Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Výboj troleje -dost dobrý!!
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Silnoproudá technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
DYDA50



Založen: Apr 06, 2011
Příspěvky: 14

PříspěvekZaslal: st duben 06 2011, 20:52    Předmět: Citovat

Kmitočet 16 2/3 Hz byl odvozen od motorgengerátoru se synchronními stroji s poměrem pólů 6:2. Dnes je sosutava napájena z frekvenčních měničů, proto 16,7 Hz.
Indukované napětí je dáno mimo jiné rychlostí vodiče v mg. poli. Tranformační napětí (v komutátorovém stroji) je dáno kmitočtem v budicím obvodu. Nměříte jej na kotvě i při stojícím stroji. Zabezpečovací zařízení bývá napájeno kmitočtem 50 Hz (DC) nebo 75 Hz (AC, DC). Kmitočet zab. zař. nesmí být celistvým násobkem síťového kmitočtu (50 Hz) a trakčního kmitočtu. Jiné podmínky bych musel ještě zjistit, ale to nemá cenu ve fázi jalových úvah.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st duben 06 2011, 21:16    Předmět: Citovat

No právě proto se asi autobloky u nás provozují na 60Hz... A jak sám píšeš - trakční motory se budí - ale ne z troleje, ale buď jako sériové stejnosměrné z usměrňovačů případně pulsních měničů (pak je frekvence mnohonásobně vyšší než v troleji), nebo jako asynchronní - z frekvenčních měničů - pak se kmitočet mění podle požadovaných otáček. Kmitočet z troleje na motor přijde jen v případě fatální poruchy...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
DYDA50



Založen: Apr 06, 2011
Příspěvky: 14

PříspěvekZaslal: st duben 06 2011, 21:53    Předmět: Citovat

Vážený Ekkare nezapomeň, že soustava 16, 2/3 Hz vznikala a byla uváděna do života před více než 100 lety a znovu si přečti co jsem napsal. Dopuručuji http://www.honzikovyvlacky.cz/2010/06/07/3388/. Tam je toho více.
Další například:
http://drahy.fd.cvut.cz/archiv/Povalecna_elektricka_vozba.ppt#256,1,Snímek 1
http://cs.wikipedia.org/wiki/Elektrick%C3%A1_lokomotiva
Stránky věnované Kálmánu Kandó.
http://home.tiscali.cz/cz399521/kando/DCvsAC.htm
http://home.tiscali.cz/cz399521/kando/historie.htm
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
_luky_



Založen: Jan 28, 2009
Příspěvky: 626
Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský

PříspěvekZaslal: čt duben 07 2011, 10:52    Předmět: Citovat

Pražské metro rekuperaci umí (pokud je řeč o lince C). Ale kvůli napájení 750V DC to umí rekuperovat jen do jiného vlaku v témže úseku. Jinak to jde do brzdového odporníku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DYDA50



Založen: Apr 06, 2011
Příspěvky: 14

PříspěvekZaslal: čt duben 07 2011, 12:25    Předmět: Citovat

Tvrdím snad opak? Napsal jsem "U DC soustav je možno rekuperovat jen do sousední spotřeby.". To platí jen pro neřízené usměrňovače. Řízený usměrňovač by mohl rekuperovat i do sítě.

Naposledy upravil DYDA50 dne čt květen 05 2011, 12:21, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7942
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: čt duben 07 2011, 15:45    Předmět: Citovat

Rekuperovat i do sítě!! to ještě tak. Jako by nám nestačily solární elektrárny, ještě budeme pouštět vlaky z kopce! I když jestli náckové vypnou ty jádra, jak vyhrožujou, tak asi nic jinýho nezbyde.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
DYDA50



Založen: Apr 06, 2011
Příspěvky: 14

PříspěvekZaslal: čt květen 05 2011, 12:32    Předmět: Citovat

mi-ro podle mého názoru je na "http://www.stream.cz/video/570467-brutalni-elektricke-vyboje-na-strese-vlaku" nehoda, kdy souprava dlouhodobě zastavila ve stanici při zapojeném vytápění. Odebíraný proud na nepohyblivém přechodovém odporu trolejový drát / trolejový sběrač způsobil výkonovou ztrátu. Vzniklé teplo ohřálo trolejový drát (více než 110°C), který se vyžíhal = změknul, ztratil pevnost v tahu, natáhl se jako kšandy a přetrhl se.

Když chcete vidět "MAZEC", který nikomu nepřeji = ugilování za živa, navštivte stránku elektrika.cz / rubrika "Hrobař varuje" "Kuriozity" a další.
Cestující při procházce po střeše vagonu se chtěl podržet troleje, která byla pod napětím: http://elektrika.cz/data/clanky/to-co-panthenol-uz-urcite-nezachran-nici.

Dopručuji shlédnout všem dobrodruhům, ještě před tím, než začnou lézt na vagony v blízkosti trolejového vedení. Pokud se budou chtít podívat až po svém "hrdinském" kousku tak Bohužel.

Elektrická pevnost vzduchu je až 1 kV/mm; tj. DC napětí troleje 3 kV udrží i vzduchová mezera kolem 3 mm. Na těle oblouku je napěťový spád asi 10 V/cm. Proto DC 3 kV může vytáhnout oblouk až na 3 m!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Silnoproudá technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.19 sekund