Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zapojení přepínače lanového navijáku

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Silnoproudá technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Deny



Založen: Sep 23, 2004
Příspěvky: 102
Bydliště: Severní Morava

PříspěvekZaslal: po únor 21 2011, 22:30    Předmět: Zapojení přepínače lanového navijáku Citovat

Ahojte.
Nemáte někdo vnitřní zapojení třípolohového přepínače lanového navijáku? Ptám se proto, neboť se nejedná o klasické zapojení, tedy jedna strana tři kontakty, střed přepíná pravý a levý, druhá strana totéž. Obě strany galvanicky oddělené.
Vyrobil jsem ovládání navijáku s dvěmi relé, koncákama apod., ale při předběžné prohlídce na místě jsem zjistil, že přepínač není standardní. Nechci na místě řešit překvapení. Přepínač vypadá, jako standardní, ale jedna část, přední blíže STOP tlačítku, oba kontakty, jsou od zbylých čtyř odděleny přepážkou, tedy předpokládám, že tyto jsou odděleny. Další nevím, neměl jsem čas je měřit. Je to ON-OFF-ON.
Kdyby jste někdo věděl, ušetříte mi mnoho času. Děkuji.

PS: Za foto se omlouvám, neměl jsem foťák, pouze mobil.



20022011018.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  20022011018.jpg
 Velikost:  152.64 kB
 Staženo:  196 krát


20022011017.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  20022011017.jpg
 Velikost:  152.49 kB
 Staženo:  199 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út únor 22 2011, 6:45    Předmět: Citovat

Je tam jednofázový asynchronní motor . Safra měl jsem to rozdělané , prodlužoval jsem ovládání , ale fasáda je rok hotová . Pokud tři vodiče , tak jeden připínáš k jednomu či druhému vývodu hlavního vinutí . Ale dej si pozor na to stoptlačítko . Přilepené relé nebo stykač je bez stoptlačítka průšvih .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Deny



Založen: Sep 23, 2004
Příspěvky: 102
Bydliště: Severní Morava

PříspěvekZaslal: út únor 22 2011, 8:17    Předmět: Citovat

Právě, že jsou tam vodiče čtyři a to mě mate. Stop tlačítko je vyřešeno odpínáním napájení relátek, koncáky + havarijní koncáky. Kdyby tam byly tři vodiče, je to jasné, ale jsou tam čtyři a kondenzátor. Přepínání je mi jasné - měním střídavě na kondenzátoru, jedna strana nahoru, druhá dolů, ale nač je tam čtvrtý vodič?

PS: Centrální stop bude v přívodu napájení motoru.


Zbytečná citace celého předchozího příspěvku, vymazáno. Používej tlačítko "zaslat odpověď". Děkuji, Killroy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út únor 22 2011, 9:27    Předmět: Citovat

Právě si již nyní nejsem jist , zda jsou obě vinutí vodivě oddělená , pak není co řešit . Dělal jsem to na lešení se zedníkem v zádech . Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: út únor 22 2011, 12:27    Předmět: Citovat

Nemal ten naviják ešte elektromagnetickú brzdu?
Nebude ten štvrtý vodič PE?

_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Deny



Založen: Sep 23, 2004
Příspěvky: 102
Bydliště: Severní Morava

PříspěvekZaslal: út únor 22 2011, 13:04    Předmět: Citovat

No jasně, má. To mě nanapadlo. Víc hlav víc ví. Jen nechápu Vaše označení - PE=ochranný vodič. Ten nemůže být v žádném místě přerušený, tedy ani spínačem.
Takže jestli to chápu, při sepnutí spínače sepne napájení do elektromagnetu, který odjistí brzdu a rovněž se spustí elektromotor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: út únor 22 2011, 13:40    Předmět: Citovat

Ja som si to pri prestavbe na 3F nafotil, aby som vedel, ako to bolo pôvodne zapojené. Ten štvrtý drôt tam možno bol práve kvôli tomu bezpečnostnému tlačítku, už je to štyri roky, nepamätám si to presne...


navijak 011.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  navijak 011.jpg
 Velikost:  157.59 kB
 Staženo:  240 krát


navijak 017.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  navijak 017.jpg
 Velikost:  125.58 kB
 Staženo:  254 krát


navijak 019.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  navijak 019.jpg
 Velikost:  112.32 kB
 Staženo:  217 krát


_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Deny



Založen: Sep 23, 2004
Příspěvky: 102
Bydliště: Severní Morava

PříspěvekZaslal: út únor 22 2011, 15:26    Předmět: Citovat

Něco jsem našel. Na straně 9 dole je zapojení. To je určitě ono. Jen nevím co je to za spínač na svorkovnici motoru. Potřeboval bych vědět, jestli elektromagnetická brzda spíná sama a ten spínač je koncák, nebo je spínána vodičem z toho ovládání. Nějak se v tom nemůžu vyznat.

http://i2.eva.cz/eva/files/3/1/0/77eaad9423f6a5d946c83246371bc220.pdf
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: út únor 22 2011, 15:42    Předmět: Citovat

Spínač je koncák. Brzda bola zapojená tak, že od motora išli dva dráty cez Gretz priamo do brzdy.
_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Deny



Založen: Sep 23, 2004
Příspěvky: 102
Bydliště: Severní Morava

PříspěvekZaslal: út únor 22 2011, 17:53    Předmět: Citovat

Možná, že je to zapojeno takto. Nevím ale, na kterých dvou vodičích je stop tlačítko (není ve schématu).


Motor.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Motor.jpg
 Velikost:  14.92 kB
 Staženo:  124 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: út únor 22 2011, 18:28    Předmět: Citovat

Stop tlačítko preruší prívod do motora, na obrázkoch sú to tuším stredné kontakty prepínača smerov.
Tá schéma je divná, motor má len dve vinutia, ja som mal normálny trojfáz...

_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Deny



Založen: Sep 23, 2004
Příspěvky: 102
Bydliště: Severní Morava

PříspěvekZaslal: út únor 22 2011, 19:23    Předmět: Citovat

Promiň, zapoměl jsem to napsat. Motor je jednofázový s dvěma vinutíma k reverzaci otáček. Reverzace se provádí přepínáním přívodu na kondenzátoru mezi vinutími. viz např. :

http://www.finder.cz/en/country/czech_rep/clanky/clanek_reverzace_jednofazovych_motoru.jpg

K tomu stop tlačítku. To se mi právě nezdá. Přerušuje dva vodiče, ale nejsem si jist, jestli přívod, nebo odchod. To už není tak důležité. Jinak děkuji všem za odpovědi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kbulda



Založen: Oct 23, 2007
Příspěvky: 1527
Bydliště: u Mělníku

PříspěvekZaslal: út únor 22 2011, 22:18    Předmět: Citovat

Ten spínač není ve svorkovnici motoru, ale je to koncák zdvihu motoru, je to položka číslo 12 v seznamu dílů. Přes ten koncák to jede jen při zdvihu nahoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Silnoproudá technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund