Založen: Jul 10, 2009 Příspěvky: 474 Bydliště: Evropská unie
Zaslal: po únor 14 2011, 12:35 Předmět:
Andrea napsal(a):
medulin napsal(a):
230V proti fázím (sdružené napětí) a 115V proti zemi (fázové napětí)
Jak může být sdružené napětí 2x větší než fázové, to je dvojfázová soustava?
Tak autotrafo jsem přeměřil. Na výstupu není proti zemi 115V, ale 135V, měřeno bez zatížení. Tak se omlouvám za chybnou informaci. Je to autotrafo zapojené do hvězdy, ten předpokládaný střed hvězdy je opravdu střed. S revizním technikem jsem se dohodl že střed vnutí autotrafa připojím na nulový vodič. To už jsem vykoušel a nemělo to na nic vliv. A ještě tam musím dát proudový chránič, jak na výstup z autotrafa, tak na vstup do autotrafa. Sice jsem nepochopil proč i na vstup autotrafa, ale těch 1500Kč za další chránič nikoho nezabije. Střed cívek na autotrafu musím protáhnout přes chránič a na nulovou sběrnu. Jinak při nestejném fázovém zatížení dojde k vybavení chrániče vlivem vyrovnávacího proudu. Chrániče budou ještě otestované na vypínací proud i rychlost vybavení. Jen doufám že chránič nebude náhodně padat, pokud navíječky padnou za provozu, tak výroba jde do odpadu .
Takže poučení pro příště, s třífázovýma autortafama jsou v ČR problémy a při koupi zahraničního autotrafa se musí najít střed vynutí a ten uzemnit. Pravděpodobně někde na něco normotvůrci pozapomněli a pořád nejsme kompatibilní s okolními státy.
Další menší autotransformátor jednofázový z 400V na 220V je ve vysavači (korejské výroby) který nasává granulát do protlačovacího lisu. Ten musím vyměnit za klasické trafo a uzemnit jeden výstup. Jen si říkám, ještě že to řízení vysavače není řešeno elektronikou na plošném spoji s připájeným autotrafem. Už tak bude asi v případě reklamace problém.
Založen: Jul 10, 2009 Příspěvky: 474 Bydliště: Evropská unie
Zaslal: po únor 14 2011, 21:06 Předmět:
Koho by zajímal tento problém, tak jsem se přesunul s dotazem na jiné fórum.
http://diskuse.elektrika.cz/index.php/topic,18612.0.html
V tomto fóru potvrdili mou domněnku o tom, že původní verze zapojení byla v pořádku a autotrafa nebyla zapojena v rozporu s normami ČR. A autotrafo se tedy zemnit nemusí, protože se nejedná o galvanické oddělení.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3
Strana 3 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.