Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: ne únor 13 2011, 9:13 Předmět: Seat Ibiza 1. 4 16V 55 kW - problém z volnoběhem
Ahojte. Sem už fakt zoufalej. Jedná se o tatovu káru. Je to rok 2003 najeto 111000 km. Jde o to že když dříve auto nastartoval tak mu otáčky při studeném motoru jakoby na sytič drželi 1000 ot a pak po zahřátí klasicky spadli na 700 ot. Nyní poslední dobou když nastartuje studené auto tak otáčky motoru vyletí na 1500 a houpavě padaj dolů na 1100 ot. Když je motor teplý tak otáčky padaj lehce mezi cca 700-650 ot. Je to tak cca tři týdny zpět co tata nastartoval,vyjel s garáže,auto zdechl a pak už nenastartoval. Auto se přechlastalo. Při výměně rozvodů se na počítači zjistilo že jsou vadné lambdy. Vyměnili se obě a problém pořád přetrvává. Je to tím,že pamět závad není v řj vymazána ? nebo můžou být i svíčky zralé na výměnu ? Maj sice ještě cca 10 000 km čas ale sam nevim. Děkuji za rady.
Založen: Feb 15, 2009 Příspěvky: 956 Bydliště: Soběslav
Zaslal: ne únor 13 2011, 9:27 Předmět:
Svíčkama nic nezkazíš, ale nemyslím si, že to vyřeší. Může bejt čidlo teploty motoru, váha vzduchu potenciometr klapky..... _________________ Poslední slova před smrtí - Tam není víc jak 12 voltů.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32697 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne únor 13 2011, 11:15 Předmět:
Vzhledem k tomu, že v té Ibize je "koncernová" jednačtyřka, která se montovala s minimálními odlišnostmi i do fábulí, můžu potvrdit, že podobnými problémy "žijí" i škodofkáři. Konkrétní příčinou podobného chování se v drtivé většině těchto případů ukazuje vadné čidlo teploty chladicí kapaliny, které podává ŘJ základní info o teplotě a tím i pracovním režimu motoru. Vyměň čidlo, vymázni nebo nechej vymazat VAGem paměť závad a můžeš udělat i to vyčištění a základní seřízení klapky - pomoct by mělo ale už to samotné nové teplotní čidlo. Najdeš ho v plastovém výlisku u termostatu, na výstupu kapaliny z motoru k chladiči. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: ne únor 13 2011, 11:49 Předmět:
Mno s těmi lambdami tam bylo i čidlo nadmořské výšky... A s tím že tata nenastartoval... To může být i tím čidlem ? Právě že ho diagnostika nenahlásila. A když ho vyměním tak už bude auto ok ? Anebo musím ty chyby vymazat. A ještě dotaz.. Motor když je zahřátý tak mu volnoběh kolísá ale vyšší otáčky nejsou
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: ne únor 13 2011, 12:02 Předmět:
Jako kámoš má Cordobu 1.4 MPI 44 kW ještě tu starou osmiventilovou poctivou a řek i že lambda mu dělala totéž.. ale na to že je to kombik to jeho auto tak se mi zdá že má opravdu větší akceleraci než ta 55 kW co má otec...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32697 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne únor 13 2011, 12:17 Předmět:
Tatramáčku - je potřeba se odpíchnout od nějakého základu - to že motor blbne, většinou způsobují snímače, které "oblbují" ŘJ. Bez diagnostiky se to těžko zjišťuje, ale jde to metodou výměn a pokus-omyl. Bohužel je to finančně dosti nákladná metoda. Ale protože "jednačtyřky" jsou dost profláklé a koncernové VW speciálně odcházejícími tepelnými snímači, je to velmi pravděpodobná závada.
K tomu mazání registru závad - když ho nevymažeš, bude ty údaje ŘJ pořád interpretovat jako aktuální - uvědom si, že ta "černá krabka" má určitou setrvačnost, se kterou mění konstanty důležité pro svou funkci. V krajním případě "díky" těmto údajům může až "spadnout do nouzáku", i když bude mít vše OK. Takže nejdřív vyměň čidlo teploty kapaliny, když to nepomůže, další na řadě budou čidla teploty a podtlaku v sacím potrubí. Samozřejmě, VAG a čtení+mazání závad je velkým přínosem.
A k tomu výkonu a akceleraci - záleží na víc věcech, například váze auta, km proběhu motoru, stavu gum, hodně třeba taky na převodech - pokud má některé auto "těžší" stálý převod (menší hodnota převodu v rozvodovce/diferenciálu), může klidně i s výkonnější pohonnou jednotkou pomaleji akcelerovat atp. Záleží samozřejmě i na noze osoby sedící za volantem, jak moc autu "dupne na přezky" - a jak rychle a v jakých točkách bude řadit atd atd... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: ne únor 13 2011, 12:38 Předmět:
Děkuju. To čidlo stojí na netu okolo 600 kč.. To zase není takovej extrém.. Pak zajedu vymazat chyby a dám vědět.. To čidlo zvládnu vyměnit svépomocí nebo je k tomu potřeba servis ?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32697 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne únor 13 2011, 12:46 Předmět:
Samodomo. Najdeš ho u termostatu na zadní straně motoru, je zašroubované v takovém "domečku", ze kterého vystupuje pod úrovní dělicí roviny (v té je v tom domečku zamontovaný termostat) hadice k topení (tenčí a horká) a nad rovinou termostatu pak hlavní silná trubka/hadice k chladiči. Čidlo je pod rovinou termostatu a bývá dvojité - jeden termistor je pro ŘJ, druhé pro budík na palubní desce. Kabel je připojený konektorem, který by mohlo někdy pomoci i jen důkladně očistit. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32697 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne únor 13 2011, 13:37 Předmět:
Jestli tam je celoplošný "dekl", na kterém nejsou viditelné žádné upevňovací šrouby, tak jo - ten mude muset dolů. Jednoduše vezmi rukama za okraje a dostatečně silou zaber směrem vzhůru - je na motor jen nasazený, drží v gumových vložkách na motoru takovými čepy s konci ve tvaru kuličky. Připrav se na to, že může být nasazený i na sací hrdlo, protože v tom deklu bývá integrovaný air-box s vložkou filtru. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 15, 2009 Příspěvky: 956 Bydliště: Soběslav
Zaslal: ne únor 13 2011, 16:30 Předmět:
Diagnostika zjistí vadu na čídle za předpokladu, že je přerušené, nebo má zkrat. Pokud posílá chybná data, to vyhodnotit neumí. Pokud dáš ale ve VAGu live data, tak zjistíš, že je třeba teplota motoru stále 2°C... _________________ Poslední slova před smrtí - Tam není víc jak 12 voltů.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3 ... 21, 22, 23Další
Strana 1 z 23
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.