Založen: Oct 30, 2006 Příspěvky: 2310 Bydliště: Poblíž Zlína
Zaslal: st únor 02 2011, 12:28 Předmět: Ekologická daň s prodeje starého auta
Zdravím
Předem se omlouvám za otázku která jsem nepatří ale nechce se mi pročítat" celý net" ale jak velkou ekologickou daní se je zatíženo prodej starého auta "favorit"? rok výroby 90-93 odpovědi typu dej to do kovošrotu neberu díky
Cituji:
"...
1) 10.000Kč - automobily s normou EURO 0, většinou vyrobené do roku 1992.
Jedná se o automobily bez katalyzátoru, např. Škoda 120, Trabant, Wartburg, VAZ, Favorit,..
2) 5.000Kč - automobily s normou EURO I, většinou vyrobené do roku 1995.
Jedná se o automobily bez katalyzátoru, např. VW Golf II, Fiat Uno, Tipo, Bravo, Peugot 205,..
3) 3.000Kč - automobily s normou EURO II, většinou vyrobené do roku 2000.
Jedná se o automobily bez katalyzátoru, např. VW Golf III, Felicia 1,3MPI, Seat Toledo, Fiat Punto,..
Pro přesné stanovení skupiny je nutné nahlédnout do velkého technického průkazu, kde by měla být uvedena emisní norma. Daň se určuje podle splněné emisní normy, ne podle roku výroby..."
Konec citátu.
Jseš línej nemrcouch, protože stačí zadat do Googla slova "ekologická daň z vozidla" a přečíst první odkaz, žádný prolejzání netu se nekoná. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Favority se vyrabely jak s katalyzatorem, tak bez.
Ty s katalyzatorem se osazovaly nerizenym nebo rizenym katalyzatorem.
Ja jsem mel Formana r.v. 1993 a ten byl osazen rizenym katalyzatorem a ridici jednotkou BOSCH s jednobodovym vstrikovanim.
Myslim, ze v tomto pripade nebude ta ekologicka dan na maximalni hranici 10.000. Ale bude to "Pet na stole v ceskych"
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: st únor 02 2011, 13:28 Předmět:
V případě favoritu bych použil něco z následující citace...
citace:
A) v cesku neni uzakonena tzv. dohlasovaci povinnost takze kdyz neni "procvakly" OTP da se bez trestne jezdit klidne sto let
jenom v tzv. poloprevodu (vTP vozidlo prevedeno odhlaseno na pana XY)
tento zakon nahrazuje predpis o dohlaseni vozidla do 5ti pracovnich dnu ale nelze ho uplatnit jinak nez tim ze pri odhlasovani auta resp. nahlaseni na dopravce zmenu vlastnika tak puvodnimu majitely procvaknou platnost na otp, ale kdyz ho puvodni majitel nepredlozi treba s tim ze ho nechal kupci nebo ze ho ztratil tak ho neprocvaknou a tim padem otp nekonci platnost []
B) prodej vozidla bez prepisu
vozidlo se proda na normalni kupni smlouvu pochopitelne po vzajemne dohode obou stran pri cemz kupujici dostane veskere doklady k vozidlu a plnou moc k uzivani a libovolnemu nakladani snim vcetne jeho prodeje a zastupovani na uradech ve veci prevodu vozidla na noveho majitele na oplatku kupujici vystavi prodavajicimu cestne prohlaseni ze ode dne koupe vozidla prebira veskerou zodpovednost za jeho provoz
_________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
1. Záleží, jestli má to auto v TP zapsanou nějakou emisní normu, měl jsem kdysi favorita rv. 1990 ecotronic s řízeným karburátorem a katalyzátorem, plnilo to Euro 1. Pokud není žádná norma zapsaná, pak je bohužel ekovýpalné 10000Kč
2. Doporučuji použít něco z toho, co psal ZdenekHQ (tj. buď pouze polopřevod nebo prodej bez přepisu) a jen upřesním, že úředník na příslušném úřadě v žádném NESMÍ znehodnotit ORV (dříve OTP) ustřižením rohu, procvaknutím atd. Dále, vzhledem k tomu, že neexistuje právní předpis, který by jasně stanovoval novému majiteli povinnost dokončit polopřevod (laicky řečeno), nemá ani PČR právo řidiče auta v polopřevodu jakkoli postihovat. Vzhledem k tomu, že již pár let jezdím výhradně s auty v polopřevodu, mám tyto skutečnosti bezpečně zjištěné a praxí ověřené
EDIT : Napsal jsem to blbě, paragraf na to, že nový majitel má povinnost přihlásit auto na sebe existuje, ale nestanovuje žádné postihy, pokud tak majitel neučiní...
Založen: Oct 30, 2006 Příspěvky: 2310 Bydliště: Poblíž Zlína
Zaslal: čt únor 03 2011, 10:43 Předmět:
Zdravím
Tak já to teda upřesním ten favorit má ještě rok platné stk mě jde o tohle když se napíše povinné ručení na toho co s tím bude jezdit tak kdo je za průser kdyby toto auto způsobilo majitel nebo na koho je to povinné ručení napsáno? díky
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32015 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt únor 03 2011, 12:37 Předmět:
1) jedno auto může mít jen jednu povinnou pojistku.
2) sjednavatel a platič této pojistky může být osoba rozdílná od osoby uvedené jako majitel v dokladech vozidla - jde o tzv POJISTNÍKA.
3) bonusy a malusy se vypočítávají podle škod, které vznikly za doby trvání dané pojistky = spadají na osobu aktuálního pojistníka daného vozidla.
Ergo kladívko - když uděláš prodej bez převodu na úřadě a na základě písemného prohlášení podepsaného oběma stranami "odevzdáš osobě XY vozidlo ABC s registrační značkou KLM1234 za úplatu formou finanční kompenzace ve výši PQ tisíc Kč", přičemž osoba XY od tebe dostane plnou moc k veškerému dalšímu disponování s vozidlem včetně dalšího prodeje a zároveň osoba XY podepíše čestné prohlášení, že počínaje okamžikem podpisu přebírá odpovědnost za veškeré úkony a škody týkající se provozu vozidla, včetně toho, že si dotyčný uzavře svou vlastní pojistku povinného ručení, budeš de facto před zákonem z obliga. Bonus patří tomu, kdo sjednal pojistku - a je jedno, jestli je to povinné nebo havarijko. Stejně tak případné regresy a další postihy se vztahují na osobu, která a) auto v daný moment řídila a b ) za auto v daný moment měla na sebe sjednanou pojistku.
Jen je potřeba si ohlídat, aby ty doklady měly všecky právní náležitosti - tedy uvedení všech údajů jako jméno, datum narození, adresy, rodná čísla, datum podpisu - a aby vše bylo ve 2 identických exemplářích. Vše pro případ nějakých sporů a dokazování, kdo za co může a kdo má co platit - a to pokud možno i v rámci rodiny, protože v případných bonusech a malusech už dneska lítají pěkné peníze. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
a jen upřesním, že úředník na příslušném úřadě v žádném NESMÍ znehodnotit ORV (dříve OTP) ustřižením rohu, procvaknutím atd. ...
Běžně to dělají a co pak s tím? To mu mám jako dopředu říct: "Běda, jestli mi něco provedete s ORV, mám s sebou 38 Special." ?
Prostřižené nebo jinak znehodnocené ORV je neplatné. S neplatným nebo chybějícím ORV nesmíš jezdit. Takže v případě ztráty nebo znehodnocení ORV požádáš logicky o vydání nového dokladu. Pokud ti ho opět procvaknou, je z toho trošku začarovaný kruh
To, že úředníci běžně osvědčení procvakávají, samozřejmě vím, nicméně tím porušují zákon a vždy mi stačilo je na tento fakt upozornit. Sice měli občas plno keců, ale ORV neprocvakli.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.