Zaslal: po červenec 31 2006, 1:46 Předmět: Regulátor dobíjení akumulátoru v motorce
Odesel mi regulator dobijeni na motorce , novy kupovat nechci a pri te prilezitosti jsem puvodni magneto trosku predelal. takze mam magneto co dava spickove i 40V (bez zateze) a potrebuju stvorit nejaky regulator dobíjení .Puvodni regulator opravovat nechci protoze byl asi jen na 30W , a po me uprave magneta by teoreticky bylo schopne dodat 90W (2x 45W civka kazda zvlast usmernena).
Pokud muze nekdo pomoci nebo presmerovat nekam kde pomohou budu rad.
Co to je za motorku? Má to rotor s pernamentnimi magnety? Kolik je tam cívek?
Je to simson , ma to permanentni magnety , a jsou tam dve civky (tedy tri ale jedna je pouzita na zapalovani) , civky jsou asi o 100° otoceny. Ale zapojeni elektriky jsem delal cele znova a jinak , proto jsem zamerne neuvadel co je to za motorku, protze u simsona byla zvlast jedna civka na dobijeni a blinkry a zvlast druha na svetla .Ted chci udelat obe na dobijeni a vsechny spotrebice pujdou z baterky.
tak asi bych to usmernil rizenym mustkem a ridil bych ho treba tranzistorovym regulatorem co byl ve skodovkach. Tedy uz jsem to nekde videl _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1213 Bydliště: Pardubice
Zaslal: pá září 08 2006, 14:23 Předmět:
HJá bych zkusil experimentovat se spínaným zdrojem.Použít nějaký výkonný spínaný zdroj,který je schopen pracovat v rozsahu napájení třeba 6-45V.Napětí z magneta usměrnit.Varistor na vstupu spínaného stabilizátoru by třeba ošetřil,aby napětí nepřesáhlo třeba 33V a na výstupu by se zpětnou vazbou nastavilo napětí palubní sítě(7,2 nebo 14,4V) Mohlo by to pracovat s velkou účinností tj. malé tepelné ztráty.
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 524 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá září 08 2006, 21:33 Předmět:
Bolo by možné takéto zapojenie.
Pri poklese napätia na batérii, poklesne napätie Ue(T3), T3 sa otvorí, a otvorí darlington T2, T1. Celé nabíjacie napätie sa objaví na indukčnosti a postupne sa začne zväčšovať nabíjací prúd. Tým stúpa napätie na batérii a Ue(T3) až sa T3 uzavrie. V tom momente sa vyindukuje v cievke opačné napätie, ktoré sa vybije cez rekuperačnú diodu D3 do akumulátora.
Tranzistory pracujú v spínacom režime, takže netreba veľké chladenie a zdroj má veľkú účinnosť. Diody musia byť rýchle spínacie na - prúd podľa odberu.
Viděl jsem funkční vzorek regulátoru, byl zalitej do slizu tak jsem ho vykuchal. Byl tam tyristor odpory a zenerka,
Pokud bylo na baterce menší napětí než zenerky tak to umožnilo otevření tyrystoru při příchodu půlvlny z cívek.
Pokud se baterka nabila na napětí zenerky tak to znemožnilo otevření tyrystoru,..
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.