Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Napětí na autobaterii
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
pavel16



Založen: Dec 19, 2007
Příspěvky: 836
Bydliště: Litovel

PříspěvekZaslal: pá září 03 2010, 17:55    Předmět: Citovat

Dlouho jsem ve své škodovce používal zapalování s dlouhou jiskrou podle AR A10-79.Ještě ho někde mám,ale musel bych ho spravit.Je fakt , že s ním to jelo jak ďas.Pálilo to jiskru na dvoucentimetrovou vzdálenost jako nic.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31989
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá září 03 2010, 18:51    Předmět: Citovat

Přesně tohle jsem měl na mysli - a těch zapojení je víc, vycházela i ve sbornících Udelej-Urob si sám. Takto "připravená" jiskra zapálí skoro cokoliv - známý to postavil ke staré odhlášené Jawě 350 (panelka), použité jako motor do home made traktůrku - od instalace bastlu motor sežere jako palivo skoro cokoliv - syntetické ředidlo, technický benzín, petrolej, dokonce i výpalky z destilátoru po pálení samohonky - stačí přidat určité procento normálního benzínu (zhruba třetinu) a nešetřit na oleji ve směsi - při poměru 1:25 až 1:28 motor sice dýmí jak ruská ponorka, ale jede... Jiný známý postavil měničové zapalování podle Amára ke Š100 - motor, který předtím nebylo možné málem ani normálně nastartovat (tlačný lano na denním pořádku) se "zázračně zotavil" a jezdil pak ještě několik dalších let, než "škůdku" definitivně odstavila havárie...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mirku



Založen: Jun 15, 2006
Příspěvky: 239

PříspěvekZaslal: pá září 03 2010, 19:13    Předmět: Citovat

... tlačný lano Laughing - strašně dlouho ho sháním ... Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lintik



Založen: Sep 12, 2004
Příspěvky: 209
Bydliště: PRAHA SEX (6)

PříspěvekZaslal: pá září 03 2010, 19:14    Předmět: Citovat

PLV napsal(a):
Š120 za tepla musí chytat dobře. Karburátor dává chudou směs, která vyhovuje při startování za tepla. Horší je to za studena. Pokud za tepla špatně chytá, něco není v pořádku.
hm pán chytrej ...přečti si co se píše dole -prostě to dělalo všem
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MiraSt



Založen: Apr 19, 2008
Příspěvky: 1471
Bydliště: Fryčovice

PříspěvekZaslal: pá září 03 2010, 19:38    Předmět: Citovat

Pokud je to to s transformátorem tak to na naší stodvacítce běží doteď od roku 1985 Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31989
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá září 03 2010, 19:51    Předmět: Citovat

Ano, samokmit s feritovým tráfkem nahoru na cca 280-300V, primární odběr z baterie cca 2-3A, za ním kondíky a spínače pro přesně a definované generování impulsů do zapalovací cívky podle signálu z přerušovače - jsou i verze pro upravenou cívku, která je konstrukčně podobná cívce z prvních verzí Favorita - dokonce se snad v jedné verzi i přímo kulatá cívka PAL z karburátorového Favorita používala. Sice jsou někdy problémy s remcajícími techniky na STK, protože to není originální zapojení, ale protože na emisích se těmto typům měří jen CO a CHx, většinou brzy zmlknou - tahle zapalování dovolují motor pro STK hodně "utáhnout", takže povolené limity splní s poměrně velkou rezervou (osobní zkušenost - měl jsem to tak ve Š120L). Pokud by se jim měřily i NOx, bylo by to (vzhledem k velmi ochuzené směsi a absenci katalyzátoru byť i v jednodušší pasivní neřízené formě) asi velmi rychlé jednání (bez šance na projití), protože se ale těmto starým motorům NOx neměří, lze jejich legální provozní životnost takto poměrně úspěšně prodloužit.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MiraSt



Založen: Apr 19, 2008
Příspěvky: 1471
Bydliště: Fryčovice

PříspěvekZaslal: so září 04 2010, 20:03    Předmět: Citovat

Tak to asi nebude ono protože trafko je skládané z plechů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31989
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so září 04 2010, 20:15    Předmět: Citovat

Jsou různá provedení - ale pokud to má šlapat aspoň v kHz oblasti, mělo by jádro být ferit - plechy jsou vhodné tak do 1kHz, pak už mají moc velké ztráty. Kmitočet měniče určují kapku jiné součástky, než ty pro dobu hoření jiskry a její energii - takže se to dá poměrně jednoduše přepočítat.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MirekCh



Založen: Sep 03, 2007
Příspěvky: 18

PříspěvekZaslal: čt září 09 2010, 17:36    Předmět: Citovat

pavel16 napsal(a):
Syn si stěžuje,že se mu vybíjí baterka-přitom je nová a v klidu má odběr 20mA.Ještě se zeptám,auto špatně chytá jen za tepla-nějaká rada mimo zvrakování ?


Zkontroluj a nastav výšku hladiny v plovákové komoře karburátoru (viz kniha- údržba a opravy automobilu škoda 120 strana 87 a 92
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pavel16



Založen: Dec 19, 2007
Příspěvky: 836
Bydliště: Litovel

PříspěvekZaslal: út září 14 2010, 19:46    Předmět: Citovat

Dík za radu.
Dnes jsem se kouknul do karbce a našel jsem prasklý plovák plný benzínu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: út září 14 2010, 20:29    Předmět: Citovat

Pokud bys jiný plovák nemohl sehnat, mám tady 2ks.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31989
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st září 15 2010, 7:58    Předmět: Citovat

Plovák se dá jednoduše opravit - mosazný plechový se dá po vysušení zaletovat cínem a plastový se buď slepí nebo zataví hrotem páječky - netřeba zoufat.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: st září 15 2010, 9:51    Předmět: Citovat

No já jen že tady mám dva plováky a brzo asi poletí do koše, starý karbce jdou do sběru. Jsem to měl jako zdroj ND, když jsem měl šádynu.

Jestli plováky někdo chce, za poštovné jsou jeho a mohu přihodit nějaké vymontované trysky a vzdušníky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31989
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st září 15 2010, 14:10    Předmět: Citovat

Výborný řešení - ale i když já měl šáde sám víc jak 6 let a v rodině předtím byla jiná nejméně 10 let, celou dobu jsme náhradní plováky nepotřebovali. Fakt je, že tenkrát byly dostupné v každé Mototechně, kdežto dneska už jejich dostupnost rozhodně tak dobrá nebude - a o to větší má takováhle nabídka význam...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund