Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

LED pole pre denné svietenie na starší scenic
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19558
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: ne srpen 22 2010, 16:02    Předmět: Citovat

tomasjedno napsal(a):
Jo, v SK je zákon (č. 8/2009 Z. z.) jiný. Pokud auto nemá DRL, tak za dne musí svítit potkávacími (§ 32 odst. (1)), a může k tomu svítit obrysovými (§ 32 odst. (4)), zatímco v CZ těmi obrysovými svítit musí.

A to se jako pro Slovensko předělávají auta tak, aby šly rozsvítit potkávačky samostatně, aniž by současně svítily obrysovky?
To jde jen u Japonců (včetně maďarských) s modulem D.R.L., kdy při denním svícení jsou skutečně zapnuté (a podžhavené) jen potkávačky přes odpor a pulsní regulátor. Není-li v autě tento modul, jsou místo něj propojky. Otočným přepínačem se zapnou obrysovky a v další poloze hlavní světla. Pokud je v autě modul D.R.L., tím, že se na parkovačkách objeví napájení, zkraatuje relé regulátor s odporem a hlavní světla dostanou plnou šťávu.
Řešení vůbec ne blbý, a blbost by byla to předělávat.

Na to jsem narazil před dvěma týdny: když mi odešel v přepínači kontakt hlavních světel, obešel jsem ho prozatím samostatným vypínačem 16A. Než jsem tam dal relé, které simuluje otočný přepínač vypnuto-obrysovky-hlavní, neutekly ani dva dny - donutilo mě k tomu to, že jsem sice parkovačky vypnul, ale hlavní světla svítila dál. Ve dne jsem musel obcházet auto zepředu, abych se podíval, jestli se ten spínač bypassu nespekl (proud při zapnutí dvou halogenek je přes 70A, možná víc, ale ampérmetr nestihl ručičku vyhnat tak rychle; je spíše omezený odporem vodičů ke světlům a zpět od nich, odpor jejich studených vláken se totiž pohybuje v desetinách ohmu; teprve rozsvícené halogenky si berou obě dohromady nějakých 10A).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6079
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: ne srpen 22 2010, 17:59    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):

A to se jako pro Slovensko předělávají auta tak, aby šly rozsvítit potkávačky samostatně, aniž by současně svítily obrysovky?


Nepředělávají - odporovalo by to směrnici EHK/OSN č. 48, čl. 5.12 a nešlo by taková auta homologovat. Takže je to možné jen u auta homologovaného podle nějakých jiných předpisů.

Jiná věc je to svícení hlavními světlomety sníženou intenzitou - pak to nemá funkci hlavního světlometu, ale DRL, a v tom případě obrysová světla svítit nemusí (podle homologačních předpisů) resp. nesmí (podle SK PSP). Musel by si ale výrobce takové řešení nechat homologovat podle předpisů EU (tuším, že podle amerických či australských předpisů to jde, akorát že se jedná o dálkové, nikoli potkávací světlomety - ty totiž nemají potřebnou vyzařovací charakteristiku. Musí svítit 10°nahoru).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.20 sekund