Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Cretive Inspire 5800 v aute

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Tipi



Založen: Aug 08, 2005
Příspěvky: 23

PříspěvekZaslal: pá květen 19 2006, 19:06    Předmět: Cretive Inspire 5800 v aute Citovat

Známi ma požiadal o zapojenie reproduktorov Creative Inspire 5800 5.1 do auta (Renault twingo sériové rádio Blaupunkt). Keďže sa mi to zdalo ako celkom dobrý nápad, veď to by znamenalo za málo peňazí celkom veľa muziky, tak som sa na to podujal. Hneď som vedel že to tak jednoduché nebude ako to na prvý pohľad vyzerá, ale však už sa s el. nejaký ten piatok zaoberám. Tak som sa do toho pustil. Prvom rade som odstránil(premostil) usmerňovací mostík, napájanie som pustil cez tlmivku zo starého autozosilňovača, uzemnil som to cca 30-40cm (4mm2)káblom priamo o kostru auta. Nakoľko jeho autorádio nedisponuje linkovým výstupom, signál som vyviedol cez 2 tienené dvojlinky z vstupu koncových IO (čiže z výstupu predzosilňovača). Zosilňovač autorádiom som prepojil 2x tienenou dvojlinkou s tým, že zem som zapojil len na strane rádia. Tak, toľko k realizácii. Problém je v tom, že sa v reproduktoroch objavuje značne rušenie. Je v ňom počuť všetko, od brzdového svetla cez smerovky, zapaľovania, až po „brumkanie“ palubného počítača. Skúšal som už všetko možné aj nemožne: uzemniť rádio aj zos. v jednom bode, napájania priamo z batérie, zapojenie zemnenia na oboch stranách sig. káblov, zem zapojiť cez tlmivku(ešte horšie), zlepšiť zemnenie rádia. Ak som skúšal na zos. zapojiť discman, alebo ak som zos. napájal zo siete a signál bral s autorádia tak so to rušenie neobjavovalo. Neviem, už by som sa na to aj vy... , ale jednoducho mi to nedá – veď podľa mňa by to malo fungovať.
Tak sa obraciam na vás, predsa sa tu otočí veľa skúsených ľudí. Kde môže byť problém?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DjRix



Založen: Apr 30, 2005
Příspěvky: 1247
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá květen 19 2006, 19:57    Předmět: Citovat

V zemní smyčce. Musíš to zemění vstupů oddělit,už se to tu probíralo,nejjednodužší je použít serivě vyráběné trafo na oddělení zemí:http://eshop.dexon.cz/cgi-bin/wbcgi.exe/system602/dexon/detail.htw?id=589495&id_cenik=6907&odkud_det=M
_________________
Klídek chlapi,to je nulák...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Tipi



Založen: Aug 08, 2005
Příspěvky: 23

PříspěvekZaslal: so květen 20 2006, 8:58    Předmět: Citovat

Ďakujem za odpoveď.

Ale mohol by si mi objasniť o čo vlastne ide? Nerušit, přemýšlím Vždy som si myslel, že stačí ak dosiahnem to aby zem bola pripojená len v raz. Preto som zem na sig. kábloch zapojil len na jednej strane. Zosilňovač aj rádio je tak uzemnené len o "kasňu". Takže žiadna smička by tam nemala byť. Alebo sa mýlim? Poprípade by si mohol hodiť link na ten thread. Resp. Nevieš čo ten oddeľovač obsahuje – schému?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DjRix



Založen: Apr 30, 2005
Příspěvky: 1247
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so květen 20 2006, 13:23    Předmět: Citovat

Představ si tu kastli auta jako kus drátu,potom si uvědom,že zesilovač má odběr třeba 5A,přechodový odpor přívodního vedení je třeba 0,1 Ohmu x 5A = 500mV rušivého napětí o které se ti posune ůroveň na zemění zesilovače vůči rádiul. Toto napětí se přičte ke vstupnímu napětí do zesilovače a na světě je rušení jako prase...Jo a je to ještě horší o to že třeba při chcíplým motoru je vše OK,jak natočíš motor tak se změní napětí na jednotlivých částech kastle a je to.

Odkaz na to trafo: http://eshop.dexon.cz/cgi-bin/wbcgi.exe/system602/dexon/detail.htw?id=589855&id_cenik=6907&odkud_det=M

Neobsahuje to nic zázračnýho,uvnitř jsou dvě malinký oddělovací tráfka 1:1 a to je vše.

_________________
Klídek chlapi,to je nulák...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Tipi



Založen: Aug 08, 2005
Příspěvky: 23

PříspěvekZaslal: so květen 20 2006, 14:26    Předmět: Citovat

Ano, túto teóriu som mal aj ja, ale ak som to uzemnil v jednom bode, tak by to predsa malo pomôcť, nie? A to rušenie bolo takmer také isté. Bojím sa toho, že to tam zapojím a bude to o tom istom. A 400,- Sk som vyhodil zbytočne...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DjRix



Založen: Apr 30, 2005
Příspěvky: 1247
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne květen 21 2006, 8:48    Předmět: Citovat

Když to uzemníš v jednom bodě,tak se zase uplatňuje odpor přívodů. Tahle krabička mě vždycky usnadnila hodně práci u nějaké levnější instalace to vždy tyhle problémy odstranilo. Dražší autozesilovače mají totiž vstupní část už řešenou tak aby ke smyčkám a rušení nedocházelo.
_________________
Klídek chlapi,to je nulák...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Tipi



Založen: Aug 08, 2005
Příspěvky: 23

PříspěvekZaslal: ne květen 21 2006, 11:21    Předmět: Citovat

Tak dobre, idem do toho.


Ďakujem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xmarty08



Založen: Jul 10, 2005
Příspěvky: 257

PříspěvekZaslal: ne květen 21 2006, 13:11    Předmět: Citovat

Vůbec se toho neboj, ten filtr funguje suprově, taky s ním mám výborný zkušenosti Smile Ještě můžeš zkusit projet všechny země okolo motoru, alternátoru a baterie, já když na autě připojil ampérmetr mezi zemí baterie a motorem, tak přes něj lezlo asi 15mA, tak jsem vyčistil všechny zelený semnící spoje a rušení v zesíku zmizelo o takovejch 60procent-filtr mě neminul
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Tipi



Založen: Aug 08, 2005
Příspěvky: 23

PříspěvekZaslal: ne červen 04 2006, 11:45    Předmět: Citovat

Žiaľ, neviem sa vyjadriť či mi ten filter pomohol, lebo ten týpek sa rozhodol, že radšej kúpi originál auto subwoofer... Takže, neviem prispieť s mojimi skúsenosťami... Ale každopádne ďakuje za rady.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund