Zaslal: st listopad 25 2009, 15:20 Předmět: GSM signál ve velké výšce nad zemí.
Dobrý den,
v souvislosti s padákovým létáním řešíme příjem GSM signálu ve výšce. Pro rekordní lety (až 10 hodin, stovky km) je účelné mít přístup na net, kvůli meterologickým a jiným info. Signál s použitím běžného mobilu je použitelný do cca 700 metrů nad zem, BTS vertikálně vysílají pod malým úhlem a nikdo s mobilem ve větší výšce nepočítá. Potřebovali bychom alespoň 1300 m. Jako základní pomoc se nabízí využití alespoň externí účinější antény, ale těžko odhadovat, jak moc to pomůže. Navíc do toho vstupuje technický a etický problém rušení vzdálené BTS na stejném kanále, ale opět těžko odhadovat, o jak velký problém se jedná. Nepředpokládám, že systém by umožňoval, aby jeden člověk od konkurenčního operátora v ultralajtu, s běžným mobilem v ruce shazoval půl sítě.
Není tu nějaký odborník, který by k tomu dokázal kvalifikovaně cosi říct?
Ještě pozor na rychlost. Matně si ze školy vzpomínám, že klasické pozemní BTS je schopna komunikovat s mobilem do rychlosti něco přes 200km/hod (250?).
Pokud se budeš pohybovat rychleji, tak spojení nenavážeš.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32001 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st listopad 25 2009, 19:13 Předmět:
Mirro, už jsi někdy viděl paraglidingový padák, který by letěl 200 nebo 250km/h??? To je "hadr" bez výztuže, držený ve tvaru jen náporem vzduchu a prošitím. Běžně se lítá do 50-80km/h... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32001 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st listopad 25 2009, 20:10 Předmět:
To nic, někdo si plete pojem s průjmem - neboli paraglider s rogallem. U duralem vyztužené plachty, nebo dokonce u kevlarových potahů skutečně rychlost v oblasti "maximálky" může pohybovat (u speciálních konstrukcí a s pilotem "zakapotovaným" ve flight-bagu) řekněme kolem 150-180km/h - ale taky se běžně lítá "do sta"... Něco jiného a úplně někde jinde jsou skutečné větroně - tam je maximálka samozřejmě někde úplně jinde... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jun 30, 2005 Příspěvky: 1570 Bydliště: Pardubický kraj
Zaslal: čt listopad 26 2009, 0:23 Předmět:
wilibald napsal(a):
Jo, jo...Dopplerův jev se bohužel týká zcela jiných létajících přístrojů... Nad 80 by to bylo o život.
Ono spíš jde o rychlost roomingu (přechodu mezi jednotlivými BTS než o doplera). Ale myslím, že jednodušší by bylo vzít ssebou PMRky a mít dole maníka, který vám to počasí bude hlásit, dokonce bych řekl, že provozní náklady budou menší.
BTS-ka prideluje frekvencie tak ,aby sa nerusili frekvencie v kanalovych/ timeslotoch(TDMA).To znamena ,ze dva telefony nebudu blizsie ako 25 km,ktore budu vysielat v tom istom kanale a timeslote.Maximalny dosah GSM je 35km.Pri vascom oneskoreni ta neautorizuje.S tym rusenim si nerob problem,BTS skoci na iny kanal.Najvacsi problem je z vyzarovacimi lalokmi.Kde nie je signal ,nic nechytis... _________________ Už druhý krát strihám a furt je to krátke
nebylo by užitečnější spíš nějaké rádio na airband a poslouchat na něm atis/volmet? oči a ruce máš volné, než nahoře honit obrázky na minidisplejíku.
Ne, ne...o podobné informace nejde...Primární jsou různé formy družicových snímků a radarových dat kvůli vývoji oblačnosti a pohybu front...a opravdu se jedná o důležitou věc, jinak bychom to složitě neřešili...Nějakou komunikací po rádiu nelze visuální informaci nahradit..Pro rekordní lety jsou v ČR podmínky tak 2 dny za dva roky. Letí se po trase čistě podle počasí a jakákoliv chyba se trestá třeba dalším rokem čekání. Pokud se podaří, tak pro představu vkládám animaci stažených snímků během celodenního a téměř 300 km letu od Jihlavy za Regensburg, s tvorbou tzv. "oblačných řad", pod kterými se létá.
Založen: Nov 19, 2004 Příspěvky: 1772 Bydliště: Wien
Zaslal: čt listopad 26 2009, 20:03 Předmět:
To asi neni akce jednotlivce,takze doprovod po zemi je??Mobil a net by klidne snad mohl byt dole a prenos resit treba pomoci WI-FI,pilot by mohl mit misto mobilu napr. PDA.
To asi neni akce jednotlivce,takze doprovod po zemi je??Mobil a net by klidne snad mohl byt dole a prenos resit treba pomoci WI-FI,pilot by mohl mit misto mobilu napr. PDA.
Myšlenka dobrá, ale to by Wi-Fi muselo chodit aspoň 30 km a na pendreky, nebo mít doprovod v letadle.
Na radioamatérských pásmech by se dal uskutečnit datový přenos za podmínek kde by vzdálenost nehrála roli, ale to by znamenalo skloubit vysílací koncesi s pilotní koncesí. Asi by bylo schůdné řešení najít vhodný mobil s externí anténou s mírným ziskem a zkusit lovit nejbližší bts podle síly signálu. Přece jen "normální" integrovaná anténa v mobilu je velice kompromisní věc.
V problematice těch rekordních přeletů se vůbec nevyznám, jestli tomu dobře rozumím tak je podobný rekord postavený na dostupnosti techniky a bez ní si rekordman vůbec neškrtne. Kvalifikovaný doprovod na zemi, který má spojení s pilotem, tedy vůbec nemůže nahradit obrazovou informaci o oblačnosti instrukcemi, nebo to nějaká pravidla nedovolujou?
V problematice těch rekordních přeletů se vůbec nevyznám, jestli tomu dobře rozumím tak je podobný rekord postavený na dostupnosti techniky a bez ní si rekordman vůbec neškrtne. Kvalifikovaný doprovod na zemi, který má spojení s pilotem, tedy vůbec nemůže nahradit obrazovou informaci o oblačnosti instrukcemi, nebo to nějaká pravidla nedovolujou?
Tato úvaha je naprosto správná a bylo by to ideální řešení, ale paragliding je bohužel malý sport, který není podporován. Žádní "trenéři a maséři"... Každý jede za své a lidé s dostatečnou finanční "silou" nejsou ani u nás a pokud vím, tak ani v zahraničí. Aktivní závodění je velmi časově a finančně náročné a dotyčný nemůže mít ani běžné zaměstnání a tedy rozumný příjem, který by mu umožnil platit si nějakou podporu, nachystanou kdykoliv v pohotovosti...a která by s ním obsolvovala X pokusů. Současný světový rekord uskutečnil v Africe člověk max. "s Tatrankou v kapse" a jedinnou členkou doprovodu byla jeho manželka, která ho potom s autem dohledala v poušti. Další problém je ten, že těch několik lidí, kteří by měli dostatečnou znalost věci a tu pomoc dokázali podat z nadšení (kamarádi piloti) jsou v danný okamžik nekompromisně také ve vzduchu... Piloti startují několikrát týdně, mají s sebou nanejvýš řízek s chlebem a peníze na autobus. Za 10 minut mohou být dole a jet domů, nebo také večer stopovat u Mnichova, protože pro ně kolikrát ani nemá kdo dojet. To je běžná realita.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.