Založen: Dec 02, 2006 Příspěvky: 762 Bydliště: Komárno
Zaslal: st listopad 18 2009, 21:46 Předmět: JS cudzobudeny VS asynchron nakratko
Trendom v zeleznicnej trakcii je konstruovanie vozidiel s asynchronnymi motormi s kotvou nakratko. Je to naozaj take vyhodne? Po vykonovej stranke je mozne vyhotovit cudzobudeny motor s temer rovnakym zaberovym momentom aky ma asynchron. V com je ten hacik? Zatial sa az tak do frekvencnych menicov nerozumiem ale ak si zoberem koncepciu regulacie na najnovsej masine od Skodovky http://109-e.wgz.cz/image/9375667 tak su pouzite az tri regulatory a to pri usmernovani, brzdeni a naslednej premene na trojfazovy prud. Naproti tomu posledna skutocne dobra masina od Skodovky vyuzivala na regulaciu obycajny tyristorovy riadeny usmernovac a to aj v rotorovom aj v statorovom obvode. Tieto masiny su dodnes bezporuchove a jedina udrzba spociva iba vo vymene spalkov a uhlikov na komutatore.
Moja zaverecna otazka: je naozaj racionalne vydat sa cestou asynchronov? Je jednosmerny motor oproti asyncronu az taky nevyhodny co sa tyka opotrebovania a regulacie? _________________ Vsetko co sa da pokazit sa raz pokazi.
Založen: Nov 19, 2004 Příspěvky: 1772 Bydliště: Wien
Zaslal: čt listopad 19 2009, 9:38 Předmět:
Tam bude hrat i roli vyroba,je asi o dost lacinejsi vyroba klasickeho as. motoru nez ss.Zanedbatelne asi neni ani moznost patrne i jednodussi konstrukce univerz. pohonu pro rozdilne trakcni systemy.
Výrobce se určitě neřídí jen technickými hledisky, ale taky ekonomickými. Co takhle se zajímat o porovnání výrobních nákladů na klec nakrátko versus vinutý rotor s komutátorem, systém přívodu do kartáčů, náklady na GO motoru s vinutým rotorem: rozebírání motorů, soustružení komutátorů... a porovnání ceny polovodičů v regulacích před 30 lety a teď.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32002 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt listopad 19 2009, 18:38 Předmět:
A to ještě nemluvíš o tom, že kartáče produkují vodivý prach, komutátory motorů se musejí ošetřovat (soustružit a vyškrabávat) a při překročení určitých mezních hodnot hrozí na takovém motoru tzv. PŘESKOK - tedy překlenutí dráhy mezi dvojicemi kartáčů obloukem vytaženým právě lamelami komutátoru - pokud k tomu dojde, je lokomotiva "neschopná" a musí se odtáhnout. Proti všem těmto negativům stojí asynchron, který má veškerý přenos energie do rotoru magnetickým polem - tudíž bezkontaktně. O jednoduchosti výroby rotoru s litou kotvou oproti vinuté už tady byla řeč... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 24, 2007 Příspěvky: 3995 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: čt listopad 19 2009, 19:58 Předmět:
Komutátor znamená ztráty.Proto N.Tesla vivájel bezkomutátorový motor. O zdroji rušení mluvit nemusím.Jednoduchost výroby už zmíněna byla. _________________ To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32002 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt listopad 19 2009, 21:24 Předmět:
PLV, elektronicky komutovaný asynchron je konstrukčně JENODUŠŠÍ než sériový stejnosměr - případně stejnosměr s cizím buzením. A jak už tady padlo, elektronika i výkonová je dneska mnohem lacinější než před 20-30 lety, takže výsledek je jasný... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.