tak tam je ještě klasická brzda, ale tu jsem neměl používat. Ono když třeba jedeš na křižovatku a svítí červená tak si to musíš rozpočítat tak abys to pomalu pouštěl a ono to pomalu zabrzdí. Samozřejmě to není na zabrždění na místě... i když by to šlo, kýchneš pustíš pedál a pokračuješ oknem ven..
Je to hlavně o tom že mužeš jet a minimalizovat ztráty bržděním. Neopotřebovávají se brzdy a když jedeš z kopce tak nejen že nezapečeš brzdy ale taky se ti vrátí čásdt energie která by se zbytečně protopila vbrzdách.
Kupodivu třeba ještěrky (i Japan) při puštění pedálu co jsem zkusil, normálně dojíždějí volnoběhem a brzdit musíš čiperně jiným mechanismem. Ono by to u vozítka s hmotností tuna a s další tunou na paletě 2m na vidlích bylo docela o hubu, kdyby to stálo na fleku při kýchnutí.
Rekuperace nebo kopírování rychlosti podle polohy kontroléru rychlosti jsou přece různé pojmy. Můžu mít vozítko s bržděním do aku, ale to aktivuju brzdovým pedálem, ne nulovou polohou plynu. Snad kromě nějakých speciálních aplikací. Pochybuju, že si někdo, kdo vyjel na táhlý kopec, bude chtít na vršku při sundání nohy z "plynu" razantně zabrzdit rekuperací, místo aby pěkně sjížděl volnoběhem.
Založen: Oct 19, 2008 Příspěvky: 15 Bydliště: Brno venkov
Zaslal: po červenec 20 2009, 9:11 Předmět:
ještě mě tak napadlo pánové jak by bylo asi nejlepší spínat ten motor? spínat přes nějaký mosfet a řídit to pwm nebo jen nějaký spínač "jeď-stůj" ? to už je asi na mě jak to chci mít "jednoduché"
PWM s proudovým omezením, motorům to nedělá dobře a stejně tak i převodovce. Od věci není třeba i snímač teploty. Nebo vypnutí pokud se motor násilně zabrzdí (dětská ruka v kole a podobně)
Možná by stačila i dvoustupňová, nejdřív poloviční výkon a pak plnej.
Steracovej motorek z S120 ma 55W a rozbehovy kroutici moment 24Nm. 12V/4A na 68 ot/min 1.2Nm nebo 2,5A na 48ot/min a 1.2Nm. Prevodovka je z snekove 44:1 a nasleduje planetova 3.85:1, ktera se da snadno vyhodit. Vzhledem ke sneku nepripada v uvahu rekuperace. Je staveny na jednosmerny provoz - kulicka je v ose jen na jednom konci rotoru.
Pro obousmerny provoz je treba rotor podlozit kulickou i na druhem konci.
BTW Je spravne "snekovy prevod" nebo "sroubovy prevod"? (nejsem strojar ani motorar)
BTW Je spravne "snekovy prevod" nebo "sroubovy prevod"? (nejsem strojar ani motorar)
Já zase nevim co je přesně v tom motorku, ale jsou to dvě různý věci, buď máš šroubovej převod nebo šnekoví soukolí. rozdíl je jasnej, je tam šroub nebo šnek...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.