Zaslal: po září 21 2009, 19:55 Předmět: Dioda na prazdnu nádrž,kam ju pripojiť??
Jeden problém sme úspešne vyriešili a za to VŠETKÝm ďakujem,a mám tu ďalšiu pikošku.Mám escorda a na palivovom budiku nieje svetlo prazdnej nadrže ako treba na felde.Chcel by som ho doplniť.Planujem tam diodu,klasika odpor z 12 na diodu,len neviem kam ju pripojiť a ako nastavit plovák alebo ako ju prinúťiť svieťiťešťe z predsihom treba na 8-10 litrov paliva.Dúfam,že mi pomôžete.Dôvod mojej práce:už som pár krát zostal bez paliva na pol ceste,lepšie si všimnem svetlo.Aspoň myslim. _________________ Ford Escord XR3i-stále je čo riešiť.......
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31957 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po září 21 2009, 20:12 Předmět:
Palivoměry se světlem mají na tu kontrolku spešl kontakt už na samotném plovákovém ústrojí - nevím, jak to mají u Henryho, ale pokud by tam nebyl a nešlo použít palivoměr z jiné verze, musel bys pomocí jednoduchého komparátoru vyhodnocovat napětí přiváděné od nádrže do palubovky. Při určitém napětí překlopit a BLIK, LEDka svítí... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Prepáč neviem si to velmi predstaviť.vymenu plovaku z ineho modelu hej ale z tym komaratorom a vyhodnocovanim. _________________ Ford Escord XR3i-stále je čo riešiť.......
Založen: May 17, 2004 Příspěvky: 582 Bydliště: Kosice
Zaslal: po září 21 2009, 20:21 Předmět:
budik, ktory ti ukazuje stav paliva dostava z toho plavaka urcite napete ktore reprezentuje vysku hladiny. Podla toho ti rucicka ukazuje kolko mas paliva. A ked chces pri istej hladine zasvietit svetielko, tak jednoducho zapojis komparator tak, aby sa preklopil pri danom napeti (hladine) a to zapali LED-ku. Kapisto? Fr
Hladove svetlo neni u Escorta bezne,nezbyva nez se s tim smirit,nebo neco zbastlit.
Zmiereny stym som aj ked neraaad,nejaka schemička??napad??navrh?? ian ktam davam gumovu kačenku nech plave _________________ Ford Escord XR3i-stále je čo riešiť.......
Založen: Nov 19, 2004 Příspěvky: 1772 Bydliště: Wien
Zaslal: po září 21 2009, 20:26 Předmět:
Zaregistruj se na fordfans.cz,tam se dozvis skoro vse co se Forda tyka,oproti jinym webum tam neresi jen kapacitory a derovane plechy na sani.Je tam dost lidi co o tech autech vi hodne.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31957 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po září 21 2009, 20:26 Předmět:
Prostě u nádrže je plovák, který na druhém konci páky hýbe potenciometrem. Z jeho jezdce se vede signál na palubovku - tam to odpovídajícím způsobem pohne rafikou měřáčku. Ty bys musel ubastlit obvod s jednoduchým operákem, který bys nastavil na hlídání napětí - to se mění podle polohy plováku v nádrži. Napětí v určitých mezích = LED nesvítí. Vybočení = BLIK! Já ty meze neznám, nejsem fordista, musel bys zkoušet sám, jaké napětí nebo jaký proud leze z toho snímače. Lepší řešení vidím v návštěvě značkového servisu s něčím dobrým v kapse a ve chvilkovém otravování znalého mechanika... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Prostě u nádrže je plovák, který na druhém konci páky hýbe potenciometrem. Z jeho jezdce se vede signál na palubovku - tam to odpovídajícím způsobem pohne rafikou měřáčku. Ty bys musel ubastlit obvod s jednoduchým operákem, který bys nastavil na hlídání napětí - to se mění podle polohy plováku v nádrži. Napětí v určitých mezích = LED nesvítí. Vybočení = BLIK! Já ty meze neznám, nejsem fordista, musel bys zkoušet sám, jaké napětí nebo jaký proud leze z toho snímače. Lepší řešení vidím v návštěvě značkového servisu s něčím dobrým v kapse a ve chvilkovém otravování znalého mechanika...
Tak to jo,no nic vrhnem sa na to sam budem merat a merat a potom to len napychnem.Dik za vysvetlenie.Som ti vďačný a veľmi
Palivoměry se světlem mají na tu kontrolku spešl kontakt už na samotném plovákovém ústrojí - nevím, ...
Bohužel tohle už většina automobilek opustila. Snad kromě ŠKODIVKY
EKKAR napsal(a):
... ale pokud by tam nebyl a nešlo použít palivoměr z jiné verze, musel bys pomocí jednoduchého komparátoru vyhodnocovat napětí přiváděné od nádrže do palubovky. Při určitém napětí překlopit a BLIK, LEDka svítí...
Tohle řešení se používá nejčastěji. Má, ale jeden háček, je trochu závislé na kolísání palubní sítě, takže "jezdit na blikačku" je stejně adrenalin. _________________ Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31957 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po září 21 2009, 20:56 Předmět:
Mám jako drtivá většina českých automobilistů vozidlo tuzemské značky - a přesto, že jsem si ověřil množství paliva, které mi zůstává v nádrži při rozsvícení "hladové žárovky" (alias nejdražší žárovky na světě) na cca 7l, což mému "Ferdovi" stačí v průměru ještě téměř na 100km, vozím s sebou permanentně 5l kanystr, samozřejmě pokud možno plný. A pokud jsem donucen rafikou klesající k nulové rysce ten kanystr do nádrže nalít, snažím se ho chcačky nechcačky i s nádrží co nejrychleji doplnit... Takže největší adrenalin je pro mne pohled na cenovku na stojanu u pumpy... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Já bych použil budič LED LM3914 a použil bych např. poslední tři výstupy červených LED -1. varování, 2.varování a 3. varování = připrav se na tlačení.
Můžeš to napájet přímo z 12V a nemusíš nic stabilizovat, vstupní signál vezmeš z budíku paliva a odpory nastavíš okamžik indikace.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.