Zaslal: ne červenec 05 2009, 22:54 Předmět: Nedobíjení Varta blue dynamic v autě na 100%
Zdravím všechny, mám problém s akumulátorem Varta blue dynamic s technologií vápník-stříbro.
Je umístěná ve Volvu XC70 a nějak se špatně nabíjí-občas když se delší dobu nejezdí s autem tak se nedá nastartovat-to asi dělá vybíjení alarmem atd. ale jde spíš o to, že ta baterka má malou kapacitu. Teď ju mám tady vytaženou a "magické oko" je ve stavu "vykřičník" a to se s ní v posledních 3dnech ujelo asi 400km. Auto nabíjí na 14V.
Otázka: nepotřeují tyhle bezúdržbovky vyšší napětí nebo nějak jinak nabíjet?
Protože teď jsem ji připojil na 13,8V a teče do ní už několik hodin asi 1,5A takže není schopná se v tom autě nabít po dobu jízdy na 100%.
Díky za odpovědi
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33975 Bydliště: Bratislava
Zaslal: ne červenec 05 2009, 23:15 Předmět:
Je ten akumulator vhodny do toho auta? Technologia vapnik-striebro vraj potrebuje vyssie nabijacie napatie (az 14,8V), takze tieto akumulatory su urcene len pre auta, kde taketo boli od vyroby.
Jo je, kupoval ji teda otec v nějakým servisu, kde se přímo ptal po baterce do tohodle auta a dokonce i na ní je napsanej model toho auta (teda je tam V70 a my máme XC70 ale to se liší myslím jen náhonem na 4x4, a jinýma blbostma).
Ale už v začátku s ní byl problém, že taky "magické oko" zčernalo a z reklamace nám ji vrátili s tím, že byla akorát nedobitá.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2568 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: po červenec 06 2009, 9:08 Předmět:
Já měl do předvčerejška v Golfu II TD taky bezúdržbovou baterii vápno-stříbro (BOSCH) 55 Ah a první rok docela dobrý ale pak se taky chovala jako by měla malou kapacitu.Dobijí mi to 14V.Když byla vybitá že sem nenastartoval a dal na nabiječku tak na 5A za pár minut vařila.Tak holka letěla do kopřiv.Měl sem ji 3 roky.
Koupil sem japonskou údržbovou Yuasa 72 Ah.Jsem zvědavej co vydrží. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
No doháje, tohle mně dělá taky. Když nastavím na zdroji 15V tak napětí vyletí rychle nahoru a u těch 15V vaří ale nabitá není (a to tam tečou 2A)....no asi ju zkusím zapojit na těch 13,8 tak přes týden, ono do ní pořád něco teče...ale bojím se, že je zasulfatovaná....
rnbw napsal(a):
Tak potom je problem s dobijanim a treba to dat opravit.
Dobíjí na 14V, dokonce ani žádný výkyvy tam nejsou. Zkoušel jsem rožnout světla, zapnout topení pod sedadlama a všechnu možnou zátěž ale drželo to pořád na 14V, v tom problém nebude
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2568 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: po červenec 06 2009, 12:37 Předmět:
No já ji vyhodil protože mě nebaví natahovat kabely ve tři ráno když jdu do práce.Na desky se nepodivám páč to nemá víčka a když ji rozloupnu tak mi bude elektrolyt šplouchat po autě.
Jedině ji dát na jednopulsně usměrněný napětí paralelně s žárovkou ,aby ještě nevařila a nechat ji tam 14 dní školit. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2568 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: po červenec 06 2009, 13:07 Předmět:
No asi jo.Výrobce doporučuje vyšší napětí.Tohle ti v krámě ale nikdo neřekne protože to sami nevědi.Teď už víme že tyhle baterie tam nemáme strkat pokud na to nejni seřízený nabijení.Ono u modernějších aut to ani nejde seřídit.Je to tak trošičku takovej lapák na vejry .Samozřejmě ten kdo se lapit nechá.Jako třeba já _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33975 Bydliště: Bratislava
Zaslal: po červenec 06 2009, 14:41 Předmět:
Chcelo by to overit u niekoho kompetentneho z Volva, ze ako to ma byt. Ci je nabijanie vporiadku a ma tam ist iny ("obycajny") akumulator alebo ako to je. Mozu tam byt rozdiely podla motora alebo aj roku vyroby.
Tym databazam, ktore maju vyrobcovia akumulatorov, sa neda velmi verit. Kupoval som do Mazdy, na webe EXIDE som nasiel, ze tam ma ist 50Ah. Predtym tam bola VARTA 50Ah, ale bola prilis mala (nevyplnala cele miesto na bateriu). Podla rozmerov som nakoniec kupil EXIDE 60Ah - pasuje tam uplne presne. A zo servisneho manualu mi bolo zistene, ze tam ta 60Ah aj ma byt (a z vyroby bola).
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: po červenec 06 2009, 19:16 Předmět:
Já mám zase u svého BMW problém v tom,že mi baterka taky občas nenatočí motor. V pátek jsem si dal nechal zatmavovat folie - a od osmi od rána do čtyř hodin do odpoledne jsem měl otevřený dveře a asi tři hodiny svítili vnitřní osvětlení... Tak sem pak nastartoval a hotovo a ještě k tomu se mi sekl startér tak sem se modlil at se nerozletí. Mám 525 TDS a kámoš mi říká že má v autě v tom samym 100 aH bosch a já mám 88 aH starter plus - tak bude malá kapacita nebo altík málo dobíjí. Díks.
Podla toho co je tam za altik by slo pridat tam diodu do obvodu a napetie by sa zvysilo o 0,7V...len co na to ostatna elektronika a ziarovky....
No 1) jak můžu diodou zvýšit napětí? (jako dát to před vstup obvodu, kde to čte aktuální napětí, aby si to myslelo, že je tam míň?)
2) v autě se fakt vrtat nebudu, to raděj koupím jinej aku
3) nevím, jestli by jakákoliv změna napětí byla takhle jednoduše možná...to není stodvacítka čéče...
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4507 Bydliště: Košice
Zaslal: út červenec 07 2009, 13:28 Předmět:
DAj tam bateriu ako tam ma ist a je rokmi overena tj klasika.
Regulator napatia na alternatore (ako ktory typ) je napajany z 3 pomocnych diod to napatie zaroven sluzi aj ako kontrolovane napatie tj ak je 13,8V aj na vystupe mostika altika bude caa13,8V no a ak medzi tie 3 diody a regulator vrazzis diodu na regulatore bude potom 13,8V ale na mostiku altika 13,8+0,7V.
Dioda by mala byt na zatazenie aspon 3A skor viac...zaleti od altika.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.