Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Tesla řada B4

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Audiotechnika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
kosmit



Založen: Sep 26, 2006
Příspěvky: 139
Bydliště: Praha - Řepy

PříspěvekZaslal: po srpen 04 2008, 9:47    Předmět: Tesla řada B4 Citovat

Mám dotaz k rychlosti magnetofonů řady B4. Vlastním B 43, dopinkaný téměř k dokonalosti až na rychlost. Tříminutová skladba hraje 3.10 a už je to dost slyšet. Ostatní magnetofony(B100, dvě Unitry a Grundig maj rozdíl max 4 vteřiny)
Nemám k ní bohužel žádnou dokumentaci, proto dotaz, zda se dá rychlost podobně jako u motorků kazeťáků nastavit nějakým trimrem.
Díky za případné odpovědi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ivan_Ryger



Založen: Mar 02, 2005
Příspěvky: 1273
Bydliště: Bratislava, Petrzalka

PříspěvekZaslal: po srpen 04 2008, 9:54    Předmět: Citovat

tu je to riesene mechanicky, cez prevodovku, nepamatam sa, ze by na nastavovanie rychlosti tam bol dajaky trimer. Motor je totiz synchronny, najskor je zanesena tonova kladka, resp. nieco s remenickou...
Davno som nemal tento mgf. otvoreny, no zamerajte sa na toto.
Nie su vytahane gumy iduce na zotrvacnik?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pavko3



Založen: Aug 31, 2007
Příspěvky: 91
Bydliště: Čáslavsko

PříspěvekZaslal: po srpen 04 2008, 10:08    Předmět: Citovat

Pokud se ještě pamatuju, tak se u magnetofonů řady B4 nastavovala rychlost výměnou gumové kladky na motoru. Takže tam žádný trimr nenajdeš.Jinak tip na vytahaný,nebo ztvrdlý řemínek je dobrý, ještě by se taky mohla spoluúčastnit oleštěná a ztvrdlá přítlačná kladka.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hifista



Založen: May 15, 2005
Příspěvky: 751
Bydliště: U Ostravy

PříspěvekZaslal: po srpen 04 2008, 15:15    Předmět: Citovat

Skutečně je to tak. Rychlost se nastavovala výměnou kladky na hřídeli motoru. Je jasné, že po 40ti letech od výroby bude guma poněkud "seschlá".
Jinak je nutno samozřejmě promazat po těch letech i ložiska motoru a mezikladky. Dodnes na tento maxi stroj rád vzpomínám. Kdyby měl cívky osmnáctky tak bych něj nedal dopustit. Mám za to, že tak kvalitní provední mechaniky již další novější typy neměly.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kosmit



Založen: Sep 26, 2006
Příspěvky: 139
Bydliště: Praha - Řepy

PříspěvekZaslal: po srpen 04 2008, 23:39    Předmět: Citovat

Díky hoši za odpovědi. Prověřeno vše, přítlak mezikola, tonová hřídel, přítlačná kladka...vše jak má být. Bude to ta kladka na motoru. Zkusím laborovat, abych zvětšil její průměr
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: út srpen 05 2008, 8:23    Předmět: Citovat

Řekl bych, že tyhle magnetofony nepoužívaly synchronní motor, ale buď asynchronní s běhovým kondem nebo s magnetickým bočníkem (zkrat části mag. pole statoru měděným závitem nakrátko).
Synchronní motor by byl neúnosně velký a má nevýhodný průběh točivého momentu.
B43 zas tak úžasný magnetofon nebyl, i když ve své době představoval spotřební vrchol. Byly tam problémové signálové cesty vedoucí přes děsnou spoustu pohyblivých kontaktů. Dokud jsou nezkorodované, je to OK...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12341
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: út srpen 05 2008, 20:56    Předmět: Citovat

Ne, má to být synchronní stroj - tzv. reluktanční motor s asynchronním rozběhem. Ono by to jinak nešlo, takový malý asynchron by měl dost značný skluz.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kosmit



Založen: Sep 26, 2006
Příspěvky: 139
Bydliště: Praha - Řepy

PříspěvekZaslal: čt srpen 07 2008, 21:27    Předmět: Citovat

Byla to ta ztvrdlá guma na motoru, Nouzově jsem nasunul tenkou bužírku, necelý milimetr na průměru a jede s B73 na vteřinu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
laminatka



Založen: Jun 25, 2009
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: čt červen 25 2009, 16:24    Předmět: Citovat

Zdravím, pořdil jsem B 43, sice opticky vypadá jako přinesená ze smetiště ale funguje (až na chrastící přepínače a poťáky). Chtělo by to však repasi toho chrastění, podívat se na řemínky, mezikola a kladky a podobně. Já už se na to necítím, nechtělo by se někomu za úhradu do toho? Mám k dispozici i novou ANP 935, popřípadě by se mohla kaniblaizovat jedna B 400. Díky předem
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
laminatka



Založen: Jun 25, 2009
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: čt červen 25 2009, 16:33    Předmět: Citovat

laminatka napsal(a):
Zdravím, pořdil jsem B 43, sice opticky vypadá jako přinesená ze smetiště ale funguje (až na chrastící přepínače a poťáky). Chtělo by to však repasi toho chrastění, podívat se na řemínky, mezikola a kladky a podobně. Já už se na to necítím, nechtělo by se někomu za úhradu do toho? Mám k dispozici i novou ANP 935, popřípadě by se mohla kaniblaizovat jedna B 400. Díky předem


PARDON, ještě kontakt: jerabek(at)railtrans(dot)info. Myslel jsem, že se to přenese z přihlašovacích údajů
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Audiotechnika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund