Zajimalo by me jestli nejde udelat nejakej rusic (oblbovac) dopplerovskych radaru co pouziva policie. Jede to tusim na 33GHz a meri to zmenu frekvence vyvolanou pohybem vozidla - neslo by vysilat z auta treba f o 10MHz nizsi (tj.32.99GHz ) ktera by na radaru ukazala neco mimo rozsah nebo tak neco (aby napr.auto fotak nespustil?)
Nejak nutne to nepotrebuju,beru to jenom jako tema na zamysleni
Za druhé světové války shazovala letadla aluminiové proužky naladěné na
frekvenci nepřátelských radarů.Proužky částečně absorbovaly částečně
rozptýlily paprsek radaru a na obrazovkách radarů nebylo nic vidět.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31871 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne prosinec 11 2005, 13:12 Předmět:
Ty proužky byly laděny na vlnovou délku, a měly za úkol vytvořit svojí rezonancí na kmitočtu radarového vysílače mnohonásobné silné odrazy a tím překrýt odrazy od skutečných cílů = bombardérů, říkalo se tomu WINDOWS, česky OKNA, a znamenalo to otevřená okna v německé protivzdušné obraně, s MRKVOSOFTEM to ještě nemělo co do činění... Aspoň víme, kde se BIG BILL inspiroval při rušení konkurence...
Zaslal: ne prosinec 11 2005, 23:01 Předmět: Re: radar
FAtbluNT napsal(a):
Zajimalo by me jestli nejde udelat nejakej rusic (oblbovac) dopplerovskych radaru co pouziva policie. Jede to tusim na 33GHz a meri to zmenu frekvence vyvolanou pohybem vozidla - neslo by vysilat z auta treba f o 10MHz nizsi (tj.32.99GHz ) ktera by na radaru ukazala neco mimo rozsah nebo tak neco (aby napr.auto fotak nespustil?)
Nejak nutne to nepotrebuju,beru to jenom jako tema na zamysleni
To asi těžko, to by už bylo vymyšlené. Navíc dnes se začínají používat nové metody.
Mám za to, že ty policejní radary (doppler systém) porovnávají frekvenci vysílaného a přijímaného signálu. To znamená, že by teoreticky stačilo vysílat nižší kmitočet, než vysílá radar. To by jsi musel ale znát docela přesně vysílací kmitočet a polohu radaru, aby jsi jeho odražený signál přebil svým a navíc by jsi musel přesně nastavit ten svůj kmitočet...
toto je čistě teoretická uvaha za předpokladu, že radar pracuje z cistou nepřerušovanou nosnou..
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31871 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út březen 14 2006, 22:37 Předmět:
Bohužel pro nás všechny přecházejí tito rušitelé poklidné dopravy ( PČR, Městští Příživníci atd) na modernější metodu - lidar. Měření je klasické pulsní, vyhodnocuje se doba letu impulsu vysílač - cíl - přijímač a rychlost vypočítává jednoduchá SW aplikace ze změny vzdálenosti v čase, a jako měřicí "médium" se používá infračervený laser s rozptylovou rotační clonou, aby nešlo odtínit odraz paprsku vhodně skloněnou čelní plochou. Jedinou výhodu pro nás řidiče proti dosavadním bradavičnatým autům tahle lehce přenosná technika má - nemá ráda mráz, už kolem 0°C přestává fungovat, takže ji zase potkáme až na jaře...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.