Založen: Nov 26, 2005 Příspěvky: 1602 Bydliště: jizni cechy
Zaslal: po duben 06 2009, 10:22 Předmět: Chybová hláška o stavu chladící kapaliny ... Fabie
Pánové prosím, nevíte někdo na jakém principu je udělané snímání množství chladící kapaliny u Fabie? Kámošoví se už po druhé ukázal stav, že je jí málo i když fakt byl opačný. Dojel do servisu, vyndali expanzní nádobu, "VYVAŘILI a VYČISTILI" a údajně ještě vymazali chybovou hlášku. Včera se mě ptal, ale nevím co odpovědět. Děkuji _________________ Radu dá ti každý dobrý přítel, ale málo který dá ti mouky pytel !!!
Založen: Nov 26, 2005 Příspěvky: 1602 Bydliště: jizni cechy
Zaslal: po duben 06 2009, 11:54 Předmět:
no_-_name napsal(a):
jsou tam nějaké dvě elektrody
Cili to zkouma kvalitu chl. kapaliny?? Koukal jsem totiz i na skodovacke forum a tam vsichni porad jen meni nadobky, ale princip nepopsal nikdo. _________________ Radu dá ti každý dobrý přítel, ale málo který dá ti mouky pytel !!!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po duben 06 2009, 12:22 Předmět:
Jestli se nemýlím, je tam použitá podobná technika, jaká hlídá už od dob šáde 120 hladinu brzdové kapaliny - prostě 2 elektrody ve víčku nádobky, které musejí být po většinu doby do určité míry ponořené v náplni - ve vyhodnocovací elektronice je jednoduchý integrační kondík, který odstraňuje falešné poplachy při krátkodobém vynoření elektrod nad hladinu vinou šplouchání. Prostě když to nemá dostatečně dlouho ponořené elektrody, začne to dělat brajgl. Vyšroubuj víčko, elektrody zkontroluj a případně odpoj a očisti - šmirgl bych na to nebral, spíš nějaký say-right na nádobí s přídavkem mletého abraziva, třeba CIF... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 26, 2005 Příspěvky: 1602 Bydliště: jizni cechy
Zaslal: po duben 06 2009, 12:30 Předmět:
Jenys napsal(a):
jave napsal(a):
no_-_name napsal(a):
jsou tam nějaké dvě elektrody
Cili to zkouma kvalitu chl. kapaliny?? Koukal jsem totiz i na skodovacke forum a tam vsichni porad jen meni nadobky, ale princip nepopsal nikdo.
Že by tam bylo ukryté nějaké Kurvítko
Čéče a jakou to má schématickou značku? Ne samozřejmě sranda, ale vážně na tom škoda foru nikdo nic neví. _________________ Radu dá ti každý dobrý přítel, ale málo který dá ti mouky pytel !!!
Založen: Nov 26, 2005 Příspěvky: 1602 Bydliště: jizni cechy
Zaslal: po duben 06 2009, 12:32 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Jestli se nemýlím, je tam použitá podobná technika, jaká hlídá už od dob šáde 120 hladinu brzdové kapaliny - prostě 2 elektrody ve víčku nádobky, které musejí být po většinu doby do určité míry ponořené v náplni - ve vyhodnocovací elektronice je jednoduchý integrační kondík, který odstraňuje falešné poplachy při krátkodobém vynoření elektrod nad hladinu vinou šplouchání. Prostě když to nemá dostatečně dlouho ponořené elektrody, začne to dělat brajgl. Vyšroubuj víčko, elektrody zkontroluj a případně odpoj a očisti - šmirgl bych na to nebral, spíš nějaký say-right na nádobí s přídavkem mletého abraziva, třeba CIF...
Ne bohužel žádný plovák. No musí přijet a budeme bádat. Nádobka stojí cca 250 kč a tak se kdyžtak dá nová, ale ten princip ten by mě zajímal. Svítí potom kontrolka a pípá to piezo v přístrojovce. _________________ Radu dá ti každý dobrý přítel, ale málo který dá ti mouky pytel !!!
Založen: Nov 22, 2007 Příspěvky: 425 Bydliště: Doma
Zaslal: po duben 06 2009, 12:33 Předmět:
Asi se budeš muset do zkoumání principu měření ponořit sám. Myslím si, že to funguje na vodivosti chladící kapaliny, soudě podle popisu kouzel jak v servisu, tak "Home made". Zkušenosti s podobnými zázraky mám z elektrodových hladinivých snímačů ve vodojemu. Nevhodný materiál elektrod způsoboval jejich obrůstání rozpuštěnými minerály ve vodě a zvýšení přechodového odporu na mnohonásobek původní hodnoty a elektronika vyhodnotila " voda nět" a čerpadlo vesele pumpovalo trvale vodu. Stejný problém může být i u toho chlazení. Pokud se doplní do kapaliny ne destilovaná voda, ale demineralizovaná, tak se to může přihodit. Demineralizovaná voda prodávaná na pumpách se vyrábí prohnáním surové vody přes katex a anex. To spáchá, že se při vyšších teplotách netvoří "vodní kámen", ale minerály ve vodě zůstávají a za působením elektrického pole snímače se navrátí vodě původní vlastnosti před demineralizací. Vhodnější by asi bylo dolévat když už ne destilovanou vodu, tak aspoň dobře převařenou. Nechat ji aspoň den odstát a opatrně slít asi 2/3 až 3/4 množství do čisté plastové nádoby a zbytek vylít.
Založen: Nov 26, 2005 Příspěvky: 1602 Bydliště: jizni cechy
Zaslal: po duben 06 2009, 12:41 Předmět:
honza_jan napsal(a):
Asi se budeš muset do zkoumání principu měření ponořit sám. Myslím si, že to funguje na vodivosti chladící kapaliny, soudě podle popisu kouzel jak v servisu, tak "Home made". Zkušenosti s podobnými zázraky mám z elektrodových hladinivých snímačů ve vodojemu. Nevhodný materiál elektrod způsoboval jejich obrůstání rozpuštěnými minerály ve vodě a zvýšení přechodového odporu na mnohonásobek původní hodnoty a elektronika vyhodnotila " voda nět" a čerpadlo vesele pumpovalo trvale vodu. Stejný problém může být i u toho chlazení. Pokud se doplní do kapaliny ne destilovaná voda, ale demineralizovaná, tak se to může přihodit. Demineralizovaná voda prodávaná na pumpách se vyrábí prohnáním surové vody přes katex a anex. To spáchá, že se při vyšších teplotách netvoří "vodní kámen", ale minerály ve vodě zůstávají a za působením elektrického pole snímače se navrátí vodě původní vlastnosti před demineralizací. Vhodnější by asi bylo dolévat když už ne destilovanou vodu, tak aspoň dobře převařenou. Nechat ji aspoň den odstát a opatrně slít asi 2/3 až 3/4 množství do čisté plastové nádoby a zbytek vylít.
Máš ne-li 100% pravdu tak 90% asi ano, ale vždy tam doleval výhradně modrou nemrznoucí směs originál doporučenou pro tyto vozy (je první majitel), ale i tak se samozřejmě v nádobce vytváří jakýsi šlem který to může způsobit. Princip jsme chtěli znát hlavně proto aby jsme to něčím vyřadili. Kapalina neubývá, jen to prostě sem tam řve. Tak by jí raději kontroloval vizuelně než poslouchat pípák. _________________ Radu dá ti každý dobrý přítel, ale málo který dá ti mouky pytel !!!
Založen: Nov 22, 2007 Příspěvky: 425 Bydliště: Doma
Zaslal: po duben 06 2009, 13:26 Předmět:
Tak si změř odpor na vývodech čidla a potom se dívni, jak vypadají elektrody a po odrhnutí změř odpor znovu a natrvalo nahraď čidlo nejblíže nižším rezistorem v řadě, Kontrolu hladiny potom provádět okem. Oko není (!), oko vidí.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po duben 06 2009, 13:32 Předmět:
A co tady píšu, něco o plováku?
EKKAR napsal(a):
... je tam použitá podobná technika, jaká hlídá už od dob šáde 120 hladinu brzdové kapaliny - prostě 2 elektrody ve víčku nádobky, které musejí být po většinu doby do určité míry ponořené v náplni - ve vyhodnocovací elektronice je jednoduchý integrační kondík, který odstraňuje falešné poplachy při krátkodobém vynoření elektrod nad hladinu vinou šplouchání. Prostě když to nemá dostatečně dlouho ponořené elektrody, začne to dělat brajgl. Vyšroubuj víčko, elektrody zkontroluj a případně odpoj a očisti - šmirgl bych na to nebral, spíš nějaký say-right na nádobí s přídavkem mletého abraziva, třeba CIF...
Co o tom chceš víc popisovat? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 26, 2005 Příspěvky: 1602 Bydliště: jizni cechy
Zaslal: po duben 06 2009, 13:42 Předmět:
EKKAR napsal(a):
A co tady píšu, něco o plováku?
EKKAR napsal(a):
... je tam použitá podobná technika, jaká hlídá už od dob šáde 120 hladinu brzdové kapaliny - prostě 2 elektrody ve víčku nádobky, které musejí být po většinu doby do určité míry ponořené v náplni - ve vyhodnocovací elektronice je jednoduchý integrační kondík, který odstraňuje falešné poplachy při krátkodobém vynoření elektrod nad hladinu vinou šplouchání. Prostě když to nemá dostatečně dlouho ponořené elektrody, začne to dělat brajgl. Vyšroubuj víčko, elektrody zkontroluj a případně odpoj a očisti - šmirgl bych na to nebral, spíš nějaký say-right na nádobí s přídavkem mletého abraziva, třeba CIF...
Co o tom chceš víc popisovat?
Promin, cetl jsem to v rychlosti. od rana se hrne jeden pacient za druhym. omlouvam se. JA JSEM TOTIZ NA s125 MEL U BRZDOVE KAPALINY PLOVAK VE VICKU A TAK JSEM TO VICE MENE NEDOCETL. Jeste jednou promin _________________ Radu dá ti každý dobrý přítel, ale málo který dá ti mouky pytel !!!
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.