Zaslal: ne březen 15 2009, 10:17 Předmět: VAG a noťas a měnič nejedou
Pokud zapojím noťas na domovní síť 220V tak VAG funguje, pokud jede noťas na vlastní baterku, tak taky funguje, ale pokud jej zapojím přes měnič napětí 12V->220V do zásuvky v autě, tak to nejede, nekomunikuje diagnostický kabel. Odhaduji, že je problém v neodděleném elektrickém okruhu. Nevíte, jak z toho jednoduše ven? Jak rozchodit ten VAG+noťas+měnič. Jinak pro info jde o zapojení FTDI+Si9243 a měnič tenhle http://www.lan-shop.cz/notebooky-prislusenstvi/ostatni/70234
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32015 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne březen 15 2009, 12:05 Předmět:
První pomoc: Dočasně napájet NTB z jiného auta, než ve kterém se dělá diagnostika VAG.
Definitivní řešení: Opticky oddělit rozhraní VAG od NTB a napájet ho z vlastního zdroje. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Oddělovací trafo, nebo takovou prasárnu jako používají muzikanti. JAk je na noteboku 3koliková šňůra tak tam po malé úpravě jde narvat dvoužilový kabel a nemáš spojené země. _________________ Internet - metla lidstva
Myslíš jako odpojit ten zemnící "kolík" na notebooku? Jako nechat napájecí trafo k notebooku jenom na fázi a nuláku?
Něco na to bude, protože jsem někde četl, že právě rozdílové napětí mezi zeměmi dělá tu paseku na sériových portech, což USB je taky.
Potřebuji to na změření veličin za jízdy, např. tlak turba, takže napájení z jiného auta nejde a z domovního rozvodu taky ne. Max. z druhé autobaterie. Noťas už má baterku tak na 5 min. a kupovat novou se mi zatím nechce. Takže asi tak.
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9001 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: út březen 17 2009, 21:44 Předmět:
A co koupit autonabijecku primo pro notas? Je celkem neekonomicky vyrabet jednim menicem z 12 V -> 230 V a pak druhym zase zpet na nejakych 19 V, nebo kolik ty notasy maji. Tu nabijecku muzes napajet i z malyho gelovyho akumulatoru, kterej muzes klidne vozit v aute po dobu mereni.
Ano, tvoje varianta je taky možná. Ale akku musím koupit a nějakou nabíječku na něj asi taky, neb je nemám. Kdyby stačilo někde napojit kabel a fungovalo to, tak je to výhodnější. Takže asi tak.
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9001 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: út březen 17 2009, 22:40 Předmět:
Tak zkus zmerit napeti mezi kastlou auta a zemi USBcka. Jestli tam neco bude, muze to byt tim. Treba by stacilo propojit tyhle zeme na stejnej potencial.
Tak to vyzkouším. Sice neznám přesné zapojení převodníku, ale předpokládám, že to bude něco obdobného jako na obrázku. Přijde mi, že by měla být zem z diagnostické zásuvky propojena s usb konektorem, takže pak by to mělo být uzemněné stejně. Ale nejsem si jist, takže to raději proměřím.
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4511 Bydliště: Košice
Zaslal: st březen 18 2009, 12:09 Předmět:
Ked notas nema exoticky napajaci konektror...tak by som to riesil meničom 12 na potrebne napatie napr 20V. Taky MC34063 to zvladne paradne este s FETom..... Zapalovac ma asi uz kazde auto Vojde to do krabicky nie vecsej ako je ten zdroj k notasu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32015 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st březen 18 2009, 14:40 Předmět:
Tak co tam vlastně máš? Měnič 12Vss/230V50HZ a na něj pověšený původní síťový napáječ k NTB, nebo měnič 12Vss/cca19-20Vss pro přímé napájení NTB z palubní 12V autosítě? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Jak píši na začátku. Mám notebook na nějakých 18 V a k němu originál napáječ z 220 V. Ten napáječ je na "tříkolík" (tedy dva kolíky a zem po obvodě). Pak mám měnič z 12 V stejnosměrných (zástrčka do zásuvky v autě) na 220 V střídavých, ten má výstup dvě díry a uzemnění po obvodu, ale to uzemnění podle mne není nikam ukostřené. Pak ten adaptér z K-line na USB, viz schéma výše. No a pak USB kabel prodlužku do noťase.
Na samotný noťas komunikace s autem bezvadně funguje. Na noťas napájený z domovního rozvodu 220 V přes napáječ to taky bezvadně funguje. Ale při zapojení palubní zásuvka->měnič->notebook->adaptér to přestane komunikovat, přestože notebook jede normálně dál.
Jediné mé vysvětlení je, že buď ten měnič ruší komunikaci po USB event. přímo převodník nebo ta sestava má rozdílové napětí mezi zeměmi a dělá to nepořádek.
Elektrotechniku ani elektroniku jsem nestudoval, ale snažím se hodně věcí pochopit
Takže si tak nějak myslím, že by mělo stačit někde něco přikostřit k autu a je to, ale nevím co, takže proto sem píši. Možnost je přikostřit zem v USB prodlužce, ale přijde mi, že podle schématu výše je převodník na obou koncích ukostřený do diagnostické zásuvky, kam vede zem ukostřená. Druhá možnost je ukostřit
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32015 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st březen 18 2009, 15:34 Předmět:
A) je blbost něco dodatečně "přikostřovat".
B) ztrácíš fůru energie zbytečně dvojí transformací - jednou ze 12V na 230V50Hz a podruhé ze těch 230V spínákem zpátky dolů na nějakých těch 18-20V pro noťas.
Kup si přímo adaptér, určený pro napájení NTB v autě a budeš zbaven problémů s nedostatečným nebo naopak několikanásobným (a hlavně nevhodným) kostřením. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.