Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

zvyšení napětí na ohřev zadního okna

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
lubomirek
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: ne leden 22 2006, 19:22    Předmět: zvyšení napětí na ohřev zadního okna Citovat

zdravím vás.Chci se poradit,nemate někdo skušenost se zvednutím napětí pouze pro určitou věc v autě, konkretně pro zvyšení voltáže na 24 nebo více voltu nejakym přepínačem,a potřebuji vědět zda by se nic nestalo ostatním spotřebičum v autě. Chci to z duvodú že puvodně byl odběr okna asi 100 wattu ale niní při 14 voltech je jen 2.12 Amper což logicky vychází méně a ohřev je celkem nedostatečny.Dále bych byl vděčny za to kdyby mi někdo poradil po konstrukční strance jak na to.nejlepe kdyby to mělo regulaci potenciometrem od 14 voltu až do maxima plynule.
Návrat nahoru
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7945
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: ne leden 22 2006, 21:39    Předmět: Citovat

Buď máš někde přechodovej odpor-opravit a nebo jsou přerušený některý cesty přes okno. Jestli ti jdou jen některý a nějakým (složitým) způsobem zvedneš napětí tak je to na ho..o protože půlka okna zůstane steně namrzlá a zbytek ti může klidně rupnout.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19542
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po leden 23 2006, 7:43    Předmět: tak tak Citovat

Mi-Ro tam dal všechno, takže to jen doplním:

Jestli máš těch 14V přímo na okně (měř až za konektory, přímo na svislých plochách), pak jsou skutečně některé dráhy přerušené. Na to existuje opravný lak a dost často se to povede.
Ale pravděpodobně máš taky přechoďák někde cestou, obvykle v konektorech.

Zvýšením napětí dosáhneš v lepším případě odpaření dalších "vodičů", v horším případě dostane sklo tak rychlý tepelný kopanec, že může prasknout.

Mimochodem: dnes je venku -18 stupnů, elektricky to povolilo pár mm kolem drátů a po 5 minutách jsem to vypnul - škoda rasovat baterku. O zbytek se postaralo normální topení během asi 15 km.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
brtnik



Založen: Oct 05, 2004
Příspěvky: 329
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: po leden 23 2006, 10:07    Předmět: Citovat

obvykle je přerušený spoj právě kolem konektoru (fastonu)na skle, proti světlu to je někdy i vidět. Jak upozorňovali předchozí odpovědi, je-li jedna z drah z větším odporem nebo je-li zeslabení či přechoďák u přívodu, sklo se lokálně přehřeje a pak střelí! (celé najednou, je to opravdu zážitek.......).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
DjRix



Založen: Apr 30, 2005
Příspěvky: 1247
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá únor 10 2006, 5:04    Předmět: Citovat

Já jen dodám že se to přerušené místo dá dobře najít multimetrem,jeden hrot na kostru a druhým optrně jet po tom vodiči na skle,rychlou skouškou "oťupáš" ty dráhy uprostřed (funguje to jako dělič) musíš mít cca polovinu napětí baterky,kde je 0 nebo plný napětí tak ta dráha je přerušená a potom se už tímhle postupem dá najít přesně to místo kde to je.

S laky na opravu mám nedobré skušenosti,ty levnější vydržely chvilku a ty dražší stály tolik,že jsem tenkrát raději na Š120 koupil zadní sklo nový a nechal si ho zrovna i natonovat. Skus s tím zajet k prodejci autoskel (Roger Autosklo) a tam ti to opraví a bude to levnější než ten lak samotnej.

_________________
Klídek chlapi,to je nulák...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.12 sekund