Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Pomocny start.zdroj z MOT-u

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Topik



Založen: May 27, 2008
Příspěvky: 106

PříspěvekZaslal: so únor 07 2009, 22:14    Předmět: Pomocny start.zdroj z MOT-u Citovat

Ahojte,potrebuji prosim poradit. Na strankach

http://www.users.qwest.net/~ptaylor/Electronics/MOTpowersupply/MOTPSpage.html

je jednoduchy zdroj na napajeni autozes.+start zdroj...Jde mi o to ze na konci zdroje bude napeti nee 13V ale mnohem vetsi nebot ho filtracni C zvednou!? Nebo je to jinak?? Po filtraci tam bude napeti cca.23V a to muze poskodit elektroinstalaci v autech ci se pletu???

Diky za osvetleni... My ti to vytlučeme z hlavy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Andrea



Založen: Sep 07, 2007
Příspěvky: 9340

PříspěvekZaslal: so únor 07 2009, 23:06    Předmět: Citovat

Topik napsal(a):
Ahojte,potrebuji prosim poradit. Na strankach

http://www.users.qwest.net/~ptaylor/Electronics/MOTpowersupply/MOTPSpage.html

je jednoduchy zdroj na napajeni autozes.+start zdroj...Jde mi o to ze na konci zdroje bude napeti nee 13V ale mnohem vetsi nebot ho filtracni C zvednou!? Nebo je to jinak?? Po filtraci tam bude napeti cca.23V a to muze poskodit elektroinstalaci v autech ci se pletu???

Diky za osvetleni... My ti to vytlučeme z hlavy

Vzhledem k tomu, že se ten sekundár musí převinout, tak si tam namotáš závitů kolik potřebuješ. V článku se píše o 12.6V při malém zatížení, předpokládám že za usměrňovačem, když je to pro zesilovač z auta. Nevím jak jsi přišel na těch 23V, kdyby na trafu bylo 13Vst(ef), tak za usměrňovačem bude tak 16-17V při malém zatížení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Topik



Založen: May 27, 2008
Příspěvky: 106

PříspěvekZaslal: so únor 07 2009, 23:10    Předmět: Citovat

Andrea napsal(a):
Topik napsal(a):
Ahojte,potrebuji prosim poradit. Na strankach

http://www.users.qwest.net/~ptaylor/Electronics/MOTpowersupply/MOTPSpage.html

je jednoduchy zdroj na napajeni autozes.+start zdroj...Jde mi o to ze na konci zdroje bude napeti nee 13V ale mnohem vetsi nebot ho filtracni C zvednou!? Nebo je to jinak?? Po filtraci tam bude napeti cca.23V a to muze poskodit elektroinstalaci v autech ci se pletu???

Diky za osvetleni... My ti to vytlučeme z hlavy

Vzhledem k tomu, že se ten sekundár musí převinout, tak si tam namotáš závitů kolik potřebuješ. V článku se píše o 12.6V při malém zatížení, předpokládám že za usměrňovačem, když je to pro zesilovač z auta. Nevím jak jsi přišel na těch 23V, kdyby na trafu bylo 13Vst(ef), tak za usměrňovačem bude tak 16-17V při malém zatížení.


OK..diky mel jsem za to ze se neco musi pricist po filtraci na vystupni napeti....samozrejme jsem to s tema 23V prepalil...Diky za osvetleni Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Andrea



Založen: Sep 07, 2007
Příspěvky: 9340

PříspěvekZaslal: so únor 07 2009, 23:20    Předmět: Citovat

Topik napsal(a):
OK..diky mel jsem za to ze se neco musi pricist po filtraci na vystupni napeti....samozrejme jsem to s tema 23V prepalil...Diky za osvetleni Very Happy

Přičíst ne, vynásobit, odmocninou ze dvou (převod mezi efektivní hodnotou a amplitudou):

(13V - 1,4V) * 1,414 = 16,4V (1,4V je úbytek na dvou diodách v usměrňovači)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: ne únor 08 2009, 11:40    Předmět: Citovat

V případech , jako je tento , se uvažuje , že trafo bude "jen" pomocným zdrojem k akumulátoru . Takže se většinou "přetěžuje" a tím výstupní napětí klesá . Problém je v tom , že když to trafo , které bude mít naprázdno usměrněno 13V , bude mít napětí , při zátěži např.60A , o hodně menší . Takže jsou dvě možnosti . Mít trafo , které má např. 11V při 150A odběru a napětí naprázdno po odpojení odběru nestoupne nad 15V , nebo zajistit sepnutí trafa , které má napětí naprázdno např. 18V a zajistit připojení do elektrosoustavy automobilu jen po dobu chodu startéru . Na Svarforu je svářečka ze 6-ti MOTů . Třeba dáš tři paralelně , budou mít napětí naprázdno 14v a výkonově se to již bude rovnat carstaru a pak můžeš nechat připojeno celou dobu , kterou se budeš motat kolem startování . Jinak , kam si pořídili carstar , tam se zvedla spotřeba startérů !
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Topik



Založen: May 27, 2008
Příspěvky: 106

PříspěvekZaslal: ne únor 08 2009, 17:40    Předmět: Citovat

BOBOBO napsal(a):
V případech , jako je tento , se uvažuje , že trafo bude "jen" pomocným zdrojem k akumulátoru . Takže se většinou "přetěžuje" a tím výstupní napětí klesá . Problém je v tom , že když to trafo , které bude mít naprázdno usměrněno 13V , bude mít napětí , při zátěži např.60A , o hodně menší . Takže jsou dvě možnosti . Mít trafo , které má např. 11V při 150A odběru a napětí naprázdno po odpojení odběru nestoupne nad 15V , nebo zajistit sepnutí trafa , které má napětí naprázdno např. 18V a zajistit připojení do elektrosoustavy automobilu jen po dobu chodu startéru . Na Svarforu je svářečka ze 6-ti MOTů . Třeba dáš tři paralelně , budou mít napětí naprázdno 14v a výkonově se to již bude rovnat carstaru a pak můžeš nechat připojeno celou dobu , kterou se budeš motat kolem startování . Jinak , kam si pořídili carstar , tam se zvedla spotřeba startérů !


Diky za nazor.Posledni veta me dost rozesmala. Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne únor 08 2009, 19:51    Předmět: Citovat

Až se potvrdí (ta poslední věta), smích Tě přejde - pokud není oním přídavným startovacím zdrojem vozík s cca metrákem olova a H2SO4, ale nějaká spínaná příšernost, dostává stratér docela pěkně na (_!_) a je jen otázkou času, kdy se napěťově prošvihne vinutí. Ty "pomocné startovací zdroje" totiž v prvním momentě dávají docela pěknou "facku" - na jednom takovém jsem naprázdno naměřil 42V!!! A při měření digitálem s paměťovou funkcí i při odběru cca 320A pořád ještě "vyskakoval" někam k 24-26V zákmitových špiček... Na značku už si nevzpomenu, ale byl to docela komplikovaný "macek" na rudlu a živený přes 32A kulatou 3f zásuvku...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: po únor 09 2009, 0:25    Předmět: Citovat

O no ta spotreb a starterov sa moze zvysit z dovodu... dlheho startovania az kym sa stoho nedymi.

No neviem vinutie startera testujem s 220V 5-10s a vpohode to zvlada....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po únor 09 2009, 8:21    Předmět: Citovat

Atlan napsal(a):
O no ta spotreb a starterov sa moze zvysit z dovodu... dlheho startovania az kym sa stoho nedymi.

No neviem vinutie startera testujem s 220V 5-10s a vpohode to zvlada....


Ještě řekni, že přímo zapojené na síťovou zásuvku a posadím se na záda. Ano, dělá se to - přes sériově zapojenou žárovku, test na průchodnost vinutí. Jenže v tu chvíli není vinutí namáhané ani 1/100 proudu, který jím protéká při normální funkci - a ohřev je úměrný proudu, nikoliv napětí, jak zajisté všichni víme. O poklesu napěťové pevnosti izolace při ohřátí taky - takže co si budeme namlouvat - i když tam "pereš" 230V, je to pro vinutí "muška jenom zlatá" proti situaci, kdy jím teče rozběhový proud a ještě k tomu do něj "pomocný" zdroj cpe napěťové špičky minimálně o 100% převyšující numinální pracovní napětí - a jízdychtivý řidič to "žhaví" klidně minutu-dvě v kuse, přesně jak píšeš...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PavelFF



Založen: Feb 18, 2008
Příspěvky: 5020
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po únor 09 2009, 19:31    Předmět: Citovat

EKKAR:
citace:
...O poklesu napěťové pevnosti izolace při ohřátí taky - takže co si budeme namlouvat - i když tam "pereš" 230V, je to pro vinutí "muška jenom zlatá" proti situaci, kdy jím teče rozběhový proud a ještě k tomu do něj "pomocný" zdroj cpe napěťové špičky minimálně o 100% převyšující numinální pracovní napětí
Jestli je na tom "izolace" tak, že ji prorazí 30V, tak už se tomu černému zuhelnatělému asi nedá říkat izolace, a prorazilo by ji i předpisové napětí 12V z tuny olověných baterií. Elektronický spínaný zdroj se špičkou 30V je v tom nevinně. Může za to proud a dlouhé týrání startéru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út únor 10 2009, 6:12    Předmět: Citovat

To pavelFF-jak psal před nedávnem Hill-to se dá tesat a howk .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund