je jednoduchy zdroj na napajeni autozes.+start zdroj...Jde mi o to ze na konci zdroje bude napeti nee 13V ale mnohem vetsi nebot ho filtracni C zvednou!? Nebo je to jinak?? Po filtraci tam bude napeti cca.23V a to muze poskodit elektroinstalaci v autech ci se pletu???
je jednoduchy zdroj na napajeni autozes.+start zdroj...Jde mi o to ze na konci zdroje bude napeti nee 13V ale mnohem vetsi nebot ho filtracni C zvednou!? Nebo je to jinak?? Po filtraci tam bude napeti cca.23V a to muze poskodit elektroinstalaci v autech ci se pletu???
Diky za osvetleni...
Vzhledem k tomu, že se ten sekundár musí převinout, tak si tam namotáš závitů kolik potřebuješ. V článku se píše o 12.6V při malém zatížení, předpokládám že za usměrňovačem, když je to pro zesilovač z auta. Nevím jak jsi přišel na těch 23V, kdyby na trafu bylo 13Vst(ef), tak za usměrňovačem bude tak 16-17V při malém zatížení.
je jednoduchy zdroj na napajeni autozes.+start zdroj...Jde mi o to ze na konci zdroje bude napeti nee 13V ale mnohem vetsi nebot ho filtracni C zvednou!? Nebo je to jinak?? Po filtraci tam bude napeti cca.23V a to muze poskodit elektroinstalaci v autech ci se pletu???
Diky za osvetleni...
Vzhledem k tomu, že se ten sekundár musí převinout, tak si tam namotáš závitů kolik potřebuješ. V článku se píše o 12.6V při malém zatížení, předpokládám že za usměrňovačem, když je to pro zesilovač z auta. Nevím jak jsi přišel na těch 23V, kdyby na trafu bylo 13Vst(ef), tak za usměrňovačem bude tak 16-17V při malém zatížení.
OK..diky mel jsem za to ze se neco musi pricist po filtraci na vystupni napeti....samozrejme jsem to s tema 23V prepalil...Diky za osvetleni
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18675 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: ne únor 08 2009, 11:40 Předmět:
V případech , jako je tento , se uvažuje , že trafo bude "jen" pomocným zdrojem k akumulátoru . Takže se většinou "přetěžuje" a tím výstupní napětí klesá . Problém je v tom , že když to trafo , které bude mít naprázdno usměrněno 13V , bude mít napětí , při zátěži např.60A , o hodně menší . Takže jsou dvě možnosti . Mít trafo , které má např. 11V při 150A odběru a napětí naprázdno po odpojení odběru nestoupne nad 15V , nebo zajistit sepnutí trafa , které má napětí naprázdno např. 18V a zajistit připojení do elektrosoustavy automobilu jen po dobu chodu startéru . Na Svarforu je svářečka ze 6-ti MOTů . Třeba dáš tři paralelně , budou mít napětí naprázdno 14v a výkonově se to již bude rovnat carstaru a pak můžeš nechat připojeno celou dobu , kterou se budeš motat kolem startování . Jinak , kam si pořídili carstar , tam se zvedla spotřeba startérů !
V případech , jako je tento , se uvažuje , že trafo bude "jen" pomocným zdrojem k akumulátoru . Takže se většinou "přetěžuje" a tím výstupní napětí klesá . Problém je v tom , že když to trafo , které bude mít naprázdno usměrněno 13V , bude mít napětí , při zátěži např.60A , o hodně menší . Takže jsou dvě možnosti . Mít trafo , které má např. 11V při 150A odběru a napětí naprázdno po odpojení odběru nestoupne nad 15V , nebo zajistit sepnutí trafa , které má napětí naprázdno např. 18V a zajistit připojení do elektrosoustavy automobilu jen po dobu chodu startéru . Na Svarforu je svářečka ze 6-ti MOTů . Třeba dáš tři paralelně , budou mít napětí naprázdno 14v a výkonově se to již bude rovnat carstaru a pak můžeš nechat připojeno celou dobu , kterou se budeš motat kolem startování . Jinak , kam si pořídili carstar , tam se zvedla spotřeba startérů !
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne únor 08 2009, 19:51 Předmět:
Až se potvrdí (ta poslední věta), smích Tě přejde - pokud není oním přídavným startovacím zdrojem vozík s cca metrákem olova a H2SO4, ale nějaká spínaná příšernost, dostává stratér docela pěkně na (_!_) a je jen otázkou času, kdy se napěťově prošvihne vinutí. Ty "pomocné startovací zdroje" totiž v prvním momentě dávají docela pěknou "facku" - na jednom takovém jsem naprázdno naměřil 42V!!! A při měření digitálem s paměťovou funkcí i při odběru cca 320A pořád ještě "vyskakoval" někam k 24-26V zákmitových špiček... Na značku už si nevzpomenu, ale byl to docela komplikovaný "macek" na rudlu a živený přes 32A kulatou 3f zásuvku... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po únor 09 2009, 8:21 Předmět:
Atlan napsal(a):
O no ta spotreb a starterov sa moze zvysit z dovodu... dlheho startovania az kym sa stoho nedymi.
No neviem vinutie startera testujem s 220V 5-10s a vpohode to zvlada....
Ještě řekni, že přímo zapojené na síťovou zásuvku a posadím se na záda. Ano, dělá se to - přes sériově zapojenou žárovku, test na průchodnost vinutí. Jenže v tu chvíli není vinutí namáhané ani 1/100 proudu, který jím protéká při normální funkci - a ohřev je úměrný proudu, nikoliv napětí, jak zajisté všichni víme. O poklesu napěťové pevnosti izolace při ohřátí taky - takže co si budeme namlouvat - i když tam "pereš" 230V, je to pro vinutí "muška jenom zlatá" proti situaci, kdy jím teče rozběhový proud a ještě k tomu do něj "pomocný" zdroj cpe napěťové špičky minimálně o 100% převyšující numinální pracovní napětí - a jízdychtivý řidič to "žhaví" klidně minutu-dvě v kuse, přesně jak píšeš... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5020 Bydliště: Brno
Zaslal: po únor 09 2009, 19:31 Předmět:
EKKAR:
citace:
...O poklesu napěťové pevnosti izolace při ohřátí taky - takže co si budeme namlouvat - i když tam "pereš" 230V, je to pro vinutí "muška jenom zlatá" proti situaci, kdy jím teče rozběhový proud a ještě k tomu do něj "pomocný" zdroj cpe napěťové špičky minimálně o 100% převyšující numinální pracovní napětí
Jestli je na tom "izolace" tak, že ji prorazí 30V, tak už se tomu černému zuhelnatělému asi nedá říkat izolace, a prorazilo by ji i předpisové napětí 12V z tuny olověných baterií. Elektronický spínaný zdroj se špičkou 30V je v tom nevinně. Může za to proud a dlouhé týrání startéru.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.