Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

pristr. doska S120
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31875
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po leden 05 2009, 10:56    Předmět: Citovat

BOBOBO napsal(a):
Sám jsem se Š130 najel na originálu přes 200.000 a to jsem vozil plné vozejky z Innsbrucku a nikdy sebemenší problém s chlezením . Tedy za jízdy . Při čekání na přechodech jsem měl pochopitelně zapnut větrák natvrdo . Jako vždy píši jen z vlastních zkušeností , není-li uvedeno jinak .


Přesně - ale někdy se pos.ral voskový termostat Made in PLR a šáde v tu ránu vařila jak samovar - sám jsem těch voskáčů po cestách takhle několik vyházel, když jsem zastavil u pářící šádyny se zvednutou kapotou motoru. V létě se to dalo bez problémů - termostat se vyhodil do pole, příruby se stáhly na původní gumičku nebo přes prostřiženou gumovou rukavici a do systému se dolila voda - pak stačilo na nejbližší pumpě koupit destilku, povolit dolní koleno u motoru, heverem nebo najetím na obrubník zvednout čumák, nechat znehodnocenou náplň vytéct ven, dotáhnout sika-pásku a nalít destilku. Na dojetí to bohatě stačilo, auto bez termostatu se chladilo nádherně.
Horší byly zimy, když "zvětralý" nebo prostě stálým dolíváním destilky do špatně těsnícího a neustále tekoucího systému zředěný Fridex zatuhnul v trubkách pod autem - tam pomohlo jedině postavit auto na půl dne někam do tepla a počkat, až zrosolovatělá náplň přejde sama do kapalného stavu. A samozřejmě honem vyměnit za dobrý Fridex. Ono to sice nezmrzlo na kost, ale jen se to zesulcovatělo a vodní pumpa na motoru neměla šanci to protlačit. Ten chladič v čumáku a ty trubky pod celým autem tam a zase zpátky - to byl Boží trest...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po leden 05 2009, 13:35    Předmět: Citovat

Jo zamrznutí , to je věc jiná . Ale problémy s vařením byly většinou z důvodu použití "špatných" těsnění pod hlavu . Jedna z děr pro průchod chladicí kapaliny chyběla vůbec a druhá byla místo cca 12mm jen cca 6mm . Takto vařící 120 mi přivezl i synovec . Namontované i nové přivezené , byly se stejnou chybou . Vždyť jsem to koupil nové .......
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31875
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po leden 05 2009, 14:07    Předmět: Citovat

Nevím, já s těsněním pod "palicí" nikdy problémy neměl - aspoň ne takové, jak píšeš. Ano, jednou jsem ho "vystřelil" na cestě asi 60km od domova - ale to šla šádyna "na špagát" za kolem jedoucí traktor a do nejbližšího (vesnického tudíž dvorkovo-stodolového) servisu, kde mi ho během hodinky velice ochotný pán ve věku mého dědy vyměnil i s chladicí a olejovou náplní - a vůbec mu nevadilo, že je neděle odpoledne, naopak, byl rád, že má nějakou zábavu. Mou manželku s dcerou na kočárku usadil pod strom na zahrádku, mně zatáhl do dílny ("Poď, mladej, musíš mě s tím píchnout...") a už to jelo... Pit-stop na Monze by mu mohl závidět... A to vystřelení jsem zjistil hned - motor ztratil výkon a bíle "kouřil", takže na nějaké vaření nedošlo. Praskl můstek mezi prvním a druhým válcem a vzal s sebou i mezeru do hned vedlejšího chladicího kanálu. Zato s tím zamrznutím (zgelovatěním mizerného Fridexu) jsem udělal nepříjemnou zkušenost - naštěstí jsem ji nezadřel, jen jsem s ní musel asi na 4x dojet do haly v práci a tam nechat roztát. Naštěstí jsem na to přišel v den, kdy jsem ji nutně nepotřeboval - a byl čas a prostor s tím něco udělat. Nj, to byla daň za celoroční parkování u chodníku na sídlišti...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.20 sekund