Založen: Jan 05, 2007 Příspěvky: 4669 Bydliště: poblíž HK
Zaslal: so prosinec 20 2008, 12:27 Předmět:
mi-ro napsal(a):
Kdyby si na sebe měli vydělat tak pochcípají za 14 dní a mě by nes-raly pořád uzavřený závory v Chlumci pře prázdnejma vlakama.
Jo zavory na Bydzov jsou kolikrat peknej opruz ...ta zasekana krizovatka je fakt umeni, by me zajimalo kdo tohle projektoval. _________________ ...to co pisu nemyslim zle, ikdyz to tak muze vyznit...
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7949 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: so prosinec 20 2008, 15:24 Předmět:
Už dávno navrhuji skoro Cimrmanovský řešení zase na čas přendat závory tak aby uzavíraly koleje vždycky když jede auto a vlak by musel počkat. Máme demokracii a já nikde nenašel podle jakýho zákona má nějake po-ranej ajzboňák přednost před atem!! _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31967 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so prosinec 20 2008, 18:40 Předmět:
Mi-ro, nejsem nádražák, i když z města v ČR asi na železnici nejvíc závislého. Ale fakt je, že u nás asi není rodina, která by neměla nějakého člena u dráhy. A ty výhody zase nejsou tak velké - režijní výhody má kdejaká firma - to nejsou jen volné jízdenky, to jsou i rekreace v podnikových zařízeních nebo podnikem dotované pobyty - A TY NEPOSKYTUJÍ JENOM ČD. Týden dovolené navíc - který podnik to dneska nedává? Já osobně bych (přestože jako děcko jsem strašně chtěl pracovat na dráze) nechtěl pracovat s takovou mírou zodpovědnosti, s jakou musejí pracovat strojvedoucí, průvodčí, posunovači, signalisti nebo výpravčí. Ale holí bych hnal onen nenažraný management, který jen hrabe pod sebe a prachy místo do investic strká do vlastních kapes. Už chápeš, o čem je řeč? Prostě plný souhlas s tím, že ČD jsou prodělečné, mají svinské chování vůči cestujícím a ještě za to požadují státní dotace - ale není to vina těch lidí "dole", kterých je pořád méně, aby se ušetřilo na odměny těm kur.vám, které sedí ve správní radě a v rozhodčích orgánech společnosti. Takže jediný lék je sada pilulek ráže 7,62 nebo 9mm, vypálených na patřičná místa - jinak se těch zmr.dů nezbavíme... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nenechám se jen tak urážet. Já pro ČD a.s. nepracuju ačkoli jsem pracovala devět let nebýt toho, že nás rozdělili, tak jsem pracovala do dneska. Dneska jsem zaměstnaná u SŽDC s.o. a to nejsou České Dráhy. Takže tím, že se zastanu lidí od ČD si nehájím koryto ani nic jiného.
Stojím si za tím, že ČD jsou pochybně řízené, že ne všechno funguje tak, jak by mělo. Ale také je fakt, že se hodně věcí zlepšuje a zlepšilo. Pamatuji doby, kdyby bylo o zdraví jít na záchod ve vlaku nebo na nádraží. Dneska, pokud nejdu ponějakém hovadu, to je paráda. A je toho více.
Problém s narážením na blbce je v tom, že ČD jsou veliký podnik a mají hodně zaměstnanců. Jelikož procento blbů v populaci je dané, tak čím více zaměstnanců, tím více blbů.
Také nechápu,proč se stále zdražuje a tím se odrazují další a další lidi, ale to prostě člověk ze spodu nijak nemá šanci ovlivnit. To je stejné, jako vytíkat řidiči autobusu, že jsou drahé lupence
Nevím jak kdo jiný, ale mně ČD dávali dvě zaměstnanecké výhody:
- volnou jízdenku
- 30 dní dovolené
Nic více. Nevidím na tom nic špatného, stejně jako nevidím nic špatného na tom, že dopravní podniky dávají svým lidem jízdenku na autobus, že zaměstnanci ČSA mají volné letenky, že zaměstnanci telekomunikací mají lacinější (či zdrama?) telefony... Každý zaměstnavatel dává svým lidem nějaký bonus. Jenže režijka ČD leží všem v žaludku
Mimochodem, bylo by jistě zajímavé srovnat dotace které dostávají ČD na celostátní provoz sítě a kolik dostává dopravní podnik Prahy...
Neptal jsem se kdo je od dráhy proto, abych mu záviděl režijku nebo deputátní uhlí a pražce
Chtěl jsem se dozvědět od lidí blíž zdroji, proč ty EC vlaky před pár lety jezdily na (pro nás) velmi slušné úrovni a proč tam ČD najednou bezostyšně nacpaly vagóny z Husákových časů a tak není vůbec žádný rozdíl mezi "normálním" (dle kocourkovských měřítek) rychlíkem a EC vlakem. Jinak je myslím i duševně vláčnějšímu eisenbahňákovi jasné, že jak bude stoupat podíl automobilové dopravy a klesat prestiž ČD i smysl proč s nima jezdit, jedonoho dne se to celé sesype a některá vláda přestane tu pažravou hydru dotovat a ČD udělají bankrot. Bude to v době, kdy už bude jedno že v zemi bude 50 000 nasraných nezaměstnaných, ale myslím že až ta doba přijde, tak se tam ti dneska pasivní železničáři mezi ostatníma ztratí.
V ČD se asi sem tam něco zlepšilo, ale celkový úpadek jde proti tomu rychlejším tempem. Zajímavé by bylo srovnat dopravní výkony a časy třeba s dráhama za Masaryka.
Nevěřím tomu, že "ti dole" v ČD něco udělají se svým neschopným vedením, budou vděční za každý zaměstnanecký půlrok a budou pasivně kejvat hlavama "my dole nic nezmůžeme".
Mám čerstvou zkušenost s "EC" tak neřeším jestli PID je taky dotovaná a jestli jsou autobusy MHD počmáraný taky. To by pak bylo jak za bolševika, " a vy u vás v Americe stejně bijete negry!"
Haha. Vidím, že někdo má opravdu problémy s pochopením psaného textu.
Když celou dobu debatujeme o kvalitě, resp. nekvalitě cestování, nezajímá mě papírový rozdíl v akademických parametrech. Počet zastávek je takovým nesmyslným parametrem a je to stejně cynický údaj jako vyjádření onoho Zmr. průvodčího, že "EC je přece počet míst v kupé a polstrovaný sedadla". Pohledem do jízdního řádu lehko zjistíme, že konkrétní spoj Ko-ČTř trvá podle konkrétního vlaku: u rychlíku 1h02min až 1h18min, přičemž některé vypouštějí Přelouč, některé Choceň a UO takže staví stejně jako EC jen jednu mezistanici: Pardubice. EC jede 58 minut tedy o 4 minuty míň, tenhle rozdíl mě jako zákazníka dokonale nezajímá v okamžiku, kdy ČD předvedou v praxi příjezd EC do první výchozí zastávky s 25 min sekerou
A je mi srdečně jedno, jestli tomu vlaku s cestovním průměrem 65kmph a se starými špinavými DDRáckými vagóny budou říkat , rychlík, EC nebo třeba Středočeská Střela. Je mi dokonce jedno, jestli mi ve vyhovující čas jede "rychlík" nebo "vlak vyšší kvality" EC, zajímá mě jak mi ČD splní to, co v nabídce deklarujou. EC je dle mě v současnosti pustý prolhaný podvod.
Trochu jsem hledal na webu a našel jsem: Loni vláda oddělila od ČD nákladní dopravu a vzniklo ČD Cargo, čímž odpadla možnost dotovat (ano, klíčové slovo pro ČD) tzv. vlaky vyšší kvality ze zisku z nákldní přepravy. Proto ČD zřejmě zrušily příplatek a vlastně se tak tiše vrátily do stavu předvyšší(=nižší) kvality, kterou tak dobře známe. Dotace +600 mega ročně přesto požadujou dál od státu. To se to bafuňářům ve vedení ČD "podniká"...
Bez zajímavosti není že EC se říká taky vlakům na trase do Vídně, které chtěly ČD obsazovat soupravou Pendolino.
ČD mají vždycky pravdu, odboráři si svoji dotovanou firmu vždy ochotně podrží a ty, zákazníku, nám vyskoč na ohon
Asi jako kdyby Student Agency reklamovaly autobusy vyšší kvality a nakonec cestujícímu podstrčily prastarou narvanou ŠM-ku, kde se může držet na tyči a poslechnout si, že vyšší kvalita se pozná podle autorádia a podle rohožky u dveří
http://aktualne.centrum.cz/finance/volny-cas-a-nakupy/clanek.phtml?id=512263
Založen: Feb 06, 2007 Příspěvky: 4509 Bydliště: vých.slovensko
Zaslal: so prosinec 20 2008, 21:08 Předmět:
Variola napsal(a):
............. je to těžké, nejsou lidi. Lidí v provozu je totiž méně a méně (o to více jich je jinde...). .......................
Myslým, že toto je naj.. príčina. A ak celkové mzdové náklady dráhy /železníc SR/ sú cca 60% zo zisku, tak to vypovedá o niečom.
Ale podobný problém je aj školstvo, zdravotníctvo a ich úroveň.
Fakt by mali na seba zarábať a nie žiť z dotácií štátu. _________________ Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
Založen: Jul 01, 2005 Příspěvky: 2031 Bydliště: zbídačený kraj
Zaslal: so prosinec 20 2008, 21:18 Předmět:
Variola napsal(a):
Také nechápu,proč se stále zdražuje a tím se odrazují další a další lidi, ale to prostě člověk ze spodu nijak nemá šanci ovlivnit. To je stejné, jako vytíkat řidiči autobusu, že jsou drahé lupence
Třeba chtějí odradit poslední zákazníky na lokálních tratích (přejdou na autobus), aby je mohli pak v klidu zrušit. _________________ *****
Třeba chtějí odradit poslední zákazníky na lokálních tratích (přejdou na autobus), aby je mohli pak v klidu zrušit.
Nepřejdou, místní autobusy ruší taky. (Kraje musí žádat o dotace a radnice si musí vybrečet spoje, což ve vyžraném rozpočtu přestává být možné).
Zbývá čím dál zahuštěnější individuální doprava, chodníky plné aut a silnice plné nehod.
Jak se ČD chovaly když některé lokální privátní tratě vypadaly že budou ziskové, to taky stojí za přečtení. To, že ČD lobbují u jiného subjektu (železniční dílny), aby zajišťoval servis jen jim a ne privátním dopravcům, je jen taková malá prasečina ČD...
http://cs.wikipedia.org/wiki/Konkurence_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%ADch_dopravc%C5%AF_v_%C4%8Cesku
Založen: Jul 01, 2005 Příspěvky: 2031 Bydliště: zbídačený kraj
Zaslal: so prosinec 20 2008, 22:20 Předmět:
V tom máš částečně pravdu. Ukázkový byl, tuším, Ústecký kraj a jeho výběrové řízení na dopravní obslužnost, nebo jak to nazývali.
Ale na druhou stranu už jsou obce, které mají vlastní dopravu (autobus) pro své obyvatele, který je vozí na směny do práce, děti do školy a ze školy, důchodce do města za nákupy a do nemocnic, protože vlakem už to dál nešlo. Nebo i firmy, co si vozí zaměstnance vlastní najmutou autobusovou dopravou. To všechno ubírá nemálo cestujících dráze a žene je na silnici.
A dráhy zvýšováním jízdného je určitě zpět nepřilákají. Pak naříkají, jak málo jsou jejich spoje vytížené a tím pádem trať nerentabilní. _________________ *****
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31967 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so prosinec 20 2008, 22:55 Předmět:
A vůbec nejlepší vopruz je nařízení, že EC a podobné vlaky staví pouze v krajských městech - takže v Pardubicích a v Olomouci ano, ale v České Třebové, ležící téměř uprostřed a navíc na důležité křižovatce magistrálního koridoru (trať 010) s tratí na Brno (260, jestli si to ještě dobře pamatuju) tyto vlaky nestaví. Takže kdokoliv chce jet třeba Pendolinem do Ostravy, musí jet do Pardubic nebo Olomouce, aby na něj vůbec mohl nastoupit. Nemluvě o lidech třeba ze Svitavského regionu, kteří musejí přestupovat ještě vícekrát - jednou v Třebové, podruhé v Pardubicích... To je úroveň cestování, jen co je pravda. A za to taky nemůže pokladní na peróně ve Svitavách - ale nějaký ču.rák z ministerstva nebo ředitelství drah. Veškerá dopravní obslužnost regionu tím dostala tak na (_!_), že opravdu je mnohem lepší jezdit autem, než vlakem - a to dosud platíme za stát s nejhustší železniční sítí ne-li na světě, pak v Evropě určitě. Jen ji jaksi neumíme využít ku prospěchu svému - nebo lépe řečeno NECHCEME... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
...Veškerá dopravní obslužnost regionu tím dostala tak na (_!_), že opravdu je mnohem lepší jezdit autem, než vlakem - a to dosud platíme za stát s nejhustší železniční sítí ne-li na světě, pak v Evropě určitě. Jen ji jaksi neumíme využít ku prospěchu svému - nebo lépe řečeno NECHCEME...
Ti šéfíci co jich dneska na jednoho peróňáka připadá pomálu 5 ji ku prospěchu svému umí využít dobře.
A vůbec nejlepší vopruz je nařízení, že EC a podobné vlaky staví pouze v krajských městech - takže v Pardubicích a v Olomouci ano, ale v České Třebové, ležící téměř uprostřed a navíc na důležité křižovatce magistrálního koridoru (trať 010) s tratí na Brno (260, jestli si to ještě dobře pamatuju) tyto vlaky nestaví.
O ČTř bych se zrovna nebál, většina tam naopak staví, pokud se teda ČD podaří vlak vypravit. Musíme(?) se ovšem smířit s tím, že za EC nám budou podstrkovat "rychlíky" jak jsme je znali v době kdy jsme chodili do školy, zatímco po Evropě jezdí TGV a podobné věci.
Ta dopravní obslužnost je pofidérní pojem, buď žiješ v zemi, kde věci relativně dobře fungují a nemluví se o tom, nebo v zemi, kde tě krmí pseudoodbornými úřednickými žvásty a skutek utek.
Někdo by třeba rád vyměnil dopravní "obslužnost" krajského města za rajský klid v Dolních Kozošukách, třeba kvůli temné noční obloze kvůli astronomii ale ono to stejně za chvíli nebude možné protože i ty Kozošuky dopravně obslouží frikulínci na prdlavých 4kolkách a osvětlí z 20 km zimní stadiony a provoz na dálnici.
Založen: Feb 22, 2005 Příspěvky: 1440 Bydliště: Kunratice u Prahy
Zaslal: ne prosinec 21 2008, 12:15 Předmět:
Taky se hned pozná, kdo má ekologický přístup k životu a jezdí vlakem a kdo má benzínem nasáklý mozek a sedí celý život v autě.
Železnice dostávají na budování a údržbu dopravní cesty třeba 12 miliard ročně, ale na budování a údržbu silnic se dává bilion ročně a pořád to nestačí.
Mělo by se přestat platit dráze, ale taky platit benzínovým mozkům za rajtování po silnicích. Každý by měl platit skutečné náklady, za služby a investice, které používá. Mýtné brány jsou jen chabý pokus a osobáky zase neplatí.
Až skončí dosavadní silniční komunizmus, kdy jeden jezdí a tři co nejezdí mu to v daních platí, pak teprve nastanou rovné podmínky, kdy bude možné něco spravedlivě kritizovat. _________________ Svět vypadá dobře jen při pohledu přes koňské uši.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.