Založen: Oct 31, 2007 Příspěvky: 2491 Bydliště: uz len Presov :)
Zaslal: st prosinec 10 2008, 23:20 Předmět:
forbidden napsal(a):
Sendyx napsal(a):
Zdennoedie, a co tak dveře ? Mají ty šaliny dveře na obou stranách, že by se daly tak snadno otočit ?
Běžné současně používané šaliny couvat umí, a kolega cosi tvrdil, že nebýt omezovačů, tak samo rychle, jako jet do předu. Jednou jsem viděl šalinu couvnout na odbočku v zatáčce a myslel jsem, že vyletí z kolejí, jaký to mělo odpich.
Nektery saliny maji dvere na obou stranach, jak se ted v Brne opravuje Husova a Pekarska, tak tam prave jedna takova oboustranna jezdi. Proste dojede na konecnou (jednokolej) ridic presedne a jede zase zpet.
jj dnes sem na ni sel myslim ze to byla 8 (nebo 2) ted nevim
Založen: Nov 25, 2008 Příspěvky: 464 Bydliště: Brno
Zaslal: čt prosinec 11 2008, 0:00 Předmět:
EKKAR napsal(a):
To záleží na konstruktérovi, jak milou tramvaj / šalinu vyprojektoval. Dřívější Kotěrovy tramvaje vyráběné v Praze u Ringhoffera (později ČKD TATRA Smíchov) byly "oboustranné" - měly oba konce vybavené řidičským stanovištěm a vstup na obou bocích, což se změnilo nástupem typové řady "T" - neboli "téčko" Takže už z principu konstrukce měly staré tramvaje "zpátečku" stejně rychlou jako jízdu vpřed. Jednosměrně konstruované vozy dostaly omezovače právě z důvodu, že elektrický pohon sice umožňuje stejnou rychlost vpřed i vzad, ale řidič bez možnosti přejít na druhé řídicí stanoviště nevidí dostatečně přesně na to, co se děje za vozem/soupravou. Vícečlenné řízení (2 a více stejných vozů spřažených do soupravy a řízených z 1. stanoviště) pak neumožňovalo připojení zadního vozu otočeného o 180°, což byla možná chyba. Modernější vozidla (pražský "poršák" a další) se pak konstruují podle požadavků provozovatele s různým počtem dveří na jednom nebo obou bocích, se sníženou podlahou, s mnohočlenným ovládáním... Možnost couvání musí být u všech kolejových vozidel zachována už jen z principu potřeby "garážovat" nebo řešit nečekané dopravní situace.
Omezeni je pouze tim, kam nabehne zrychlovac (takovej ooobrovskej potenciometr) . POkud se klasicky odporovy tram spojily do tzv PX spojeni, tedy zademi k sobe a pouzil se upraveny propojovaci kabel, tak se jezdilo bez problemu plnou rychlosti i dozadu. Naposled k videli tusim loni v Liberci.
JInak v brne na lince 8 se vyuzivaji prave obousmerny tram .
Založen: Oct 12, 2005 Příspěvky: 995 Bydliště: Praha
Zaslal: čt prosinec 11 2008, 8:51 Předmět:
Teda z Vás by měli na tramfóru radost Běžné tramvaje T3 i T6, tedy jednosměrné mají vzadu stěrač na ruční pohon a pod sklem tz. couvací krabičku, kde je několik tlačítek. Takže když potřebuje řidič zacouvat do vozovny, nebo jinam, přepne si vepředu na couvání, tím se mu rozsvítí couvačka, vleze dozadu, otevře krabičku klíčem, stejným si ručně otře zadní sklo a po zmáčknutí tlačítka se mu to nějakou omezenou rychlostí rozjede zpět, dalším tlačítkem to zabrzdí.
Než vznikly obousměrné tramvaje KT8D5, harmoniky, kačeny či jinak, tak se v Praze na výlukových úsecích, kde nebylo možno na konci soupravu otočit, provozovala tzv. souprava PX (prdelema k sobě), kdy dva vozy T3 byly spřaženy zády k sobě, ovšem cestující vezl jen vůz, který jel právě kupředu, protože ten druhý měl dveře na opačnou stranu.
Založen: Nov 23, 2006 Příspěvky: 1228 Bydliště: ...mezi Radhoštěm a Hostýnem...
Zaslal: čt prosinec 11 2008, 11:30 Předmět:
to Old:
Konečně kvalifikovaná odpověď...
Už jsem chtěl začít debatu nad couvající stíhačkou, ale bylo by to zbytečné.
Tuším, že Harrier už to má dávno zmáknuté.. _________________ ..a co shoří, nezhnije..!
Založen: Nov 25, 2008 Příspěvky: 464 Bydliště: Brno
Zaslal: čt prosinec 11 2008, 11:39 Předmět:
Oldradio : Ze me maji na tramforu urcite radost ) . Rad tam uklizim.
Nechtel sem semka zbytecne zatahovat veci, jako reverz , zadni pojezd a dalsi detaily trakcnoho obvodu. Mimochodem u T3 pokud se nezaslapne brzda, tak pri pouziti zadniho panelu dotycny tramvajak patrne opet uklidi na koleji za sebou .
Jinak pro drobny rozvireni diskuse, CKD vyrabelo i jednosmerny oboustranny tram. Tedy kabina jenom na jednom konci a dvere na obou. Momentalne vsechny jezdi v Budapesti. Par kousku v triclanku a jednosmer oboustranny jezdi i v Manile. Ty se pak spojuji do viceclennych souprav. A vesele se jezdi na oba smery stejne. Dokonce to ma hned nekolik vyhod, nemusi se trebas otacet podvozky kvuli jednostranynmu ojeti.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.