Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Parní lokomotiva na elektřinu :-)

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Davidus
Zablokován


Založen: Jun 01, 2005
Příspěvky: 2439

PříspěvekZaslal: st říjen 22 2008, 15:00    Předmět: Parní lokomotiva na elektřinu :-) Citovat

Nebylo uhlí, tak se hodil do kotle odpor... http://www.dself.dsl.pipex.com/MUSEUM/LOCOLOCO/swisselec/swisselc.htm
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19554
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: st říjen 22 2008, 15:30    Předmět: Citovat

Jo, Švýcaři si prostě pomohli - za války bylo uhlí nedostatkové, zato levné elektřiny z vodních elektráren měli dost (tedy účinnost nehrála prvořadou roli, hlavně, že to jezdilo) a navíc už tehdy měli na spoustě tratí (a to nejen hlavních) elektrickou trakci.
Tyhle lokomotivy se používaly jen na posunu, někdy na lokálních tratích.
Souhlasím s autorem, že kmitočet trakce 16,6 Hz transformovat, to vyžadovalo opravdu hodně železa, zejména pro takové výkony. Ale asi bylo důležité neztratit možnost roztopit ten kotel také nějakým palivem, kdyby pro změnu nešel proud.
Taky bych volil raději elektromotory. Ale asi nebylo jednoduché otevřít všechny kanály k šoupatům a pístům, aby se mohly volně pohybovat, a otevřít je tak, aby se v případě potřeby zase daly využít pro parní pohon. Takto se do konstrukce parního stroje už nemuselo zasahovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4051
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: st říjen 22 2008, 16:14    Předmět: Citovat

Ty odpory tam byly jen na přitápění, hlavní tíhu výkonu neslo pořád uhlí. Trafo dávalo asi 24 V a hóódně A Smile
Hill: S jízdou naprázdno není u parního stroje problém, pokud je roztopený kotel (jinak by stroj nemazal a zadřel by se) - obyčejná parní mašina taky nejede celou dobu ve výkonu. Spíš bych řekl, že by se tam čistě elektrický pohon jednoduše nevešel. Trakční motory jsou docela pěkně velká miminka, kontrolér (přepínač pro ovládání pohonu) taky a rozjezdové odpory je potřeba silně chladit. O nápravových převodovkách, které by se musely nějak naroubovat na stávající dvojkolí, ani nemluvě. To by se na tu parní mašinu prostě nesměstnalo.
U parních mašin se i u nás zkoušelo vytápění práškovým uhlím nebo mazutem. Možná to někdo ze zdejších ještě pamatuje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19554
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: st říjen 22 2008, 16:43    Předmět: Citovat

Tak přece. To mazání byl asi jeden z nejpádnějších argumentů. A další v tom, že by bylo levnější a postavit novou elektrickou lokomotivu, než do parní implantovat elektromotor. Navíc tohle bylo potřeba teď hned a bez čekání.
Jinak, pokud by někoho zajímaly mašinky, co jezdily tady, doporučuji seriál Václava Daranského na http://postreh.com/phprs/search.php (hledání omezit na autora: Václav Daranský, takže hledejte pod V)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Oldradio



Založen: Oct 12, 2005
Příspěvky: 995
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st říjen 22 2008, 18:19    Předmět: Citovat

Parní lokomotivy s elektrickým vytápěním jezdily i v Číně. Akorát na uhlí měly účinnost cca 8% a na elektřinu jen 3%. Do provozu zasáhly jen okrajově.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: st říjen 22 2008, 18:56    Předmět: Citovat

Když už tu řešíte elektrickou trakci:

Po nějaké době jsem se projel s ČD a vidím, celý rychlík masivně přetopený, k nedýchání.
Odhadem počítám: jestli je na kupé 2kW příkon, ve vagonu je deset kupé, 12 vagonů+stejně přetápěný jídelňák=260 kW, nepočítám vytápění chodbičky a WC jestli taky je. Když souprava jezdí 10h denně, máme to 2,5 MWh docela zbytečně.
Je tu někdo od firmy, aby potvrdil/vyvrátil zaangažovanost ČD na obratu ČEZu? Twisted Evil
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4051
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: st říjen 22 2008, 19:15    Předmět: Citovat

260 kW je celkem směšný příkon v porovnání s odběrem pro trakci. A v některých jídelňácích a všech vlacích poháněných spalovacím motorem se topí naftou. Buď rád, že se vůbec topí, protože ČD Wink
Mně to přijde, že bys trávu rostoucí v kolejišti považoval za podporování zahrádkářské lobby...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: st říjen 22 2008, 19:19    Předmět: Citovat

Lukas-Peca napsal(a):
260 kW je celkem směšný příkon v porovnání s odběrem pro trakci.


To třeba je, na druhou stranu to vytápění kupé na 35° je kontraproduktivní, je prostě napiču a na zvracení. Musíš větrat.
Pak taky ČD kvičí, že ekonomicky neutáhnou většinu lokálních tratí, kde jezdí diesel Tatra nebo Liaz a tam je těch 260 kW až až.
A lahůdka je WC, týden nemyté, pocákané hádej čím, ale vyžhavené stejně jako kupé.
Odér jen pro náročné.
K tomu ČD zdražujou meziročně jak málokdo. Snad o 40-50%.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4051
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: st říjen 22 2008, 19:28    Předmět: Citovat

Crifodo napsal(a):
Pak taky ČD kvičí, že ekonomicky neutáhnou většinu lokálních tratí.

U ČD a spol. jsou daleko větší sviňárny a podvody než přetápění vlaků... Cry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: st říjen 22 2008, 19:36    Předmět: Citovat

O tom nepochybuju, ale my jsme tu tak více-méně kafrali přes elektřinu...
Přetápění nemusí být vysloveně podvod, na to stačí třeba i vohnout na funkci údržby regulací a na manažerské funkci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9774
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: st říjen 22 2008, 19:54    Předmět: Citovat

Většina vozů, co má teplovzdušný vytápění , má dva topný registry po 20KW na 3000V, takže odběr těsně po zapnutí na VN je kolem 40KW.
A to, že to občas hapruje je to, že se stále používají díly, vyrobené soudruhy z NDR kolem roku 1980. Přetápění vozu je porucha, žádný "lobbing čezu", neboť elektrický vytápění se používá i u dieselové trakce a když mají přípojné vozy sežrat dohromady půl megawatu, tak na výkonu toho motoruv lokomotivě je to hodně poznat, protože kromě toho, že "motá" generátorem pro trakci taky "motá" generátorem pro vytápění. jen dobíjení jednoho Bymee sežere 4KW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
stepa



Založen: Jan 05, 2007
Příspěvky: 4669
Bydliště: poblíž HK

PříspěvekZaslal: st říjen 22 2008, 21:16    Předmět: Citovat

Jezdim vicemene kazdy den, rychlik Chlumec-Praha...tyhle obrazek_cenzura ulety v topeni maji umelci od drah parkrat za mesic(podzim-jaro), pricital bych to podelanymu ovladani topeni v souprave(se*e se jim tam pomalu vsechno).

Horsi problem spis je, ze netopi v zime a v kupe je 10 stupnu. A to pravidelne, vicemene kazdy spoj...pulka soupravy topi a pulka ne(nekdy netopi cely vagon). Ze by neco jako kuraci/nekuraci...takze alternativa zmrzlici/teplomilove? Very Happy

Na podzim, kdyz je pretopino, tak se da vyvetrat. Ale v zime, kdyz je venku klada, tak nemam kde sehnat teplo, abych ho do kupe dostal. Tohle je spis problem.

_________________
...to co pisu nemyslim zle, ikdyz to tak muze vyznit...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Cust



Založen: Jan 17, 2007
Příspěvky: 6331
Bydliště: Husinec-Řež

PříspěvekZaslal: čt říjen 23 2008, 14:50    Předmět: Citovat

jezdím taky denně vlakem - lokálka a přetopené vlaky moc neregistruju, pravda ale je že doma tolik netopím
spíš mě v létě vadí klimatizace, z bestiálního horka přijdu do prostoru, kde je to na prvních pět minut na šálu kolem krku...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund