Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Odběr proudu z akumulátoru

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Clusoe



Založen: Aug 18, 2008
Příspěvky: 8

PříspěvekZaslal: čt září 04 2008, 12:52    Předmět: Odběr proudu z akumulátoru Citovat

Ahojte,
nějak se mi nadměrně zahřívá opravený alternátor v Opelu Corsa (14V, 55A). Měřil jsem odběr proudu z baterie do vozidla a naměřil jsem 7 A při nastartovaném motoru (bez světel) a zdá se mi to nějak moc. Se světlami je to 20A (těch 13A je na světla odpovídající). Nevíte někdo, jaký má být přibližný odběr zapnutého motoru (bez zapnutých světel a dalších spotřebičů)?
Proud z alternátoru do baterie jsem nemohl změřit, protože nemám osciloskop (regulátor to řídí pulsně).
Děkuji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
alain1



Založen: Oct 10, 2005
Příspěvky: 16

PříspěvekZaslal: čt září 04 2008, 13:38    Předmět: Citovat

Já mám sice lancii 1.8ie na lpg,ale 7A mi to nežere, kolem 1 A mi to žere, 7 A když el.zavíram obě okna naráz.Měřeno při nastart.motoru.Zhruba těch 5 ají 10 A mi to žralo když byl problém v pojistkové skříni.A to mi trvalo asi týden než jsem na to přišel proč to tolik žere A a měřil a měřil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
honza_jan



Založen: Nov 22, 2007
Příspěvky: 425
Bydliště: Doma

PříspěvekZaslal: čt září 04 2008, 13:39    Předmět: Citovat

... máš to nějaké sračkovité, protože když je motor v chodu. a není zapnutý žádný spotřebič, tak i na volnoběžné, nebo mírně zvednuté otáčky už hradí spotřebu energie alternátor a naopak do baterky "dává" něco proudu a ne aby si bral 7 A! Oprava alternátoru se zřejmě nepovedla. Chce to provést kontrolu celé soustavy alternátor s regulátorem napětí a baterie, aby se dala diagnostikovat závada. Napětí na akumulátoru při středních a vyšších otáčkách motoru nesmí překročit 14,4 V. Pokud je napětí na akumulátoru i při vyšších otáčkách 12 V nebo méně, tak je závada v obvodech alternátoru. Při těchto měřeních má být akumulátor plně nabitý. Při vybitém akumulátoru trvá dlouho, než se i při správné funkci nabíjecí soustavy začne zvedat napětí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ace_ventura



Založen: Jan 25, 2005
Příspěvky: 280
Bydliště: Praga mater urbium

PříspěvekZaslal: čt září 04 2008, 13:45    Předmět: Citovat

To že se alternátor zahřívá bude asi tím, že dává proud blížící se jeho maximu (např. slabší aku). Každopádně to zahřívání je pak celkem normální.
Proč by neměl jít změřit proud normálně? Třeba klešťákem. Napětí na baterii je jaký? Mělo by bejt cca 14 - 14,4V a to i na volnoběh.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
alain1



Založen: Oct 10, 2005
Příspěvky: 16

PříspěvekZaslal: čt září 04 2008, 13:52    Předmět: Citovat

Ale tazatel píše baterii verzus vozidlo.A pokud je to tak.Tak altík je připojen na bat.a z baterie je rozvod do vozidla.Takže se odpojí kabel baterii a vozidlo a tam mu to žere těch 7A.Je to tak ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5228

PříspěvekZaslal: čt září 04 2008, 14:17    Předmět: Citovat

alain1 napsal(a):
Já mám sice lancii 1.8ie na lpg,ale 7A mi to nežere, kolem 1 A mi to žere, 7 A když el.zavíram obě okna naráz.Měřeno při nastart.motoru.Zhruba těch 5 ají 10 A mi to žralo když byl problém v pojistkové skříni.A to mi trvalo asi týden než jsem na to přišel proč to tolik žere A a měřil a měřil.
A motor? to je sakra malo. U diesela mozna ale u benzinu kde potrebujes jiskru a navic cerpadlo tlaci pro vstrikovani se mi to nezda.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Clusoe



Založen: Aug 18, 2008
Příspěvky: 8

PříspěvekZaslal: čt září 04 2008, 14:39    Předmět: Citovat

Měřil jsem proud baterie-vozidlo (7A) klešťákem a multimetrem. Proud alternátor-baterie má pulzný průběh z regulátoru, takže bez osciloskopu ho nezměřím. Ale předpokládám, že jeho střední hodnota se rovná proudu baterie-vozidlo (protože baterii mám plně nabitou).
Alternátor jsem při měření neodpojil, takže to ještě zkusím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: čt září 04 2008, 14:47    Předmět: Citovat

Clusoe napsal(a):
Měřil jsem proud baterie-vozidlo (7A) klešťákem a multimetrem. Proud alternátor-baterie má pulzný průběh z regulátoru, takže bez osciloskopu ho nezměřím. Ale předpokládám, že jeho střední hodnota se rovná proudu baterie-vozidlo (protože baterii mám plně nabitou).
Alternátor jsem při měření neodpojil, takže to ještě zkusím.


Opatrne pri odpojovaní výstupu alternátora alebo batérie za chodu motora, môže sa stať, že napätie vyskočí príliš vysoko a prerazia sa diódy v alternátore napäťovou špičkou. Budenie má totiž zotrvačnosť a regulátor to nezachráni... Exclamation

_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
alain1



Založen: Oct 10, 2005
Příspěvky: 16

PříspěvekZaslal: čt září 04 2008, 14:51    Předmět: Citovat

rezis napsal(a):
alain1 napsal(a):
Já mám sice lancii 1.8ie na lpg,ale 7A mi to nežere, kolem 1 A mi to žere, 7 A když el.zavíram obě okna naráz.Měřeno při nastart.motoru.Zhruba těch 5 ají 10 A mi to žralo když byl problém v pojistkové skříni.A to mi trvalo asi týden než jsem na to přišel proč to tolik žere A a měřil a měřil.
A motor? to je sakra malo. U diesela mozna ale u benzinu kde potrebujes jiskru a navic cerpadlo tlaci pro vstrikovani se mi to nezda.


To zrovna jelo na lpg a benz.čerpadlo vypnuté to jsem zapoměl napsat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
alain1



Založen: Oct 10, 2005
Příspěvky: 16

PříspěvekZaslal: čt září 04 2008, 14:59    Předmět: Citovat

To je divné já změřím proud z altíku do bat.digitálem hned po teplém startu kolem 10 A to nabijí a potom to klesá a ustálí se to na 2 A -3A.Záleží na vybití bat.Zkoušeno bez spotřebičů a baterie plně nabitá nabiječkou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ace_ventura



Založen: Jan 25, 2005
Příspěvky: 280
Bydliště: Praga mater urbium

PříspěvekZaslal: čt září 04 2008, 17:13    Předmět: Citovat

to Alain1: souhlasím s hodnotami, u dieselové feldy naměřím po ustálení podobné hodnoty.
Je to benzín nebo diesel? Pro porovnání můj benzínovej superb bere z aku (alternátor odpojen-vyndaná pojistka) cca 6A. Ale tam je dost jednotek a blbostí okolo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund