Založen: Sep 26, 2006 Příspěvky: 139 Bydliště: Praha - Řepy
Zaslal: po červenec 21 2008, 23:28 Předmět: Tesla B 73
Rozebíral někdo tento magnetofon? Při zapnutí na 19 něco drhne(cinká jako tramvaj) o setrvačník a při přepnutí na 9 se setrvák zastaví.Musím to rozdělat celé nebo zná někdo nějaký fígl?
Založen: Feb 11, 2008 Příspěvky: 2120 Bydliště: Praha
Zaslal: po červenec 21 2008, 23:50 Předmět:
kosmit napsal(a):
Rozebíral někdo tento magnetofon? Při zapnutí na 19 něco drhne(cinká jako tramvaj) o setrvačník a při přepnutí na 9 se setrvák zastaví.Musím to rozdělat celé nebo zná někdo nějaký fígl?
Tak pokud se dobře pamatuju, tak budeš muset otevřít kryty a myslím že se k tomu setrváku dostaneš spodem. Vypadá to že je něco s tím přesmýkačem na řemínek,možná spadnul a zaseknul se o přesmýkač a setrváčník. Já už si to tak moc nepamatuju, ale možná budeš muset odklopit plošňák, nevím, musel bych se podívat, leží vedle mě a budu ho muset stejně otevřít, neb prasknul řemínek. _________________ Když něco nevíte...klidně se zeptejte Co vás nezabije, to vás posílí Jenys
Založen: Feb 11, 2008 Příspěvky: 2120 Bydliště: Praha
Zaslal: út červenec 22 2008, 0:10 Předmět:
Tak sundáš spodní kryt, vyšroubuješ tři šroubky na plošňáku a odklopíš ho, ale ještě před odklopením musíš odklonit táhla od přepínaču a pak vyklopit desku. Odšroubuj dva šrouby na setrvačníku a zvedni ho úplně ho vem ven a očisti hřídel. Pokud je v háji řemínek, vyměň ho za nový a zpětně to smontuj ma mělo bny tpo být OK. Jem při montování setrvačníku zkontroluj zda je řemínek v drážkách a přesmýkači, jsou to drátové vydličky. Pak dej vědět jak jsi dopadl _________________ Když něco nevíte...klidně se zeptejte Co vás nezabije, to vás posílí Jenys
Založen: Mar 11, 2004 Příspěvky: 377 Bydliště: Sever jižní Moravy
Zaslal: út červenec 22 2008, 8:12 Předmět:
Žádná typická závada to není, budeš jej muset rozdělat. Setrvačník je na hřídeli přilepený, je tedy možné že po nějakém pádu popojel níž a teď o něco drhne. Hlavně si při demontáži setrvačníku všimni že jeden ze šroubů má zápustnou hlavu a jeden válcovou. Je bezpodmíněně nutné jejich umístění zachovat a zápustný šroub při zpětné montáži utahovat jako první. Jedině tak nenarušíš kolmost tónového hřídele.
Založen: Sep 26, 2006 Příspěvky: 139 Bydliště: Praha - Řepy
Zaslal: út červenec 22 2008, 18:36 Předmět:
Hoši díky za rady, rozeberu to dle vašich rad v sobotu a dám vědět.
Hillovi přidávám bod za smazání a díky . Cvak jsem to asi 2x. Holt mobilní připojení není tak v odezvě ryhlé...
Založen: Sep 26, 2006 Příspěvky: 139 Bydliště: Praha - Řepy
Zaslal: po červenec 28 2008, 23:52 Předmět:
Tak jsem to rozebral, ale na překlopeném magiči jsem zkusil jemně zatlačit na setrvačník a on jakoby zapad o necelý milimetr zpět. Tak vše zpátky, hrál hodinu a zase tramvaj, Tak do toho půjdu znova. Tím že jsem jej tedy nevyndaval mám přitroublý dotaz. To je skutečně nalepené kolo na hřídeli?To bude opravářskou pomůckou lepidlo? Takže ještě jednou: sejmu táhla z přepínačů,odklopím plošňák a pak sundat ségrovky na táhlech, sundat táhla a vyšroubovat ten spodek co v něm končí setrvačníková hřídel a pak uvidím ty šroubky s různými hlavami? Ve stavu(viz obr.) nejsou nikde patrné.
P.S.ještě prosím DKL zda nevíš co je tam za potenciometry,zapomněl jsem se podívat, jsou ulámané vršky, koupil bych nové, zda se daj sehnat, abych je měl než do toho polezu. Díkes
Založen: Feb 11, 2008 Příspěvky: 2120 Bydliště: Praha
Zaslal: út červenec 29 2008, 0:38 Předmět:
Nic nemusíš rozebírat, jak píšeš, žádné ségrovky. Hlavy neuvidíš, ani není proč. Normálně na tom plošňáku jen uvolni ty táhla odtlačením od desky dozadu, aby se uvolnily přepínače a předem vyšroubuj ty dva šroubky, M3 na to plechovém stínícím krytu nad plošňákem, pak ten u setrváku a po uvolnění táhel odklop plošňák a něčím ho podepři. Pak vyšroubuj ty dva šroubky na tom třmenu, co drží setrvák jsou dole vedle setrváku M4 a jeden je zapuštěný, ten by měl být ve stejné dírce co je , pokud ho už někdo nedal jinam. No a pak sejmi ten třen stranou a vytáhni setrvačník nahoru, není to problém a uvidíš jak vypadá. Jinak když měníš jen řemínek, stačí ho jen vytáhnout a spodem navlécti řemínek nový a zase ho zasunout zpět a zašroubovat šroubky ve správném pořadí. Zaklop plošňák a zašroubuj zpět ty M3 šroubky a je to. Jo teď jse se díval na ten můj B73, také mě zlobí že ten setrvák někde drhne, ale jen když je na ležato. Mám dojem, zda nemá na té hřídeli být dole kulička, bylo by to dobrým zvykem. Zkusím zítra nebo někdy zapátrat. Ale po smontování to šlo potichu, jakmile jsem dal kladku na hřídel začalo to zlobit, no chce to vyzkoumat, podívat se co to vlastně dělá. Tak zatím _________________ Když něco nevíte...klidně se zeptejte Co vás nezabije, to vás posílí Jenys
Založen: Sep 26, 2006 Příspěvky: 139 Bydliště: Praha - Řepy
Zaslal: čt srpen 07 2008, 21:40 Předmět:
Díky všem za poznatky, někdo tomu dal zahulit přede mnou. B73 už vrčí v plné síle. Skutečně se pohybuje setrvák po hřídeli, najustoval jsem přesnou výšku a zakáp vteřinovým lepidlem, dosunul do konce podložku nahoře pod pružným plíškem vedle hlav nebyla plastová čepička, po kontrole vnitřku jsem ji našel.Ve vodící vidlici byl řemínek od setrváku i motoru!Motorový jsem vyvlékl. Navíc jsem objevil rozprasený přepínač v plošňáku, tak jsem ho jakžtakž dal do funkčního stavu. Jedinou chybou jsou !ukecané! indikátory. Trimrama P 6 a P206 se mi je nepodařilo srovnat. Pravý ukazuje méně, ale hraje to stejně.
Založen: Dec 03, 2004 Příspěvky: 570 Bydliště: Sezimovo Ústí
Zaslal: po srpen 18 2008, 20:54 Předmět:
Zdarec, když už ho takhle řešíš, tak si taky srovnej předmagnetizaci a zkoukni jestli ti oba kanály jdou stejně hlasitě. Občas se to potvora hne díky stáří součástek. (Tedy předmagnetizace ani ne, tu je třeba nastavit na konkrétní pásek) _________________ Kolik serverů jsi zničil, tolikrát jsi adminem.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.