Založen: Nov 22, 2007 Příspěvky: 425 Bydliště: Doma
Zaslal: st duben 23 2008, 18:08 Předmět:
Náhodou tam elektika je, protože "bigobus" byl zkonstruovaný v době, kdy se přestalo už svítit petrolejkama. Jinak tady máš vše, co potřebuješ. http://www.volny.cz/ebla/auto/P-V3S.zip
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31871 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st duben 23 2008, 18:31 Předmět:
Na "bábu vejtřasku" si nemůžu stěžovat - dělal jsem na ní autoškolu na "céčko". Střídali nám kvůli přizpůsobivosti vejtřasku s východoněmeckým šmejdem IFA L60 - a zlatá vejtřaska... Sice jela nanejvejš 80 s kopce, ale zato VŠUDE... Ta IFA, to byl šmejd všech šmejdů - na všecko posilovače vzduch/kapalina (na pedálech vzduch, na výkonných členech kapalina!) nebo elektropneumatika, studená ne a ne chytnout, ani se žhavením, dokud se neohřála, nesměla se "točit" nad 1550 otáček, aby se nepřidřela... A když měl člověk v rámci výcviku řadit v klesání před křižovatkou s meziplynem na 2 šlápnutí na spojku a přitom ještě kvůli náledí přerušovaně brzdit, její miniaturní kompresůrek a 5l vzduchojemek absolutně nestíhal - tohle auto je stavěno na řazení na 1 spojku, má synchronní převodovku s 8 stupni - ale žádný "háčko" - co má člověk vlastně zařazeno, to musí jen hádat... a je tím pádem k výcviku řidičů absolutně se nehodící - ještě tak na nácvik na cvičiště nebo na jízdu po dálnici, ale rozhodně ne na okresky a do kopců... Prostě ZLATÁ PRAGA V3S - je jí jako typu asi 50let, ale je jako celek nepřekonatelná... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Dakujem vsetkym za rady a tiez obhajobu V3Sky.Za tu kratku dobu co ju mam som vysiel kde som potreboval a nemal som ziadny problem.Az teraz dobijanie,ale so schemou to snad nebude az taky problem.Este raz dik.
Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1772 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: st duben 23 2008, 19:05 Předmět:
Budeš mít pravděpodobně + na kostře, pokud budeš mít dynamo. Největší zádrhel byl bateriák. Ten při startu spojil baterie do serie. A po nastartování je zase spojil paralelně. Dělal jsem na ni autoškolu v Olomouci po povodních v roce 97, samá uzavírka tak byla sranda se někde vymotat.
Také jsem s "Vétříeskou " něco prožil.
Musím potvrdit do terénu dobrá,ale když zapadla tak jenom buldozer,nebo tank na vytažení.
Odcházely 50A pojistky v bateriovém spinači 12/24V.
Pozor na přechodový odpor.
Někde bych měl mít schema.Pokud najdu a bude zájem uveřejním.
Dobíjení s dynamem žádný problém.
Napnutý klíňák,uhlíky,volné spoje,
Novější už měli alternátor.
Založen: Jul 11, 2008 Příspěvky: 95 Bydliště: BA, dakdy aj dalej
Zaslal: pá červenec 18 2008, 0:17 Předmět:
nejednodusi uprava a oprava V3S spocivala ve vymene dynama za alternator 28V a vyhozeni vsech zarovek 12V a nahrazenim za 24 voltove, baterie se spojili nakrasne do serie a vyhodili z kabiny do kastlu ven..
Myslim ze upravou to ziskalo na hodnote to relay spresmykaci kdyz se posralo, dalo zabrat i elektrikari, nez pochopil princip...
Odchazel nejcasteji na dobijeni system alternatoru ( 14V) kdyz se startovalo, tak bylo odpojene od baterie a odesly diody u dynama zase slehalo jiskry po startovani kdyz se propojily baterie spatky paralelne..
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.