Zaslal: st červen 18 2008, 13:53 Předmět: Palivové auto H-Racer
Toto je zaujímavá hračka pre bradaté deti
Priloženým solárnym panelom alebo aj monočlánkami sa vyrobí dosť energie na výrobu vodíka elektrolýzou vody.
H-racer http://www.conrad-sk.com/
Následne sa vodík použije ako palivo pre palivový článok, ktorý vyrobý dostatok elektrickej energie na pohon elektromotorčeka.
V návode je uvedené, že sa používa destilovaná voda, čo je zvláštne, kedže destilovaná vode elektrický prúd nevedie, práve preto, že j edestilovaná a zbavená minerálov.
Údajne vraj ale ku praktickému rozšíreniu vodíkoveho pohonu povedú baktérie a najmä enzými, ktoré dokážu premieňať organický material na vodík.
Pri každej čerpacej pumpe bude teda stáť políčko pre biovodík.
Na mieste je otázka, či to nepovedie ku podobnému efektu, ako pri terajších biopalivách, kedy políčka s obilninami pre ludí ustúpia políčkam pre biovodík.
pekne ale nerealne. Dle meho nazoru to sice muze fungovat ale ujede to mene nez kdyby jel primo na slunecni energii ulozenou v kondenzatoru. vyrabet z elektriny vodik a z vodiku opet elektrinu je nehospodarne. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: st červen 18 2008, 18:55 Předmět:
Trochu vodíku by se dalo použít přímo na "forsáž" při rozjezdu _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
pekne ale nerealne. Dle meho nazoru to sice muze fungovat ale ujede to mene nez kdyby jel primo na slunecni energii ulozenou v kondenzatoru. vyrabet z elektriny vodik a z vodiku opet elektrinu je nehospodarne.
Na jednom severskom ostrove sa rozhodli, že pôjdu ekologickou cestou, a namiesto toho aby energiu dovážali, postavili si veterné elektrárne.
Na tom by nebolo nič nezvyčajné, až na to, že vyrobenú elektrickú energiu použiváju ku výrobe vodíku elektrolýzou a uskladňujú ho vo flašiach.
Daný vodík sa využíva ako palivo, v prípade, že práve nefúka vietor ale energiu je treba mať k dispozícii.
Je na každom osobne, či uprednostní uchovanie energie vo forme elektrickej energie v akumulátoroch, alebo vo forme vodíka.
Priznajme si.
Aj keď špekulatívny a dramatický nárast ceny ropy, predsa len motovačný ku presadeniu alternatívneho zdroja pohonu, trebárs aj vodíkom.
Technologia tu je, dokonca aj bezpečná, hladí sa už len na ekonomické hladisko a to nie len s prípravou vodíka, ale aj s vybudovaním rozsiahlej siete čerpacích staníc.
Čím drahší benzín, tým realnejší vodík.
Účel svetí prostriedky
Obavy z možnej explozie ( nie len spontánnej ) nádrže vodíka tu ale ešte dlho budú. Riešením bude výroba potrebného množstva vodíka priamo v automobile, takže by odpadol problém s jeho skladovaním.
Kdysi a kdesi byl uveřejněn návod na výrobu palivového článku, který používá bezpečnější materiál - alkohol. Nevýhoda byla v tom, že na to, co dal byl příliš veliký. Asi jako akvárium. (tuším, že to bylo v Radioamatérských konstrukcích od Wojciechovskýho)
Palivovým článkom je možné získať vodík až o tlaku 2000 PSi, narozdiel od klasickej elektrolýzi, kde je max. tlak 200 PSi.
Vie niekto, či by bolo možné použiť namiesto klasickej vody H2O, aj ťažkú vodu D2O a získať tak namiesto klasického vodíka, jeho analogiu Deuterium, bez toho, aby tým palivový článok nejako utrpel
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31967 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út červenec 15 2008, 13:05 Předmět:
Těžká voda má jiné fyzikální vlastnosti - právě z důvodu přítomnosti neutronu v jádře těžkého vodíku. Má jinou hustotu, bod varu a i další - včetně elektrochemických konstant. Na základě těchto skutečností byla právě s pomocí elektrolýzy vody získávána těžká voda (je běžně přítomná v každé kapce vody, ale pouze v mizivém zlomku %) během WW II. v známé chemičce Norsk Hydro - zde se elektrolyzovala voda za účelem ziskání vodíku, který se v dalších procesech slučoval s dusíkem na amoniak a z něj se následně vyráběla hnojiva a další produkty. Těžká voda D2O zůstávala v elektrolyzérech v "matečném louhu" - prostě se v nich koncentrovala. Německá okupační správa podle požadavku vědců z Ústavu prince Viléma v Berlíně nařídila tuto těžkou vodu shromažďovat a ještě více koncentrovat - chtěli ji k jaderným pokusům s uranem coby moderátor do tzv. uranového milíře (tehdejší terminus technicus pro jaderný reaktor). Celkové řešení tohoto problému je v kvantitě - je potřeba elektrolyzovat obrovské množství běžné vody, aby se dosáhlo vyšší koncentrace deuteria a k tomu je potřeba obrovské množství elektrického proudu - proto byla právě továrna Norsk-Hydro v úzkém strmém údolí, kde jí energii dodávala vlastní hydroelektrárna. Zkoušet něco takového amatérsky je dost diletantské - teda pokud nemáš k dispozici dobře utajený termojaderný reaktor nebo se Ti náhodou nepovedlo předběhnout profesora Alvareze z Livermoore a neubastlil sis doma reaktor se studenou fúzí...
A tvrdit, že palivovým článkem jde získat vodík - to je podobný nesmysl. Palivový článek je opak k elektrolyzéru, takže získávat jím tlakový plyn může chtít jen opravdu diletant. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemám problém získať desiatky až stovky mililitrov ťažkej vody chemickej čistoty - potrebujem ale práve deuterium, ktoré je síce taktiež možné získať u LINDE ako stlačený plyn, ale uprednostním prípravu malého potrebneho množstva práve elktrolýzou.
Potrebujem ho totiž malé množstvo a odpadá tak aj problém zo skladovaním.
Nepotrebujem celú tlakovú nádobu s deuteriom.
Mimochodom, celkom som nepochopil, prečo by palivovým článkom nebolo možné získať vodík.
Veď práve uvedené modeli autičok s palivovým článkom pracujú tak, že sa najprv za pomoci slnečného kolektora - elektrickej energie - vyrobí v palivovom článku vodík a kyslík ktoré sa zachytávajú v zberných nádobach. Následne je vodík a kyslík využitý ku výrobe elektrickej energie v tom istom palivovom článku.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31967 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út červenec 15 2008, 13:28 Předmět:
EKKAR napsal(a):
....Palivový článek je opak k elektrolyzéru, takže získávat jím tlakový plyn může chtít jen opravdu diletant.
Píšeš o tlacích 2000psi - co kdybys to nejdřív převedl na srozumitelnější jednotky? A druhak - asi Ti uniká princip palivového článku, stejně jako autorům oněch blábolů - pokud totiž používáš palivový článek, musíš redukovat tlak vstupních plynů na pracovní úroveň, jinak Ti konstrukce vyjde neúměrně těžká. Při recipročním použití děláš z palivového článku elektrolyzér se vším všudy a dost dobře nechápu, jak v něm chceš dosáhnout takového tlaku, abys mohl zpětně doplňovat zásobní nádrže - jedině pokud pracovní tlak bude shodný se skladovacím - a to si nedokážu představit to monstrum s centimetr tlustými stěnami a veškerou armaturou dimenzovanou na skladovací tlak, třeba těch Tebou uvedených 2000psi...
Pro ty, kteří nevědí, co je to "psi" - je to anglo-americká jednotka tlaku LIBRA NA ČTVEREČNÍ PALEC (pound per squre inch) a odpovídá přibližně 70kPa, takže 2000psi je zhruba 140barů neboli asi 14 MPa tlaku v metrických jednotkách. Omlouvám se za nepřesné převody - ale pro ilustraci nebudu hledat přesné hodnoty... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Palivový článok proste umiestnim do vyradenej ocelovej silnostenej tlakovej nádoby určenej práve ku takýmto hodnotám tlaku ( plus zopár MPa navyše ako rezerva ) pričom krátkym ocelovým tlakovým vedením deuterium uskladním v druhej, menšejtlakovej nádobe, jednoduché
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.