Dával jsem kondíky i k tranzistoru a jezdilo to.Podle jedné teorie vznikne rozpojením tranzistoru sériový rezonanční obvod a jiskra je pak taková "šťavnatější"... _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19529 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st červenec 09 2008, 7:37 Předmět:
Tak to ti okomentuju - měřili jsme to osciloskopem CO-5 přímo na tom kondíku, rozsah 200V, protože jsme ladili tranzistorové zapalování a chtěli vědět, jaký to spáchá rozdíl:
podle oscilogramů to sice s kondíkem za hlavním impulsem ještě hodilo tři čtyři další viditelné kmity s periodou asi 0,4-0,6ms (přesněji to na tom biografu odečíst nešlo a vyfotit nás to nenapadlo), ale už s tak malou amplitudou, že to už viditelně jen dokmitalo, na další jiskru neměly. S tím tranzistorem bez kondíku byl ten impuls vyšší, ale jen jeden a hezky "hladký", když se malý kondík přidal, impuls se snížil a prodloužil, hlavně se nepříznivě projevil pomalejší nárůst čela.
Jisté je, že když mi kdysi u traboše měnili motor, nevrátili mi tam původní seřízenou desku přerušovačů a dali novou s kondíky. Normálně jsem odjel, ale po zastavení u závor už jsem nenastartoval. Nezbylo, než odtlačit, aby nepřekážel. Protože jsem celou dobu čekání před závorami koukal na nějakou Duklu vyhozenou u popelnice, tak jsem ji otevřel, na trafu si posloužil izolační tkaninou, tou pak omotal oba kondíky, aby byly izolované od kostry, ale mechanicky držely vývody, a takto to jezdilo až do vyreznutí páky ruční brzdy z nosníku, což rozhodlo o výměně všeho mezi přední a zadní SPZkou. Včetně zapalování, takže přítomnost či nepřítomnost kondíků se stala zbytečnou otázkou. Stejně by je tam nebylo k čemu připojit.
Založen: May 25, 2008 Příspěvky: 375 Bydliště: Prešporok
Zaslal: st červenec 09 2008, 9:56 Předmět:
Ak chce niekto experimentovať s "bohatosťou" iskry, nech nabije na takých 350 V kondík cca jednotky uF a vybije ho do "primáru" indukčky. Kedysi to bol hit, tyristorové zapaľovanie ...
To Hill: Jo,je to možný,já to osciloskopem neměřil,měl jsem tranzistorové zapalování vlastní konstrukce v Dacii a fungovalo to včetně kondíků,tak nebyl důvod to hlouběji zkoumat. Možná,že těm Rumunům,co to ode mě nakonec i s autem koupili to jezdí dodnes _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.