Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zapojení otáčkoměru.

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: čt červen 19 2008, 13:04    Předmět: Zapojení otáčkoměru. Citovat

Neví prosím někdo jak zapojit tento otáčkoměr? Díky


DSCF2836.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  DSCF2836.JPG
 Velikost:  68.69 kB
 Staženo:  121 krát


DSCF2834.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  DSCF2834.JPG
 Velikost:  62.45 kB
 Staženo:  98 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31871
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt červen 19 2008, 18:36    Předmět: Citovat

To vypadá jako otáčkoměr z Fáva nebo z Feliny, i ta červená hranice kolem 5000 otáček by seděla - jsou tam 3 piny, jeden je +12V, jeden je zem a ten třetí je vstup impulsů z čidla - starší verze to měly z indukční cívky, novější měly výstup z řídicí jednotky motoru a ropáky 1,9 to tuším tahaly ze snímače na klikovce-setrvačníku. Polarita napájení se dá vyhledat podle polarity vyhlazovacího elektrolytického kondíku na destičce. Podrobněji byse to dalo odhadnout podle typu toho malého švábíka nalevo na první fotce a taky podle zapojení toho vstupu - jestli je tam úroveň omezená třeba zenerkou, nebo jestli je ten vstup přímo na švábu...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: čt červen 19 2008, 20:42    Předmět: Citovat

Felina to není určitě, je to ze zahraničního auta, má to čtyři připojovací kontakty, mám strach sundávat rafiku, je to takový subtilní, takže se nemůžu dostat k druhý straně plošnýho spoje. Takže 2 piny by byly napájení ten další na impulsy a poslední? Nakonec to zkusím rozdělat. Je to starší kousek, rok výroby na tom je 1986. Šváby jsou tam LM2904P a SAK215.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: čt červen 19 2008, 21:02    Předmět: Citovat

Tak jsem to opatrně rozdělal a zjistil, že mínus pól je tam na dvou pinech. Plus jsem našel podle toho oper. zesilovače a zbývá jediný a to budou zřejmě impulsy z cívky.
EKKARe, díky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
patt_01



Založen: Jan 07, 2008
Příspěvky: 514
Bydliště: Brandýsek

PříspěvekZaslal: čt červen 19 2008, 21:59    Předmět: Citovat

Tenhle otáčkoměř vypadá jako z peugeota 309...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
kbulda



Založen: Oct 23, 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: u Mělníku

PříspěvekZaslal: pá červen 20 2008, 0:07    Předmět: Citovat

To EKKAR
" To vypadá jako otáčkoměr z Fáva nebo z Feliny, i ta červená hranice kolem 5000 otáček by seděla - jsou tam 3 piny, jeden je +12V, jeden je zem a ten třetí je vstup impulsů z čidla "

Já vidím tedy taky blbě, ale ty piny jsou tam čtyři.
Ty krajní dva jsou asi mínus - kostra.
Jo jo jsme holt už starý a potřebujem silnější brejle.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31871
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá červen 20 2008, 9:03    Předmět: Citovat

Tak ten čtvrtej jsem přehlíd - já vzal do ruky ten, kterej mám coby vadnej na polici v kutlochu a ten má ty Fast-Ony jen 3... Ten 4. může být klidně na připojení stínění spojovacího kabelu, nebo pro přivedení kostry na další části palubní desky, třeba na osvětlení - už jsem se s podobným řešením setkal a je to hrůza, když na některé místo palubní desky jde kostra přes několik kontaktů a vinou přechoďáků je na nich úbytek třeba i 2V - a pak si tam napojujte nějaký přídavný modulek nebo přístroj...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pepik9
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: pá červen 20 2008, 11:43    Předmět: Citovat

stasek napsal(a):
Šváby jsou tam LM2904P a SAK215.

SAK215 je primo IO pro otackomer, popis jeho predchudce SAK115 byl v modrem amaru (B) nekdy v 80-tych letech.
Návrat nahoru
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31871
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá červen 20 2008, 11:56    Předmět: Citovat

Neopajcovala náhodou tehdejší TESLA tenhle šváb a neprodávala ho pod označením MAF115...?
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
anonym






PříspěvekZaslal: pá červen 20 2008, 12:02    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Neopajcovala náhodou tehdejší TESLA tenhle šváb a neprodávala ho pod označením MAF115...?

Jo, jsou to ekvivalenty
Návrat nahoru
pepik9
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: pá červen 20 2008, 21:37    Předmět: Citovat

Je to AR-B 3/78 strana 103. Je tam i ten SAK215.
Návrat nahoru
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.24 sekund