Zaslal: ne květen 11 2008, 23:41 Předmět: Akumulator 50 Ah
dostal som tuto bateriu ze nech ju skusim nabijat lebo ze jeho nabijacka mu ju nenabila tak zmeram napetie a baterka ma 6 V.Pytam sa cim to nabijal a on mi doniesol jeho nabijacku ktora ma ze vraj nabijat 12 akumulatory. Na vystupe nabijacky bolo napetie 50 V. A ako sa priznal nabijacka bola pozicana dlhsiu dobu takze je isto poskodena. Existuje neaky sposob ako ozivit tuto bateriu?
Založen: Sep 28, 2005 Příspěvky: 87 Bydliště: Bratislava
Zaslal: po květen 12 2008, 7:22 Předmět:
1) nenapísal si, o aký typ batérie sa jedná.
2) ak ide o olovenú batériu do auta, skontroluj najskôr doplnenie článkov (dopĺňa sa destilovanou vodou) a či niektorý z nich nie je v skrate
3) potom pripoj nabíjačku a meraj nabíjací prúd (môže byť podľa stavu batérie 2,5A až cca 7A)
4) odporúča sa ale nabíjať v takýchto prípadoch jednou dvadsatinou menovitého prúdu, teda cca 2,5A
Ak sa ti toto všetko podarí, len ďalej sleduj nabíjací prúd a postupne stúpajúce napätie na svorkách.
Nabíječka obvyklé konstrukce má mnohem větší napětí naprázdno, je to takový improvizovaný zdroj proudu s předřadným kondenzátorem, takže se těm 50V nediv.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32001 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po květen 12 2008, 11:14 Předmět:
vrky napsal(a):
U olověné baterie s tekutým elektrolitem H2SO4, při poklesu na cca10,4V už dochází k nevratnému poškození baterie.
Tohle je jen půlka pravdy - 12V kyselinový Pb akumulátor můžeš "vytřískat" klidně i na pouhých 6V - ale musí to být hodnota změřená při zatížení!!!
Pokud je ale akumulátor měřen naprázdno v klidu, už hodnota 11,5V je dost kritická - znamená to, že akumulátor má v sobě míň, jak 10% nominálního náboje a NUTNĚ potřebuje nabít. Prostě jak baterka v klidu spadne pod 12V, začíná být zle - a jestli má v klidu 6V, navíc jestli byla v takovém stavu déle než cca týden - jediná cesta je sběrný dvůr, ty nevratné změny začínají už asi po 24hodinách... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A je možné že to neplatí vždy? Mám doma baterku 55Ah čo mal kamoš v aute, bola asi 4mesiace úplne na nulovom napätí, lebo tam mal dosť veľký odber v kľude a vôbec sa na ňom nejazdilo, ked som ho naštartoval cez káble a alternátor začal dobíjať, ani po 15min jazdy akumulátor nebol schopný absolútne nič prijať, vypol sa motor a hotovo, napätie znova nulové..tak som mu dal svoju staršiu baterku, jeho som zobral domov a dlho nabíjal, teraz normálne šlape, naštartuje v pohode aj 2.4TD 5-valcový motor..som z toho puk..tak ako je to teda s tým poškodzovaním pri podpätí? ako je možné že táto baterka to prežila?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32001 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po květen 12 2008, 12:11 Předmět:
Ono i při klidovém odběru chvíli trvá, než se taková 55Ah baterka vybije - ale jestli je schopná natočit ten 5válec ropák, to by se poznalo až v zimě - při odběru takových nějakých 250 - 300A startovacího proudu. Pokud i tohle zvládne při takových aspoň -15°C, pak teda BERANICU DÚLE...! _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
není akumulátor jako akumulátor, jsou kousky které dokonce i po přepólování ještě obživnou, taky už to není principiálně olovo ale přídavek přísad, jejichž přesné složení jejich výrobce zrovna nevytrubuje do světa.
Už Ca-Pb umí věci, o kterých se klasickému akumulátoru zdálo jen výjimečně.
Co ale už neobživne, je zalití NiCd kyselinou sírovou akumulátorovou. Měl jsem kdysi parádní baterii NKDU10 a tohle s ní provedl jistý ohon, kterému jsem ji půjčil.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32001 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po květen 12 2008, 13:18 Předmět:
Doufám, žes mu pak ten elektrolyt aspoň dal vypít!!!??? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.