Zaslal: st únor 27 2008, 10:41 Předmět: Omezovač Rychlosti v Automobilu
Mám problém dodržovat rychlost ve městech.Napadlo mě že by to mohl vyřešit omezovač rychlosti,který myslím při dnešních elektronických plynových pedálech a digitálních tachometrech nemusel být až takový problém.Představoval bych si to tak že bych na číselné klávesnici stiskl max.rychlost třeba 5 takže auto by nejelo víc jak 5Okm/h a dál myslím že by to mělo mít funkci když sešlápnu plný plyn tak žě by to omezovač ignorovalo.Máte někdo chut to zkusit vymyslet?Myslím že by o to mohl být i velký zájem
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 8985 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: st únor 27 2008, 11:00 Předmět:
A co homologace? Bez toho bude zajem minimalni a jeste kdyby se neco stalo by se mohli poskozeni hojit na tobe. Do neceho co ti bude davkovat plyn bych nikdy nesel, maximalne akusticky upozorneni prekroceni rychlosti.
Založen: Feb 06, 2007 Příspěvky: 4509 Bydliště: vých.slovensko
Zaslal: st únor 27 2008, 12:03 Předmět:
NIekde v staršom Aradiu bol elektronický obvod s prepínatelnými rýchlosťami. Bolo to pripojené tuším na prerušovač a pri prekročení predvolenej rýchlosti akusticky upozorňovalo na prekročenie rýchlosti. _________________ Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
možný by to bylo , ale musel by jsi buď přerušovat impulzy pro cívky nebo omezovat palivo. Tzn. docela razantní zásah do elektroinstalace vozidla. Přerušení impůlzú do cívek není moc dobrej krok. Motor pak docela trpý. Jediný řešeí co by mělo smysl , je omezit dobu vstřiku paliva a tím docílit zmenšení výkonu , určitě opět nevypínat úplně. Takže spíš jak píšou ostatní , udělat jen akustickou či optickou signalzaci .
Založen: Jan 05, 2007 Příspěvky: 4669 Bydliště: poblíž HK
Zaslal: st únor 27 2008, 15:42 Předmět:
Na tohle se vybodni, bez homologace ani ranu. Kdyz tam das poradnou akustickou signalizaci(podtlakovky), tak si sakra rozmyslis, jestli jet rychle, nebo ne .
BTW a co bys delal, kdybys nahodou potreboval prudce zrychlit napr. nad tech 50, treba pri hrozici dopravni nehode? To jako budes strachat nejaky cudly na palubovce? Se driv vysekas. Resit akustickou, nebo optickou signalizaci.
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: st únor 27 2008, 15:57 Předmět:
Než to pracne bastliť, lepšie je použiť lacné GPS, meria to presne a nemusíš prepínať módy limitov pre rôzne cesty. Tolerancia od akého prekročenia začne škriekať sa dá tiež nastaviť. _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
si mě nepochopil.Elektronický plyn podle mě funguje jako potenciometr,takže by ta chytrá krabička prostě odpor víc nezmenšila(nebo nezvětšila,nevím ) takže žádný vypínání jiskry nebo vstřiků. A když bych potřeboval zrychlit tak ta funkce že při plném plynu by se omezovač vyrušil.A na co homologaci když je to amatérská výroba jen sám pro sebe. Určitě kdo tomu rozumí tak to není tak těžký vymyslet:-)
Založen: Jul 27, 2004 Příspěvky: 4496 Bydliště: 25km na západ od Prahy
Zaslal: čt únor 28 2008, 0:52 Předmět:
Nad timhle taky přemýšlím, ale dělat takovej zásah, to určitě ne. Nejlepší by byla akustická signalizace, neznám nic horšího, než když něco v autě za jízdy pípá a pípá. Mělo by stačit vytahnout signál z tachometru, prohnat jej přes černou krabičku, kde by byl jen palcový přepínač. Případně spínač pro stovky a vypínač, to kdybych hooodně spěchal a bylo by vystaráno. Jak pojedu rychleji, pak to nepříjemně pípá. Na tohle by homologace být asi nemusela.
Jinak, to že je to jen pro Tebe, neznamená, že je to bez rizika. Kdybys se přimotal do nějaké nehody a začalo se zkoumat co a jak, pak jsi v maléru a přišijou Ti i to, za cos nemohl. Máš neschváleně upravené auto a to stačí. _________________ Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 8985 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: čt únor 28 2008, 9:08 Předmět:
pisvic napsal(a):
A na co homologaci když je to amatérská výroba jen sám pro sebe. Určitě kdo tomu rozumí tak to není tak těžký vymyslet:-)
A co kdyz zpusobis nehodu a pri zkoumani se prijde na to, ze to tam mas? Nebo to proste zablbne a ty kvuli tomu nekoho sejmes? Budes zalovat toho kdo ti to vymyslel? V aute jsou dost velky vykyvy teploty, obcas vlhkost, otresy, na toto vsechno to musi byt staveny a zkouseny. Tezko najdes nekoho, kdo by byl ochotnej ti to vymyslet.
si mě nepochopil.Elektronický plyn podle mě funguje jako potenciometr,takže by ta chytrá krabička prostě odpor víc nezmenšila(nebo nezvětšila,nevím ) takže žádný vypínání jiskry nebo vstřiků. A když bych potřeboval zrychlit tak ta funkce že při plném plynu by se omezovač vyrušil.
Taky mi to celkove nepripada jako dobry napad... A nebylo by to nejspis tak jednoduche...Jo, kdyby se tak motor zaobiral jen tim potenciometrem od plynu... A take by krabicka musela prinejmensim resit, jaky nas kvalt...moje auto jede 50 v pohode na tri rychlosti..
Založen: Feb 11, 2008 Příspěvky: 2120 Bydliště: Praha
Zaslal: pá únor 29 2008, 10:59 Předmět:
Chlapi, neviděl bych to tak černě. Připadá mi to, že snad ani nejste správný bastlíři. Kdo pamatuje, jak jsme dělali různé úpravy na autech, za totáče. Těch zásahů do elektriky a i do mechanických částí aut, bylo nespočet a kdo má s tím špatné zkušenosti, pište jak jste byli perzekuováni Já se nadělal takovejch blbovin. Jen si vzpomeňte na ty naše elektronické zapalování, otáčkoměry, imobilizéry, spořiče benzínu, přídavné osvětlení a tak dál. Kdybychom se stále jen báli..."A co Homologace", tak by asi nešlo udělat a vyzkoušet nic. To vše potřebovalo dost zásadní zásahy do zařízení a nikdo to neřešil jen tím.."Co kdyby náhodou na to přišli při nehodě". Myslím, že tu platí a bude ptatit "Kdo se bojí, s**e v síni". Asi si dost lidí pamatuje, jak jsme si opravovali komplet celé auto sami a na koleně a tam také nebyla žádná certifikace na provedenou práci, na tož nějaká Homologace. Loni jsem si udělal podle návodu z netu automatické spínání světel po nastartování a také na to nemám Homologaci a koho to s**e.
To co chtěl pisvic, tomu rozumím a buď asi ne všichni s tím máte blbé zkušenosti, já je mám také(ono hlídat pořád tu rychlost je nahouby), tak to nechcete řešit, nebo je to jen ten strach, co kdyby? No nemyslím si, že by to byl až tak zase veliký zásah do instalace. Když by se podařilo udělat prostě omezení plynu, třeba i podle zařazené rychlosti, tak by to bylo dobrý. Přeci do řídící jednotky musí jít nějaký signál, který určuje množství paliva a když by tam bylo nastaveno, jako, když už to víc nedá než je nastavené spínačem, tak by to jelo jen tou možnou rychlostí. Nechápu proč se k tomu stavíte tak jen díky strachu odmítavě. Proč jen řešíte co s Homologací? Je to každého věc, pokud si to sám dá do auta a není to přeci chyba toho, kdo to řešení najde. Jsme snad dospělí a rozhodnutí je na nás a riziko neseme sami.
Zkuste jen zauvažovat, třeba jen teoreticky, jak to udělat a ne jen jak by to nešlo...protože.....
Je pravda, že je to každého věc a zodpovědnost. Ale je také pravda, že je rozdíl hrabat se ve světlech a v plynu. Případná porucha může přivodit perné chvilky. A nejen porucha. Třeba to zapomenu zapnutý a budu chtět někoho předjet. Než přijdu na to, proč mi auto nejede, tak můžu klidně nabourat. A i uživatelsky by mi to přišlo nepříjemný, to že auto nejede je hrozně nepříjemný pocit. Tuhle jsem vyjížděl z vedlejší, pomalu už se blížilo auto po hlavní a já tam měl místo jedničky dvojku. Pocit k nezaplacení. Zkrátka, daleko lepší mi přijde ten pípák.
si mě nepochopil.Elektronický plyn podle mě funguje jako potenciometr,takže by ta chytrá krabička prostě odpor víc nezmenšila(nebo nezvětšila,nevím ) takže žádný vypínání jiskry nebo vstřiků. A když bych potřeboval zrychlit tak ta funkce že při plném plynu by se omezovač vyrušil.
Taky mi to celkove nepripada jako dobry napad... A nebylo by to nejspis tak jednoduche...Jo, kdyby se tak motor zaobiral jen tim potenciometrem od plynu... A take by krabicka musela prinejmensim resit, jaky nas kvalt...moje auto jede 50 v pohode na tri rychlosti..
Ta krabička by to nemusela hlídat co máš zařazenou za rychlost. Pokud bych měl něco takovýho dělat , udělal bych to následovně . Odpojil bych signál z potenciometru k řídíci jednotce a mezi něj dal krabičku která by uměla následující . Obsahovala by uP , který by načítal polohu potíku a pomocí d/A převodníku ji pouštěl do jednotky. To by bylo za normální jízdy. Pokud bych chtěl řekněme tomu udržovat rychlost 50km. Zmáčkl bych nějaká tlačítko a pustil úplně plyn. uP by vypočítaval rychlost auto z nějakého snímače a porovnávl s nastavenou. Pokud by byla menší zvedl by napětí na d/a převodníku o nějakou hodnotu . Tím by vůz začal zrychlovat. Pokud ne opět bych napětí za d/a převodníkem zvedl. Do doby než by dosáhl požadované rychlosti poté bych napětí zmenšil. Pokud by auto bylo rychle než je rychlost , napětí bych zmenšil. Pokud by řidič sešlápl plyn např o víc jak 1/4 plynu . Tato funkce by se vypla a opět by uP sledovalo polohu plyn a okamžitě jí posílalo do jednotky. Asi tak nějak bych to řešil A 3 tlačítka pro 50km/h , 90km/h,130 km/h
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 8985 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: pá únor 29 2008, 14:08 Předmět:
To co popisujes je v podstate tempomat, ve meste nepouzitelny reseni. On chce mit moznost jet treba i 40 km/h ale aby ho to nepustilo nad 50 km/h.
Za komousu jsem sice uz bastlil, ale ne do auta (nemel jsem ani ridicak) Do tech starych kramu, kde bylo skoro vsechno mechanicky to bylo v pohode, dnes je to sama elektronika. Pokud si to nekdo chce na vlastni riziko udelat, jeho vec. Ale at si to udela a vymysli sam. Takovyto napady mivaji vetsinou lidi co tomu vubec nerozumi a nedokazi si predstavit co to obnasi.
Timto nechci urazet puvodniho tazatele, ale uz jsem se setkal s takovyma najivnima napadama driv a vzdycky to bylo tak.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.