Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Rozpoznanie chodu benzínového motora.
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19534
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so duben 20 2024, 6:46    Předmět: Citovat

kutilmil napsal(a):
Bolo by fajn, keby sa dal moto vypnut vypnutim rele a nie vyskratovanim kladivka.

To je takový problém zkratovat na kostru bázi T3 (tím myslím uzel R5, R6, bT3, D4)?
Jen musíš to tlačítko držet, dokud se motor nezastaví úplně, jinak si sám to relé zase přitáhne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kutilmil



Založen: Nov 01, 2008
Příspěvky: 4292
Bydliště: Skalica

PříspěvekZaslal: so duben 20 2024, 7:56    Předmět: Citovat

Jasnacka hille. Nedokreslíš to prosím?
_________________
Prosím EKKARa, aby na moje príspevky nereagoval a do mojich vlákien nepísal. Ďakujem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12471

PříspěvekZaslal: so duben 20 2024, 9:38    Předmět: Citovat

Kutilmile, to ti to vážně není blbý?
Arogance+drzost+...=?
Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19534
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so duben 20 2024, 10:11    Předmět: Citovat

Nesmysle vtělená, to už ti to mám přinést na tácku přímo zlatém?
To se opravdu pouštíš do něčeho, o čem nemáš tušení, jak to vlastně funguje?
Tak tady to je.

Ale: stop tlačítko není hlavní vypínač!
V případě, že se speče relé, nebo se prorazí darlington, bys to tím tlačítkem nevypnul. Musíš tam mít ještě nejméně jeden prvek, kterým to vypneš celé. A musí mít rozpínací kontakt, a to trvale, nemůže to být tlačítko, které musíš držet, aby zůstalo vypnuté. Čili odpojovač baterie tam dát musíš, když už nemáš spínací skříňku.
A taky pojistky. Předpokládal jsem, že to znáš, ale už mám vážné pochybnosti i o tom.
Ventilátor chlazení se zapojí přes asi třicítku pojistku hned za odpínač aku (15a), ten se tím hlídačem otáčení neodpojuje, aby mohl dochladit po zastavení motoru. Ovládá ho jen spínač podle teploty v chladicím okruhu.



odp_aku_s_ovladanim.png
 Komentář:
 Velikost:  37 kB
 Zobrazeno:  38 krát

odp_aku_s_ovladanim.png


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31875
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so duben 20 2024, 10:39    Předmět: Citovat

Otkundes napsal(a):
Ekkare, kogenerační jednotky se spalovacím motorem Š 781 136 G, ... atd atd ...
Jop, já vím, já se s nima potkal někdy v roce 2000 v Šalingradě na veletrhu a docela mě zajímalo, jak to měli udělaný, protože to zrovna bylo v době, kdy jsem řešil neustálý výpadky elektriky na baráku. Ale neměli v nabídce jenom LPG, jejich katalog nabízel různý možnosti motorů s různýma výkonama, škoda že jsem ho už vyhodil, měl jsem k tomu štůsek prospektů včetně asi 150kVA "centrály" s motorem z LiAZu - a u všech variant byly možnosti provozu na LPG, zemní plyn, bioplyn, dokonce na DŘEVOPLYN - a samozřejmě taky i na původní kapalný palivo, na který ten kterej motor fungoval v původním vozidle, takže byla možnost objednat si i benzínovou/naftovou jednotku. Jestli to někdo využil netuším, nám se u baráku podařilo jednak zjistit důvod výpadků, druhak zajistit jejich eliminaci použitím sice vzdušnýho vedení, ale krytým kabelem s nosným ocelovým lankem místo původních holejch drátů, takže jsem se o ty kogeneračky přestal zajímat ... Ale vzpomínám si, že tam měli právě toho favořiťa jako nejslabší typ, pak byly typy s tříválcem a čtyřválcem Zetor bez turba a končilo to šestiválcem Zetor/ZŤS s turbem a tím motorem z liazky. Všecky ty dýzláky nabízeli jak v původním provedení, tak s úpravou na alternativní palivo = v zážehový verzi - a hlavně, i pro ostrovní provoz bez koexistence s běžnou sítí, to znamená s vlastním startovacím zdrojem a s nezávisle buzeným generátorem jako záložní zdroje. Jestli to všecko byli i reálně schopní dodávat netuším, prostě jen vím, že to měli v tý veletržní nabídce.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kutilmil



Založen: Nov 01, 2008
Příspěvky: 4292
Bydliště: Skalica

PříspěvekZaslal: so duben 20 2024, 12:20    Předmět: Citovat

To hill: Dík. Ten R8-22k. Neni to velká hodnota?
_________________
Prosím EKKARa, aby na moje príspevky nereagoval a do mojich vlákien nepísal. Ďakujem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kutilmil



Založen: Nov 01, 2008
Příspěvky: 4292
Bydliště: Skalica

PříspěvekZaslal: so duben 20 2024, 12:21    Předmět: Citovat

Ak je to možné poprosím premazať vlákno od ekkarových sraček. Ďakujem.
_________________
Prosím EKKARa, aby na moje príspevky nereagoval a do mojich vlákien nepísal. Ďakujem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31875
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so duben 20 2024, 13:20    Předmět: Citovat

Bastlírna je svobodný fórum, na který může přispívat kdo chce. Pokud někdo trvale formou "podpisu" pod každým svým příspěvkem vznáší vylučovací požadavek namířenej proti jinýmu členovi fóra jen kvůli osobní antipatii, jedná se o opakovaný a dlouhodobý porušování bodu 8b Pravidel fóra - a může na něj proto bejt vztažen bod 8d:
citace:
8d ) V případě hrubého porušení Pravidel EB Vám může být dočasně či trvale zablokován přístup na toto fórum, neboli BAN.

Opravdu dobře bych si v takovým případě rozmyslel, co že to vlastně veřejně vyhlašuju jako svoje přání...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kutilmil



Založen: Nov 01, 2008
Příspěvky: 4292
Bydliště: Skalica

PříspěvekZaslal: so duben 20 2024, 14:15    Předmět: Citovat

Opakovane prosím o vymazanie ekkarových sačiek. Ďakujem.
_________________
Prosím EKKARa, aby na moje príspevky nereagoval a do mojich vlákien nepísal. Ďakujem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
workhard



Založen: Jul 07, 2006
Příspěvky: 5135
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: so duben 20 2024, 15:37    Předmět: Citovat

Proč, má pravdu, jsi línej jako veš, akorát to tu spamuješ kravinama.
_________________
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19534
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so duben 20 2024, 15:59    Předmět: Citovat

kutilmil napsal(a):
To hill: Dík. Ten R8-22k. Neni to velká hodnota?

To si ani tohle neumíš spočítat? Klidně by tam mohlo být i víc.
Jak vidím, promazávat se nebude.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kutilmil



Založen: Nov 01, 2008
Příspěvky: 4292
Bydliště: Skalica

PříspěvekZaslal: so duben 20 2024, 16:46    Předmět: Citovat

Promazat proto, lebo ekkarove sracky nikdo nečte a hlavne nemaji s tematem nic společné
_________________
Prosím EKKARa, aby na moje príspevky nereagoval a do mojich vlákien nepísal. Ďakujem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ransom



Založen: Jul 19, 2020
Příspěvky: 1622
Bydliště: Náchod

PříspěvekZaslal: ne duben 21 2024, 7:55    Předmět: Citovat

Nenapadlo ještě nikoho mnohem primitivnější řešení? Lehká klapka na výfuku, nadzvednutá spalinami a snímaná jazýčkovým kontaktem nebo indukčním čidlem za kilo? Přesně stejně kontrolujeme spadlý řemen na ventilátoru u vypalovací pece na práškovou barvu.
https://hadex.cz/e897a-indukcni-cidlo---snimac-lj12a3-4-zby-pnp/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kutilmil



Založen: Nov 01, 2008
Příspěvky: 4292
Bydliště: Skalica

PříspěvekZaslal: ne duben 21 2024, 8:10    Předmět: Citovat

TO ranson: To je moc zložité. A kor v mojom prípade. Výfuk má totiž dva výusty, ktoré sa prepínajú podľa potreby.
_________________
Prosím EKKARa, aby na moje príspevky nereagoval a do mojich vlákien nepísal. Ďakujem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19534
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: ne duben 21 2024, 9:05    Předmět: Citovat

No tak bys to tam dal dvakrát a výstupy spojil paralelně. Kterýkoli výfuk by funěl, držel by relé sepnuté.
A pro start bys nepotřeboval ani tranzistory, stačilo by kontaktem dalšího relé přemostit tranzistory čidel po dobu, co držíš tlačítko startéru a ovládací drát k němu je pod napětím.
A, protože kutilmil trvá na stoptlačítku na kostru, použije se třetí relé, tentokrát s přepínacím kontaktem, protože potřebuje rozpínací kontakt, aby bez proudu byl obvod uzavřený (kontakt NC).
Ještě se na tom zlatém tácku našlo místo, tak tady je návrh, jak to udělat bez bastlení plošňáků a z hotových dílů. Navíc je tam jen ta dioda u hlavního relé: jednak má chytat případné rozpínací špičky (jakkoli čidla by měla být proti nim odolná), jednak zpožďuje odpad re1 pro případ, že by se přece jen některá klapka za chodu hýbala tak moc, že by snímač na okamžik rozpojil. To je samozřejmě věc seřízení senzoru a segmentu na klapce, jehož polohu snímá.

Ransome, mate mě ale nabídka z Hadexu: v nabídce píšou, že jde o výstup PNP NO, ale relé mají zapojené proti plusu. V katalogovém listu píšou NPN, i zapojené s relé by takto fungovalo, ale to zapojení s převodem na TTL pro OC výstup ne, leda by senzor ve vnitřní struktuře měl pull-up odpor. A ten tam asi Thajci nedali.



odpinac_baterie_proxim.png
 Komentář:
Jak odpojit napájení motoru pomocí indukčních snímačů polohy klapek na dvou (nebo více) výfukách.
 Velikost:  38.6 kB
 Zobrazeno:  21 krát

odpinac_baterie_proxim.png




Naposledy upravil Hill dne ne duben 21 2024, 12:16, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Strana 4 z 6

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund