Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32008 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt duben 11 2024, 0:24 Předmět:
Platilo to pro všecky dopravní prostředky BEZ ZBYTEČNOSTÍ = bez nejrůznějších kurwítek, nameldovanejch z Brusele. Od doby, kdy se konstrukce dopravních prostředků řídí požadavkama gréténů a podobně mentálně deprimovanejch existencí, se svět fprdél obrací a užitečný věci se zavrhujou, aby byly nahrazený kupou naprosto zbytečnejch a předraženejch vulvovin ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 28, 2009 Příspěvky: 627 Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský
Zaslal: čt duben 11 2024, 7:50 Předmět:
Ruprecht napsal(a):
Tady jsem se dočetl o "prodlužovači dojezdu v podobě zážehové patnáctistovky s výkonem přibližně 150 kW".
A ta pátnáctistovka s výkonem 150kW tě nepraštila do očí..? K čemu by taková věc byla? Předpokládám, že dotyčný novinář se sekl o nulu. V takovém okamžiku obvykle přestávám číst, protože moje důvěra ve správnost zbylých informací je nulová.
Jinak "prodlužovač dojezdu" patrně bude doslovný překlad "range extender" což je zažité označení pro zabudovanou elektrocentrálu. Od běžných vozidel na spalovací pohon a hybridů se to liší tím, že mezi spalovacím motorem a kolama není hřídel, ale generátor a motor. Což není úplně převratné řešení, už se pár desítek let používá, obvykle jako diesel-eletrické soustrojí".
I když to na první pohled vypadá úsměvně, z technického a praktického hlediska je to báječná věc. Bohužel pro nás předpokládám, že se to nevejde do nějaký tabulky, takže se to v Evropě nedá vyrábět.
Výhody (z mého pohledu):
- spojuje výhody elektroauta a spalovacího ("rychlé tankování" a zároveň drtivou většinu cest to zvládne jen na baterky)
- ten motor může být velmi malý (10-15kW stačí), lehký a navíc běží v optimálních otáčkách a zatížení (=vysoká účinnost, snadné naladění, jednoduchost)
- vysoká účinnost (spalovací mluvou "nízká spotřeba l/100km")
Šlo to koupit v BMW i3 (verze v "REX" v názvu). Tam je nějaký dvouválec pod podlahou kufru.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32008 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt duben 11 2024, 8:15 Předmět:
Cust napsal(a):
Jaroslav Ekkar Seifert
Pokud přirovnání, tak prosím radši ke Karlovi Čapkovi. Nemám básnický střevo jako pan Seifert ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32008 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt duben 11 2024, 12:43 Předmět:
Pavle, radši si nepřej vědět co nebo kdo se vybavuje MNĚ, když tady čtu některý posty ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33998 Bydliště: Bratislava
Zaslal: čt duben 11 2024, 17:03 Předmět:
To je dobre akurat do zavodneho auta. Do normalneho staci manual alebo klasicky automat, kde zvolis akurat PRND. Ale automat tiez v polohe D nenastartujes.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32008 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt duben 11 2024, 20:40 Předmět:
Celeron napsal(a):
EKKAR napsal(a):
aby byly nahrazený kupou naprosto zbytečnejch a předraženejch vulvovin ...
Pádlová převodovka je podle tebe zbytečná a předražená volovina?
Jo, protože NORMÁLNÍ ŘIDIČ umí manuálně řadit na 2 šlápnutí nahoru i dolů (dolů s meziplynem) a nepotřebuje k tomu 10 kilo mechatroniky a nevímkolik řádků počítačovýho kódu. Skutečnost, že je někdo lenoch, není pro mne důvodem používat zbytečně komplikovaný kurwítka všema ostatníma. Já neodsuzuju automatizovaný špajzky pro ty, co řadit nemůžou třeba z důvodu, že mají jen 1 ruku nebo jsou jinak zkriplovaní, ale normální řidič má řídit a ne si jen zadarmo vozit prdel ... A platí to i pro profitočvolanty - dokud museli skutečně ŘÍDIT a přitom i ŘADIT a u toho řazení přemejšlet, aby si nezmrvili kola ve špajzu, nikoho z nich nenapadlo jet s nohama vyhozenýma na palubku a čumět přitom na video, hrabat se na tabletu ve fejsbůku nebo přičmoudlý stopařce v mezinožce. V momentě, kdy elektronika a mechatronika převzala tuhle práci, násobně přibylo nehod "dospělejch aut" způsobenejch nevěnováním se provozu kolem sebe. Zakázal bych pro ně tyhle vychytávky - dokud se museli věnovat řízení, neměli čas dělat cypoviny. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17875 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: čt duben 11 2024, 22:43 Předmět:
To je dobrý, automat mám přes 20 let, (nejdřív T, pak pádla) najel jsem na něj skoro 450 tisíc a nikdy jsem s ním neboural. Nojo, ale jsem línej a blbej řidič.
Ješte nám napiš, že nesynchronizovaná převodovka je lepší než synchronizovaná a začnu si něco myslet. _________________ Jirka
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.