Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 5005 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: st únor 21 2024, 17:22 Předmět:
Počkať, takže elektroauto bez batérie stojí 600 000? Nieje to nejako veľa? Čo je na tom sakra tak drahé? Tie dva elektromotory? Za tú cenu sú dve klasické autá aj s motorom. _________________ Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1725 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: st únor 21 2024, 17:40 Předmět:
Až budou mít elektromobily z velké části zaplacený vývoj jako má spousta spalováků tak budou levnější, ale zatím si můžete přečíst proč jsou elektromobily dražší, než auta se spalovacím motorem? Zkrátka vysoké náklady na vývoj a návratnost z hlediska nízkých prodejů v nedohlednu a tak výrobci nasadili vysoké ceny ve snaze co nejdříve získat část zpět, ale tím v podstatě demotivují a naopak získávají spíš méně.
Základní provedení Tesla Model 3 a Tesla Model Y mají ve Spojených státech nižší startovací ceny, než jaká je průměrná cena obecně nového automobilu bez ohledu na značku a typ pohonu.
Amíci zkrátka kupují často velké a drahé spalovací káry, vedle kterých je Tesla jen malé a levné vozítko.
Naposledy upravil Valdano dne st únor 21 2024, 18:01, celkově upraveno 1 krát.
PotPalo: taky tak nějak počítám, počítám, ale nějaký ten pocit ekologie a ekonomické výhodnosti tam nějak nevidím. Ani když to vezmu od druhého konce - když si někdo koupí 10 let staré elektroauto, bude muset hned vysolit 300K jen za to, aby se s ním byl schopen alespoň dostat z bodu A do bodu B vzdáleného např. 150km a zpět? Za kolik se tyhle skvělé vozy dnes stojící kolem míče budou tedy po 10 letech asi tak prodávat?
Už vidím inzerát:
Tesla model 3, jako nová, najeto jen 200K za 12let, hlavně město, jen kosmetická vada - v interiéru se všechny eko plasty rozpadají a vržou. Baterka kapacita 50%, při rychlonabíjení se trochu více přehřívá. Stačí jen vyměnit baterii. Cenu nabídněte, respektuji. Původní cena 1,1mio.
Když koukám na inzeráty el ojetin, tak zřejmě vznikl nový parametr "Zdraví baterie (SoH)". Ví někdo, jak se měří? Čekám obdobný ojeb jako "stočený tachometr" u spalováků
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1725 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: st únor 21 2024, 18:35 Předmět:
Nespolehlivější je zátěžový test, při kterém se provede plný cyklus nabití s následným vybitím a při vybíjení se průběžně měří stav napětí celé baterie i jednotlivých jejich sekcí, odebíraný proud a průběžně se zaznamenává vybíjecí křivka.
Na trase Brno – Vystrkov jsme udělali test. A při něm zároveň změřili degradaci baterie. Logovali jsme napětí na článcích a napětí na battery packu, odebranou energii a také SoC udávané vozidlem a SoC udávané diagnostikou. Co jsme zjistili a jaké byly následky testu? ...
...Parkovat ho venku celých 20 let tak nevím, nevím jak by na tom dnes byl.
Parkuju letos 24 let starou Octavii výhradně venku a koroze je v podstatě pouze na některých podvozkových částech (tedy tam, kde v zimě působí mňamka zvaná solanka).
Nevím nevím, jak by na tom bylo auto parkované v garáži (obvykle nedostatečně větrané, nedej Bože vytápěné).
Je už dlouho známo, že parkování venku je pro auto skoro nejlepší režim. Jen to asi nesmí být soudobý šmejd lakovaný laky na tzv. ekologické bázi, pod lakem nezinkovaný (to zase jako kdysi) atd. _________________ Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1725 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: st únor 21 2024, 19:45 Předmět:
Ještě k těm Teslám co jdou na dračku v bazarech.
V Německu sice už dotace na pořízení elektromobilů skončily, ale v předchozích letech tam byly a pro soukromé osoby. Ke státním dotacím se v Německu připojila i sama automobilka Tesla svými doplňkovými slevami. Takže Němci si mohli koupit nové Tesly za ceny i nižší než jsou ty, za které se nyní prodávají ojeté v bazarech. V Německu platí omezení, že dotovaný elektromobil jeho majitel nesmí prodat po dobu jednoho roku od získání dotace jinak by musel dotaci vrátit, ale po uplynutí roku už ho prodat může bez nutnosti vracet dotaci.
Nyní se v bazarech prodávají i z Německa dovezené Tesly, na které jejich majitelé mohli mít dotaci a nyní po dvou až třech letech, poté co si s nimi zajezdili, je prodávají v podstatě bez ztráty a v některých případech i s drobným ziskem.
Že jim to zaplatil daňový nevolník nebo někdo podobný? To jako že to je správně nebo co? _________________ Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1725 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: st únor 21 2024, 20:46 Předmět:
Nijak to nehodnotím. Na to jsou tady jiní. Jen pouhé info, že na tom netratili a prostě toho využili ve stylu "s dotací a slevou se dá elektromobil po pár letech ježdění prodat i se ziskem".
Naposledy upravil Valdano dne st únor 21 2024, 20:50, celkově upraveno 1 krát.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.