Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Benzin BA 95 s biosložkou
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6510
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: čt prosinec 21 2023, 17:51    Předmět: Citovat

Oni jsou ta svinstva dva druhy. Jeden škodí míň.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
adakar



Založen: Sep 16, 2020
Příspěvky: 394

PříspěvekZaslal: čt prosinec 21 2023, 23:26    Předmět: Citovat

Moju nehnuteľnosť z 98-eho, obyčajný 1,6 4-ventil, pohýbem tak raz za mesiac: len aby nezatuhla: posmradím po okolí a znovu odstavím. Pred východným konfliktom som do nej nalial viac, nik nevedel čo bude, bola práve po TK. A postupne som to míňal: ale v princípe som na to "jazdil" dva roky... Prvé mesiace v pohode, ale neskôr tomu vždy po naštartovaní začal chýbať nejaký ten valec: no už po pár zošliapnutí plynového pedála zahrali všetky štyri. Tento interval sa však predlžoval: až tak, že v deň pred ďalšou TK všetky valce nabehli až po dlhej dobe plne zohriateho motora. A keďže chlapík povedal "prídi zajtra", tak som musel najazdiť ešte nejakú tú stovku km, aby zostalo v nádrži minimum: to som dolial nejakými tromi, štyrmi litrami 100-vky z OMW, vyjazdil na minimum, znovu dolial, znovu vyjazdil, a znovu dtto, a až potom som dal 100vku do pol nádrže: motor šiel ako hodinky. Pre istotu som tam vždy lial aj akúsi doporučenú prísadu. Bola to perná noc...

Keď som ráno zahlásil chlapíkovi, že som pripravený pristaviť auto, že motor je prečistený a v nádrži 100-vka, tak že blbosť! a ma hnal pre 95-ku, s tým, že 100-vka "páli úplne niekde inde": a emisnou neprejdem určite...

Tak som zasa vyjížďal 100-vku... Pri nejakých 5-10l doplnil do polky 95-ku: našťastie emisná dopadla za 1 na prvý pokus... Teraz som práve zasa po dlhšej odstávke: uvidím aký bude štart...

Auto prešlo kontrolami, a jazdilo v poriadku, predpokladám že aj gumené časti motora, po dvoch rokoch ataku 95-ťkou, boli v poriadku...

Motorová píla tiež chodila najprv dobre. Potom začala vynechávať a skapínať pri každom (veľmi občasnom) použití čoraz častejšie: až som nevyšmaril tú starú 95-ku z 5-ky kanistra a nenatankoval nový: a stovku: a ide ok...

100-vku používať v náradí je z pohľadu degradácie síce ok, ale keďže zväčša ide o vysokootáčkové mašiny, neviem či pre rozdielne vlastnosti palív je 100-vka pre ne to pravé orechové... Či nie radšej používať 95-ku a iba pred dlhšou odstávkou to neprehnať tou 100-vkou...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá prosinec 22 2023, 0:15    Předmět: Citovat

adakar napsal(a):
Moju nehnuteľnosť z 98-eho, obyčajný 1,6 4-ventil, pohýbem tak raz za mesiac: len aby nezatuhla: posmradím po okolí a znovu odstavím. ... to som dolial nejakými tromi, štyrmi litrami 100-vky z OMW, vyjazdil na minimum, znovu dolial, znovu vyjazdil, a znovu dtto, a až potom som dal 100vku do pol nádrže: motor šiel ako hodinky. Pre istotu som tam vždy lial aj akúsi doporučenú prísadu. Bola to perná noc...

Keď som ráno zahlásil chlapíkovi, že som pripravený pristaviť auto, že motor je prečistený a v nádrži 100-vka, tak že blbosť! a ma hnal pre 95-ku, s tým, že 100-vka "páli úplne niekde inde": a emisnou neprejdem určite...

Tak som zasa vyjížďal 100-vku...

...


100-vku používať v náradí je z pohľadu degradácie síce ok, ale keďže zväčša ide o vysokootáčkové mašiny, neviem či pre rozdielne vlastnosti palív je 100-vka pre ne to pravé orechové... Či nie radšej používať 95-ku a iba pred dlhšou odstávkou to neprehnať tou 100-vkou...
Toho mechoše kopni do prdele zepředu, tvrdit, že se 100oktanovým benzínem nalitým do auta z roku 1998 neprojdeš emisní kontrolou je výslovně na přesdržku. Vůbec totiž neví o čem mluví - anebo si z tebe dělá holou zádel. A u těch nářaďovejch motorků - vysokootáčkovým motorkům právě víceoktanovej benál líp šmakuje, jdou na něj plynulejc a mají "hladší" chod, protože dochází k menšímu výskytu nežádoucích zápalů mimo správný časování. "stooktanovým" benzínem prostě v žádným motoru vyrobeným po roce 1985-88 nemůžeš udělat chybu. Uškodit by MOHL v motorech, vyrobenejch před 2.sv. válkou a ještě v motorech, který se třeba v SSovjezSSkým SSajúzu vyráběly pro vozidla socijalystyckejch firem - ty tankovaly na speciální bločky "služební" 70oktanový palivo a na 100 oktanový palivo "nejsou stavěný jezdit"...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
feliz_navidad



Založen: Oct 15, 2009
Příspěvky: 737

PříspěvekZaslal: pá prosinec 22 2023, 11:50    Předmět: Citovat

TAKJAN napsal(a):
Oni jsou ta svinstva dva druhy. Jeden škodí míň.

Svinstvo je jen jedno - bioetanol. Reakcí s izobutenem se z něj dělá etyl terc butyl éter (ETBE), který obsahuje 47% bioetanolu. Proto se také započítává jen ze 47% do obsahu biosložky v benzínu. ETBE nemá některé nevýhodné vlastnosti bioetanolu.
Eurooil prodává pouze benzín BA 95 Natural, BA 98 Super plus a BA 95 Optimal, což je Natural s aditivy. Ve všech případech se jedná o benzín s obsahem max. 10% bioetanolu. ČEPRO nepoužívá dodatečné přimíchávání ETBE.
ETBE se používá u vysokooktanových benzínů, tj. více než 98 oktanů. U nás tudíž 100oktanové benzíny. Např. Orlen u VERVA 100 přímo uvádí, že neobsahuje bioetanol.
Jezdit tankovat na Eurooil kvůli benzínu bez bioetanolu nemá smysl. Někdy se ale stane, že na některou čerpací stanici dovezou benzín s menším obsahem biosložky - dá se to zjistit v jejich aplikaci. Ve finále je to ale stejně k ničemu, protože nevíš, kolik a čeho jim zbylo v nádrži z minulé dodávky.

A ještě dodatek - kvůli vyššímu obsahu kyslíku u bioetanolu stoupne spotřeba paliva zhruba o polovinu obsahu bioetanolu. U benzínu E10 tedy bude spotřeba o cca 2,5% vyšší proti E5.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6510
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: pá prosinec 22 2023, 18:45    Předmět: Citovat

Ještě že jezdím na LPG. Ale starý fiat, nevím, nevím.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mysteri



Založen: Mar 12, 2008
Příspěvky: 2945
Bydliště: Považie - Vorošilovo

PříspěvekZaslal: pá leden 19 2024, 18:41    Předmět: Citovat

Niečo k téme: https://www.youtube.com/watch?v=vZ3dkQb8KCQ
Môžem potvrdiť na mojej, dnes 19,3 ročnej Fieste.... Inak, keď u nás E10 nanútili už dávnejšie, tak čerpám raz za čas na Shellke... A je to badateľný rozdiel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
eleferner



Založen: Jun 04, 2016
Příspěvky: 550
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po únor 19 2024, 15:14    Předmět: Citovat

Protoze se mne to tyka, tak jsem se minuly tyden dotazal v OMV, jake je slozeni jejich benzinu (mam jejich stanice nejbliz). Zde je jejich odpoved:

V benzinu Natural 95 (E10) je obsaženo max. 10 %obj. biolihu, popř. směsi biolíh + ETBE.
V benzinu MaxxMotion 100+ (E5) je obsaženo cca 13 %obj. ETBE, biolíh se nepřidává žádný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
matahari



Založen: Oct 29, 2017
Příspěvky: 633

PříspěvekZaslal: po únor 19 2024, 16:38    Předmět: Citovat

Sice moc nenajezdím, od začátku roku zatím 4 nádrže, ale i s těmi sračkami v benzínu navíc se mi zdá, že to jezdí stejně jako před tím.
Čepuji u Orlenu a do každé nádrže vždy cvrnknu trochu VIFu. Motor mám s turbem bez palivového filtru a přímým vstřikováním z roku 2015.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jurosdi



Založen: Jan 07, 2017
Příspěvky: 125

PříspěvekZaslal: po únor 19 2024, 18:48    Předmět: Citovat

Bez palivoveho filtru??????, Shocked
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
matahari



Založen: Oct 29, 2017
Příspěvky: 633

PříspěvekZaslal: po únor 19 2024, 19:01    Předmět: Citovat

Napsal jsem to blbě, měl by být v čerpadle na celou životnost, ale není tam jako běžně měnitelný díl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Strana 7 z 7

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.21 sekund