Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Auto-moto: čidlo diferenčního tlaku, chyba P2454

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2483
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: so srpen 26 2023, 10:49    Předmět: Auto-moto: čidlo diferenčního tlaku, chyba P2454 Citovat

Audi A4/B8, motor CAGA: začala svítit kontrolka motoru, diagnostika hlásí chybu P2454 (s dodatkem "zkrat na kostru")
Je tam toto čidlo https://1url.cz/CuoND
Měřil jsem na odpojeném kabelu od čidla: prostřední vývod je kostra, jeden krajní 5,0V, druhý krajní 5,7V, takže na zkrat na kabelu to nevypadá.
Měřil jsem i ohmicky odpojené čidlo a proti prostřednímu vývodu mají oba krajní vývody cca 6kOhm.
Vadné čidlo? Mate mě ta poznámka o zkratu na kostru ve výpisu chyby.
(auto s touto chybou jede normálně, ale je dost pravděpodobný že tato chyba nějak ovlivňuje regeneraci dpf)



P2454.jpg
 Komentář:
 Velikost:  63.48 kB
 Zobrazeno:  78 krát

P2454.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PCmaniac99



Založen: Feb 07, 2008
Příspěvky: 786
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PříspěvekZaslal: so srpen 26 2023, 11:24    Předmět: Citovat

Ty čidla chcípaj běžně, nikdy jsem je neměřil, když jednotka napíše zkrat tak buď dráty a nebo čidlo, víc možností není - ŘJ k.o. ale to je nepravděpodobné. Nové čidlo dej origo a pokud ti prodají náhradu (jiné číslo dílu) tak si ověř jestli není potřeba aktualizace software (osobní zkušenost u O3 CKFC). S touhle chybou to nebude regenerovat a nebo bude ale blbě. Čím dýl s tím budeš jezdit tím dřív si zaděláš na problém typu ucpaný dpf.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2409

PříspěvekZaslal: po srpen 28 2023, 9:59    Předmět: Citovat

Dostalo se ke mě auto, kde diagnostika hlásila zkrat na mínus u škrtící klapky Bosch, ale na kabelech i na klapce jsem zkrat nenašel. Jen ta klapka měla hodnoty odporu snímače polohy asi poloviční oproti nové.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2483
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: ne září 03 2023, 20:49    Předmět: Citovat

čidlo jsem vyměnil, chybu přes diagnostiku vymazal, zdálo se že je to ok, ale po cca 100km se kontrolka motoru rozsvítila znovu (zatím jsem se diagnostikou nedíval co je ve výpisu chyb)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1213
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: út září 05 2023, 22:12    Předmět: Citovat

Nebudu se tu rozepisovat a vysvětlovat princip detekce vady vstupního obvodu u VAG (přerušení/zkrat na plus/zkrat na mínus), ale zaměřím se na nesrovnalost v měření.
Takže senzor je napájen referenčním napětím 5V na pinu 1 z řídící jednotky z pinu A14 (viz příloha). Kostra (0V) je pin 2 z řídící jednotky na pinu A79.
Signál napěťový je na pinu 3 vedoucí do vstupu řídící jednotky A34. Tam jste naměřil 5,7V. Z logiky věci je nesmysl, aby v obvodu napájením referencí 5V se objevilo napětí vyšší (tedy 5,7V). Jelikož senzor je "pasivní" člen, tak do obvodu nemohl dodat vyšší napětí než kterým je sám napájen. Takže výměna senzoru proběhla zcela zbytečně.
Zbývají dvě varianty proč je na signálovém vedení napětí větší než 5V: vadná řídící jednotka a nebo svod v kabeláži z obvodu s vyšším napětím (zpravidla napájení 12V nebo dokonce z Commonrail vstřikovačů.
Doporučuji důkladnou kontrolu kabeláže a po vyloučení všech vnějších vlivů bych teprve podezíral řídící jednotku.
Pro představu případ,který jsem řešil osobně: facebook



Audo A4 CAGA pinout snímač dif tlaku.JPG
 Komentář:
Pinout a hodnoty snímače diff.tlaku ve výfuku
 Velikost:  92.04 kB
 Zobrazeno:  451 krát

Audo A4 CAGA pinout snímač dif tlaku.JPG



Audo A4 CAGA schema snímač dif tlaku.JPG
 Komentář:
El. schéma motormanagement-snímač rozdílového tlaku ve výfuku
 Velikost:  110.12 kB
 Zobrazeno:  153 krát

Audo A4 CAGA schema snímač dif tlaku.JPG



JB-oct-II chyba reference.JPG
 Komentář:
 Velikost:  110.22 kB
 Zobrazeno:  206 krát

JB-oct-II chyba reference.JPG


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
badoch



Založen: Feb 23, 2005
Příspěvky: 592
Bydliště: SM

PříspěvekZaslal: st září 06 2023, 8:12    Předmět: Citovat

Nešlo by alespoň ve zkratce naznačit jak je to s těmi závadami Zkrat na plus/mínus?
Moc by mne to zajímalo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st září 06 2023, 8:26    Předmět: Citovat

Prostě se vibracema uvnitř špatně staženýho káblovýho svazku prodře oyebaná izolace drátů a oholený vodiče se dotknou navzájem. Na vině je jednoznačně katování kostů, pořádně udělaná izolace a dobře stažený a hlavně pečlivě uložený káblový svazky by tomu odolávaly podstatně dýl. Jenomže to by znamenalo menší přísun €urobubáčikov do kapes akcionářů, takže na to automobilky plánovaně stolicujou. ŘJ je sice proti tomu chráněná, ale protože to znemožní řádnou funkci danýho čidla a na něj navázaný regulace čehokoliv, což může vyřadit buď nějakou ekologickou nebo bezpečnostní funkci (ta ekologická by neměla mít přikládanou tak vysokou váhu v ohledu na činnost motoru nebo celýho vozidla, ale poslední dobou se zdá, že ekologie je upřednostňovaná i před skutečnou bezpečností - viz různý systémy aktivující nouzový brzdění při pokusu o předjíždění nebo systém udržování vozidla v pruhu peroucí se o volant s řidičem v zatáčce), tak to vyhazuje výrazný varování před chybou - žlutý kontrolky, pád do nouzáku atd.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
badoch



Založen: Feb 23, 2005
Příspěvky: 592
Bydliště: SM

PříspěvekZaslal: st září 06 2023, 9:16    Předmět: Citovat

Todle je mi jasný, ale zajímal by mne ten "princip detekce" jak je to vymyšlené.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2483
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: čt září 07 2023, 20:13    Předmět: Citovat

GeorgeB napsal(a):
Signál napěťový je na pinu 3 vedoucí do vstupu řídící jednotky A34. Tam jste naměřil 5,7V. Z logiky věci je nesmysl, aby v obvodu napájením referencí 5V se objevilo napětí vyšší (tedy 5,7V). Jelikož senzor je "pasivní" člen, tak do obvodu nemohl dodat vyšší napětí než kterým je sám napájen...

těch naměřených 5,7V ale bylo na konektoru kabelu od řídící jednotky, když byl senzor odpojen, takže ten vstup do ŘJ byl v tu chvíli nepřipojen "jakoby ve vzduchu"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2483
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: po únor 12 2024, 20:17    Předmět: Citovat

Po výměně čidla za nové se objevuje chyba "čidlo dif.tlaku - chybná hodnota a při čtení dat Vag-Comem jsou hodnoty tlaku nezvykle vysoké. I při stojícím motoru ukazuje hodnotu tlaku cca 110hPa což je špatně, tam by měla být nula. Zatím jsem nepřišel na to jak tohle Vag-Comem zkalibrovat (pokud to lze)
Jinak regenerace DPF probíhá, množství sazí v dpf je dle hodnot diagnostiky v normálu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dracekvo



Založen: Feb 10, 2009
Příspěvky: 507

PříspěvekZaslal: út únor 13 2024, 7:13    Předmět: Citovat

Neprohodil jsi hadičky?
To už jsem taky viděl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2483
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: út únor 13 2024, 10:17    Předmět: Citovat

Prohodit je normálním způsobem nelze, mají různý průměr. A i kdyby byly prohozené tak při neběžícím motoru by čidlo mělo ukazovat tlak nula.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund