Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6623 Bydliště: Praha
Zaslal: pá prosinec 01 2023, 21:55 Předmět:
Problém je, že i kdyby to z autozásuvky bralo 20A, což nelze, protože autozásuvka uhoří, tak by byl výkon 250W, což je ukrutně málo. Mé předchozí služební auto mělo 1kW elektrický ohřev vzduchu ve výdechu na přední okno a bylo to takové šimrátko, trochu to pomohlo, ale žádný zázrak. Současné auto má topení klimatizací a to už pomůže výrazně více. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Presne, 250W by tam muselo bezet dost dlouho, aby led povolil. Autozasuvky mivaji tusim 10A pojistku, takze jen 120W.
V ohrevu zadniho skla mam tusim 2x 30A pojistku.
Co me ale napadlo, v druhym aute mam takovej ten vyhrivanej potah na sedacku do autozasuvky. Kdyby se zevnitr prilozil na sklo, tak to podle me za chvili povoli, topi to vcelku hezky
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17888 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: so prosinec 02 2023, 18:07 Předmět:
Byl bych s tím foukáním horkýho vzduchu na sklo, který má z druhý strany zmrazky docela opatrnej.
Když jsem měl ještě Pažouta 405, což byl poslední francouz, kterej ještě pořádně topil, stala se mě s namrzlým sklem tahle příhoda. Venku ráno asi -10° C, večer bylo kolem nuly a chumelilo. Oškrábal jsem sklo aby bylo aspoň trochu slušně vidět, nakopnul dehet, pustil topení na sklo a po asi 5 minutách vyrazil. Ujel jsem asi 10 km a najednou rup a od spodního okraje skla před ridičem až do boku u spolujezdce prasklina. Prostě ty neoškrábaný zmrazky po obvodu skla a do toho z druhý strany horkej vzduch udělalo ve skle takový pnutí, že sklo ruplo. _________________ Jirka
Založen: Feb 08, 2010 Příspěvky: 492 Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
Zaslal: so prosinec 02 2023, 22:59 Předmět:
Mně by se líbila sada DEFA ComfortKit II Plus 1400 a k tomu předehřev motoru. Jenže do Dacie z r. 2012 se mi to za ty peníze nevyplatí. I za samotné topidlo do kabiny chtějí dost peněz. Tak jsem aspoň v Lidlu koupil takovou tu dečku na čelní sklo.
Na krabici píšou 150W => odběr cca 12A. Tedy z baterie s kapacitou 60Ah by to jelo 5 hodin. A pak je po žížalách, nenastartuješ.
Nechat to běžet se zapnutým motorem nedává smysl, to už topí motor.
Tedy je to další věc k ničemu.
A pokud máš možnost k autu přivést 230V, pak stejnou službu udělá topící ventilátor do pětistovky, pro jistotu s termostatem. Stačí zapnout hodinu před jízdou a máš odmraženo a vyhřáto.
Na krabici píšou 150W => odběr cca 12A. Tedy z baterie s kapacitou 60Ah by to jelo 5 hodin. A pak je po žížalách, nenastartuješ.
...
Přemejšlíš chybně, Vejvodo. V zimě při teplotách pod nulou ta 60Ah baterka už nevotočí motorem při vybití pod nějakejch 40-50% kapacity. Takže ano, "topnej" ventilátorek by na ni mohl jet AŽ 5 hodin, ale už zhruba po 3 hodinách jeho provozu by se prostydlej motor (protože větráček ohřívá interiér, ale motor nechává ledovej) nedal nastartovat z totožný baterky ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 27, 2004 Příspěvky: 4497 Bydliště: 25km na západ od Prahy
Zaslal: ne prosinec 03 2023, 12:57 Předmět:
Celeron napsal(a):
Byl bych s tím foukáním horkýho vzduchu na sklo, který má z druhý strany zmrazky docela opatrnej...
Když jsem se po vojně živil jako řidič Carevny, tak v zimě se to na dopravě všeobecně řešilo jednoduše. Nastartovalo se auto, odmetl sníh a nakonec se okno polilo horkou vodou. Za celých 10 let co jsem tam sklo nikomu neprasklo. Praktikoval jsem do nedávna, a bylo jedno jestli na Š100, 120 nebo Daewoo. _________________ Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32022 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne prosinec 03 2023, 13:13 Předmět:
Tak to jste asi měli extra kliku, tady za 30 let bydlení na sídlišti už jsem viděl snad 5 takhle "šikovnejch" řidičů, co si nalili na zamrzlý čelní sklo z PETky teplou až horkou vodu (do PETky nalejt vařící vodu nejde, flaška se smrskne, ale tak 40-50°C ještě snese) - a to sklo jim puklo ... Ještě tak vlažnou, aby teplotní rozdíl mezi sklem a nalívanou vodou nepřekročil nějakejch 20-25°C, ale nalít na čelní sklo v mrazu -20°C vodu horkou 80-90°C bych si nikdy nelajznul ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6623 Bydliště: Praha
Zaslal: ne prosinec 03 2023, 13:21 Předmět:
Prasklá přední okna, ať už po polití, nebo po ofuku teplým vzduchem, jsou obvykle od naťuknutí od kamínku. Což je sammozřejmě info tak trochu na nic, protože drobná poškození se najdou na každém předním skle. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.