to je, ako keby si tvrdil, ze tranzistor je horsi ako elektronka, lebo je mensi.
vyvoj ide neustale dopredu, mame tu nove materialy, nove poznatky a rozne vylepsenia. lenze tu stale prevlada nazor, ze jedine dobre veci su tie stare. takze mozme sa vratit k vytacanemu internetu 56kbit, parnemu stroju, alebo konskym povozom. _________________ No vidis, a tak si sa bal
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33960 Bydliště: Bratislava
Zaslal: po říjen 16 2023, 20:01 Předmět:
Neporovnava sa tanzistor a elektronka, ale tranzistor a tranzistor. Tam plati, ze vacsi je vykonnejsi.
"Rozne vylepsenia" spocivaju v tom, ze sa tam narve turbo. Turbo je mechanicky narocny komponent, drahy na vyrobu, lahko sa poskodi a oprava je draha, ak nie nemozna.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2566 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: po říjen 16 2023, 20:06 Předmět:
pocitujlasku napsal(a):
zase ten nazor, ze cim vacsi objem, tym viac adidas?
To ne. Jsem fanda Mercedesů a pokud by si byl taky, budeš vědět že ten motor (OM642.961) co mám v autě je jeden z nejspolehlivějších. Kdyby to byl motor OM651 (2,15l) tak si koupim auto s nim. Jelikož ty motory OM 651 mají méně odolné rozvody, piezo vstřikovače Delphi a dvě turba, tak jsem zvolil radši třílitr. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31933 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po říjen 16 2023, 23:49 Předmět:
pocitujlasku napsal(a):
to je, ako keby si tvrdil, ze tranzistor je horsi ako elektronka, lebo je mensi.
vyvoj ide neustale dopredu, mame tu nove materialy, nove poznatky a rozne vylepsenia. lenze tu stale prevlada nazor, ze jedine dobre veci su tie stare. takze mozme sa vratit k vytacanemu internetu 56kbit, parnemu stroju, alebo konskym povozom.
Nemáš pravdu. Tranzistor je skutečně horší, protože je menší - v situaci, kdy vzniká EMI (elektromagnetiskej impuls). Tranzistor to zničí, starší a větší elektronka se sice v momentě EMI dostane do nefunkční oblasti, ale po odeznění ionizace se její funkčnost obnoví. Malej motor sice zvládá podávat stejně vysokej výkon jako motor větší a těžší, ale protože už nemá žádnou výkonovou rezervu, je jeho činnost mnohem víc zatěžující pro jeho životnost i pro okamžitou spotřebu. Ekofašisti vidí jedině maximální spotřebu těch velkoobjemovejch hnacích jednotek i jejich relativně vyšší volnoběžnou spotřebu, kterou pokrejvají prostou spotřebu energie pro svoje uvedení do pohybu, ale už jim uniká ta nejzásadnější věc - že totiž aby tyhle velký agregáty podávaly výkon potřebnej pro běžnou dynamickou jízdu je pořád stačí doslova jen lechtat - včetně toho, že při takový jízdě mají i příslušně malou spotřebu. Prostě pětilitr nebo sedmilitr, i když má maximální spotřebu 20l/100km, pokud s ním pojedete po normální silnici v klídku 90-100km/h, tak pojede ne v režimu "pila točky jak japonská motorka", ale v režimu "bláblábláblá" 1500RPM a se spotřebou, o který si bude ten oturbenej pidimotorek moct nechávat jenom zdát - a s životností, kdy za jeden život velkoobjemáku "spotřebujete" 4 ty piditurbáky ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 17, 2007 Příspěvky: 6327 Bydliště: Husinec-Řež
Zaslal: út říjen 17 2023, 8:44 Předmět:
Mám pro sebe/ženu Kia Rio, 1.23 l atmosféra, ok, ale dnes bych raději koupil 1,4 l atmosféru (když auto naložím, je to znát). Pro rodinné jízdy 2.0 atmosféra Mitsubishi Outlander, na to že je to několikrát těžší auto, tak je jízda příjemnější i při 7 lidech v autě... Ale ten je trošku dražší než stanovený limit a náročnější finančně na pravidelný servis.
Prostě pětilitr nebo sedmilitr, i když má maximální spotřebu 20l/100km, pokud s ním pojedete po normální silnici v klídku 90-100km/h, tak pojede ne v režimu "pila točky jak japonská motorka", ale v režimu "bláblábláblá" 1500RPM a se spotřebou, o který si bude ten oturbenej pidimotorek moct nechávat jenom zdát - a s životností, kdy za jeden život velkoobjemáku "spotřebujete" 4 ty piditurbáky ...
Ja som mal trojdverovu almeru, diesel s objemom 2.2 v meste spotreba sialena, mimo mesto, ak som isiel plynule po dialnici 130, tak spotreba sa pohybovala tesne nas 3l/100km.
teraz mam do mesta smiesne picanto co ma ledva 1.0 motor a nemam problem v meste reaguje dost citlivo na plyn (velmi ho nesetrim), mimo mesta jazdim 100-110 a v pohode. Motor aj po 130 tis. km v pohode.
Ale musis mysliet aj na to, ze tie vykonnejsie motory obcas potrebuju prebehnut, takze ked na nom jazdis na 1500ot v meste, tak ho akurat tak zabijes, podobne ako pidi motor na dialnici.
Cize dost podstatne je, ake trasy jazdis a podla toho vybrat motor.
Druhe auto mam i20 s 1.2 objemom a na dlhsich cestach ma tiez v pohode spotrebu a motor nemam pocit, zeby tocil ako blazon. _________________ No vidis, a tak si sa bal
Založen: Dec 02, 2007 Příspěvky: 1346 Bydliště: 742 58
Zaslal: út říjen 17 2023, 10:37 Předmět:
V mé servisce Nissan Q je první výměna oleje 30tis km,to je ten hlavní zabiják motoru.Měním co 10,nebudu čekat až se z oleje stane vazelína.I malý motor při kvalitním servisu vydrží dlouho
Založen: Feb 08, 2010 Příspěvky: 488 Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
Zaslal: út říjen 17 2023, 21:54 Předmět:
Čínské MG ZS ve verzi Essential, je aktuálně za akční cenu 399 940 Kč. Zážehový motor 1,5 DVVT (1 498 ccm) 79 kW, 5 st. man. převodovka.
Údajně kvalita nic moc. Na vlastní oči jsem to ale neviděl, jen jsem o tom četl.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2566 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: st říjen 18 2023, 21:48 Předmět:
S tou kvalitou je to všude stejný, ať koupíš co chceš. Žádný velký rozdíly v kvalitě moc nejsou. Už i Toyoty to jebou, a přiznal to i pan Dajbych v Průhonicích, když chtěl můj známý u něj dát protiůčtem Hiluxe z roku 2010, a že si veme úplně noveho. Dajbych mu řekl, že ať si raději nechá toho stareho, že novej je nic moc.
Pan Dajbych je známý toho meho známeho, aby nebylo někomu divný, že mu rozmlouval nový auto _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.