Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31957 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po říjen 09 2023, 23:49 Předmět:
kulikus napsal(a):
Ale no tak. A co trochu tolerance bez invektiv? Bo invektivy nedělaj odborníka odborníkem.
Jaký je rozdíl v různě drahých LPG systémech, vhodných pro Fabii?
Resp. odpovídá rozdíl v ceně rozdílu užitné hodnoty? Pokud auto mnoho nenajede, poslouží asi i levnější, že?
Cajzla si nevšímej, on ani neví, že už někdy od roku 1993-4 se v táborským BRISKu (protože už to nebyl PAL) dělaly svíčky, který měly 16mm šestihran a na závitu nasazenej lisovanej těsnicí kroužek a bylo je možný namontovat jak do hlavy "šáde" s dosedací plochou kolmou k ose závitu, tak do hlavy "fáčka" s kuželovou dosedací plochou - prostě univerzální, navíc u nich nebyl vyžadovanej přesnej utahovací moment 15Nm jako u holejch kuželovek, ale doporučovalo se jejich našroubování pomocí trubkovýho klíče drženýho v ruce až na doraz a následný dotažení pákovým nebo jinak nastavitelným klíčem o úhel 30° neboli rozdíl 1 hodiny na hodinovým ciferníku. To co píše Cajzl o svíčkách N a G platilo pro značku PAL v roce 1988, když šel fanouš do výroby, ale v už v roce 1998 a pozdějších jsem naprosto běžně kupovával do šáde BRISKy NJ-7-CY, kde to J znamenalo delší závit, C bylo označení právě pro kuproniklovou střední elektrodu a Y vyvýšený jiskřiště. Proboha, jezdil jsem za svůj život asi 6 šádyn v nejrůznějších verzích motorů a u všech jsem si minimálně na základní údržbu šáhnul. Moje řidičská kariéra začala ještě se Š-110LS, samozřejmě načerno, ale jaký svíce do kterýho motoru patřily jsem ještě nezapomněl.
A k nájezdu a "vyplacení se" LPG sady - záleží na ročním nájezdu, protože LPG samozřejmě přináší vyšší údržbový náklady - musí se každoročně na revizi s instalací, nádrž vydrží jen 10 let, musí se měnit častějc volej, i ty svíce, takže chytrý hlavy už dávno dávno tomu vypočítaly, že tomu, kdo najezdí míň jak 10 000km ročně se vyplatí benzín. Kdo najede 10 až 15 000 ročně, tomu se určitě vyplatí LPG a teprve při nájezdu vyšším jak 20-25 000km ročně se vyplácí kupovat naftový auto. Přitom rozdíl v ceně LPG sady pro 3-válec je zanedbatelnej, to dělá jen asi 3-4 tisíce Kč mezi tou levnější a dražší, skutečnej rozdíl pak ale poznáš v komfortu nastavování a stabilitě funkce systému - ty dražší jsou prostě vychytanější. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4050 Bydliště: Zlín
Zaslal: út říjen 10 2023, 5:55 Předmět:
kulikus napsal(a):
Jaký je rozdíl v různě drahých LPG systémech, vhodných pro Fabii?
Resp. odpovídá rozdíl v ceně rozdílu užitné hodnoty? Pokud auto mnoho nenajede, poslouží asi i levnější, že?
Řekl bych, že nejde ani tak o použitý systém jako o kvalitu montáže (která taky asi bude tvořit hlavní část ceny). Bohužel hodně aut má LPG od instalace zprasené - kvůli nevhodně vybraným komponentům nejde seřídit, nefunguje správně, montážník na autě napáchá nějaké skryté škody atd.
Jestli se to vyplatí - plyn dnes stojí cca 15 Kč / l, benzín přes 40. Spotřeba plynu je cca o 20 % vyšší. Montáž bude tak nejmíň 20 000 Kč.
Mám zkušenost s BRC. Jako funguje to dobře a dlouho. Ale když konečně po xxx tis km odešli vstřiky, tak jsem zjistil, že cena brutal.
Takže vstřiky šli pryč a nahradili je Magix FX, které stojí pár korun. I když je třeba budu muset měnič častěji, tak se to myslím vyplatí.
Protože v případě nějakého problému člověk nebude váhat koupit vstřiky nové.
To u BRC za 10 tis by se člověk trošku kroutil.
Jo a pokud auto jezdí málo, tak nemá cenu to přestavovat na plyn.
Jsou dvakrát dražší emise. Nádrž vydrží 10 let a její výměna taky něco stojí.
Nemáš kufr, nebo musíš vozit rezervu v kufru. Neměl bys jezdit do podzemních garáží.
Si to spočítej kolik ročně díky tomu ušetříš a za jak dlouho s přestavbou budeš na nule. A taky je to starej pekáč, jak dlouho bude ještě jezdit?
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7613 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út říjen 10 2023, 8:37 Předmět:
EKKAR jako obvykle napsal(a):
špalek
Jeden obrázek řekne více, než tisíc slov. To zažloutlé je motor Š 742, to bělejší Š 781. Jen slepý (a EKKAR) nevidí, že ty svíčky zkrátka záměnné nejsou, neboť je každá jiná.
svicky.jpg
Komentář:
Velikost:
183.96 kB
Zobrazeno:
105 krát
_________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31957 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út říjen 10 2023, 11:02 Předmět:
Můžeš sem strkat vobrázky třeba svýho análu, bude ti to stejně plat prtný - protože já vím, co jsem po odsouhlasení hooodně zkušeným mechanikem do kterýho auta kupoval a používal. A ten mechanik asi hodně dobře věděl, která svíce do kterýho motoru může a která nemůže - když jezdil léta soutěže se škodofkama a sám si do nich doma v dílně upravoval motory. Navíc "to zažloutlý" není motor 120L(LS), protože ten už měl jinej karbec a jinej tubus na filtr - to na vobrázku je nějaká stará verze, pokud to není ještě "stovka" - protože ty ještě měly svíčky s normální dýlkou závitu. Ale svíčky s prodlouženým závitem a vysunutým jiskřištěm měla už fotrova Š-120 ročník výroby 1978 - ano, ještě to byly "velký" s 18mm šestihranem, ale novější s menším šestihranem 16mm na jejich místo pasujou taky. Navíc, AZNP už "šestnáctkový" svíčky sama osazovala v závěru výroby šádyn do všech motorů, nejenom do "stotřicítek" s motorama favoriťácký řady - prostě proto, že se jim vyplácelo brát je z BRISKu jako jeden rozměr. Zkrátka Cajzle, přestaň po mně slídit jako F*dermann - jseš s tím trapnej jak bagr v koupelně. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7613 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út říjen 10 2023, 11:41 Předmět:
Stovka těžko, vole. Ta neměla dvoukomorový karburátor (to měla 110 Ls, ale jiný než je na obrázku). Je to motor Š 742.12, takže stodvacítka. Prostě kecáš nesmysly a vymýšlíš si. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31957 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út říjen 10 2023, 13:11 Předmět:
Víš, ono by stačilo, kdyby ouřednickej pragocentrickej teoretik přestal poučovat praktika o tom, co že to kdy vlastně držel v ruce. Snažit se naučit starýho sedláka dojení na bejkovi dopadá podobně ... On totiž třeba nemá ani ponětí, čím se lišila hlava pro šáde od stovkový - že totiž konstruktéři z AZNP už na tý "šádový" hlavě počítali s tím, že by mohla dostat tvrdokovový sedla a vodítka ventilů spolu s guferama na jejich stopkách, aby se zamezil únik oleje přes ně do spalovacích prostorů - úplně stejně, jak to pak sériově dostal motor do favorita, kterej už musel bejt (ze začátku aspoň ve verzi 135 = s nižší kompresí) schopnej provozu na bezolovnatý palivo. Škodovkářský konstruktéři i když jim to centrální plánování permanentně shazovalo totiž furt přemejšleli dopředu a o motoru na bezolovo uvažovali prakticky od momentu, kdy se k jeho používání začala přiklánět Amerika a po ní i západní Evropa. Upravit hlavu "šáde" na "fáčko" trvalo asi 4 hodiny práce s vrtačkou a frézkou, musel se odebrat nadbytečnej materiál v místech, kde bylo předem namyšlený uložení tvrdokovů a gufer a tyhle části jinak příslušný k fáčku nalisovat - a i proto měla šáde v místě svíčky tlustší stěnu hlavy, takže potřebovala prodlouženej závit, na rozdíl od stovky. Šáde pak prakticky přestala žrát olej, pokud ho teda už předtím nežrala kvůli zapečeným nebo popraskaným kroužkům - ale největší část oleje u šáde vždycky mizela přes dříky ventilů a to právě gufera počínaje fáčkem odstranily. Jenomže člověku kterej ty hlavy nikdy neviděl sundaný a nešáhnul si na šmír na ventilech tohle nikdy nevysvětlíš - a von bude furt mlet svou, že šáde neměla prodloužený závity svíček. No, tak asi ta jeho šáde měla krátký závity ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Naposledy upravil EKKAR dne út říjen 10 2023, 13:23, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7613 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út říjen 10 2023, 14:12 Předmět:
Uniká ti jeden docela podstatný detail. Hlava motorů Š 742 je litinová a pětikanálová, kdežto Favorit (Š 781) je hliníková a osmikanálová. To bys frézkou a vrtačku z té hliníkové asi za 4 hodiny neudělal, že.
No počkám si, co za další perly z tebe vypadne 😄 _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31957 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út říjen 10 2023, 14:46 Předmět:
Citace pro případný důkazy:
Hubert_79 napsal(a):
Uniká ti jeden docela podstatný detail. Hlava motorů Š 742 je litinová a pětikanálová, kdežto Favorit (Š 781) je hliníková a osmikanálová. To bys frézkou a vrtačku z té hliníkové asi za 4 hodiny neudělal, že....
Přečti si pořádně co jsem napsal a přestaň hloupě a provokativně překrucovat moje slova. Já nic nepsal o předělání 5-kanálu na 8-kanál, jí psal o možnosti dát do 5-kanálový hlavy s litinovýma sedlama a vodítkama ventilů ze šáde tu samou výbavu z tvrdokovu plus gufera, který se sériově osazovaly na hnilíkovou 8-kanálovou hlavu k fáčku. A to bylo možný udělat, protože konstruktéři tu 5-kanálovou hlavu na šáde s tou možností už dopředu udělali a pro některý trhy se tak ještě před začátkem výroby motorů 135 dokonce i sériově vyráběla a exportovala - třeba do Kanady a potenciálně do USA, protože tam už minimálně od začátku 80. let na nic jinýho než na bezolovo nejezdili. Musely se přitom odebrat = odvrtat a odfrézovat předem v odlitku hlavy připravený místa, kam se pak vložily ty gufera a vedení stopek ventilů a prefrézovat uložení sedel ventilů na nový, masivnější tvrdokovový. Při použití běžnejch litinovejch sedel a vodítek pro tuzemskou a potažmo i celoevropskou produkci šádyn to potřeba nebylo, odlitek se tak nechával opracovanej jen na povrchu. Ale už tenkrát se volalo po celoevropským zákazu olovnatýho beneli a škodofka s tím musela počítat - a taky už v době šáde počítala, jenže tenkrát jim nerespektování požadavku na možnost jezdit na bleifrei ještě procházelo, i když se museli podbízet sníženýma cenama. Ale tvrdokovy na součástky by stály devizy a tak se to prostě vyrábělo bez nich - až od roku 1987, když začala EHS tvrdě vyjíždět po olovnatým beneli, jim nezbylo, než přistoupit na to, že minimálně pro export už se jiný motory vyrábět nebudou. I proto mělo fáčko od začátku motor 135 a 136, jenže ten výkonnější neuměl spalovat bez dalších přísad bezolovo - protože neměl tvrdokovový sedla a vodítka. Jenomže to ty ve svý mozkový nedostatečnosti odmítáš akceptovat, bo to napsal Ekkar a budeš tady blábolit něco o rozdílech mezi 5- a 8-kanálovou hlavou a předělávání jedný na druhou,což je samozřejmě pitomost, o který já jsem předtím ani nehles. Chudáčku. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Odpověděl bych s dovolením kulikusovi na jeho úplně první dotaz.
Přestavět to lze, ale nešel bych do toho. Sám mám Fabii 1 combi 2004 HTP s nájezdem 412500 km a už je jen na dojetí do 11/2025. Kdybych před 6-ti lety věděl, co s ní nalítám, tak jsem ji přestavěl.
Letos v lednu jsem si koupil Oktu 1 1.6 kombi, 2005, po ženský, najeto 140000km a hned tam šel LPG. Mám tam STAG, nádrž 65l, stálo to 24 kKč a jezdím za necelých 9l/100km, nešetřím ji, denně dálnice, v létě klima.
Dávat do nový vestavby starou bandasku je asi hloupost. A každá má platnost 10 let, pak ti ji tady už nikdo nepovolí .[/b]
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31957 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út říjen 10 2023, 21:01 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
Napsal jsi "upravit hlavu šáde na fáčko", tak nemel.
Ale každej to pochopil, že mluvím o utěsnění ventilovejch stopek a osazení tvrdokovovejch sedel stejnýho provedení, jako má fáčko, jenom chudáček bezmozeček cajzlíček to nepochopil a musel si nechat dovysvětlit, že se vopravdu ale vopravdu nikdo nepokoušel do tý hlavy vod šádyny provrtat další 3 kanály, aby z ní měl favoriťáckou .... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7613 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út říjen 10 2023, 21:06 Předmět:
Jen si mel svou, já už s tebou na toto téma debatovat nebudu. Jen bys na technicky zaměřeném fóru neměl šířit bludy, to můžeš u vás v knajpě. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.