Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18683 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: pá květen 12 2023, 22:25 Předmět:
Tohle je ještě horší žvanění politiky. Uhelné elektrárny v dojčlandu , odrovské lodní trajekty a nás budou jebat . Je to vše zvrácené , na smetiště dějin . Ještě že mám známého , co auto provádí . Dostanu papír , co je špatně a opravím následně . Mám plyn , takže 4ka , ale za 14,50 se to rychle vrátí ....
Každý.... No to by mě zajímalo, kolik procent řidičů je ten "každý". Hlaste se prosím všichni, co tušíte kdy nebo nejlíp za kolik km se vám začne dělat regenerace. Tedy kromě vševěda.
Tak úplně pro nevnímavé. Tady je aplikace FAPlite Citroen/Peugeot OBD2, která funguje s OBD2 adaptérem ELM327. Ten jde koupit na AE do 5 dolarů a licence na FAP je snad za 12 dolarů, což jsou drobné. Mělo by to ukázat ujetou vzdálenost od poslední regenerace, průměrnou vzdálenost mezi posledními 10 regeneracemi a také procentuelní zanešení DPF filtru.
Přes servis už nikdy. Jezdil jsem na STK s tátovou feldou (1995). Jednou odmítla nastartovat, tak přes servis. Podotýkám, že značkový, škodácký. felda tam byla na všech garančkách.
Nenastartovala, bo se s ní dlouho nejelo, byl "spadený" benzín. Servis vyměnil všechny žárovky , na stejné technické zjistili, že je chyba ve VIN (byla od samého začátku a předtím jsem tam byl x-krát). Takže servisu cca 12 tyček za žárovky + evidenčka + stání na úřadu, aby opravili svou chybu.
Od té doby jezdím jinam.
Jinak felda má najeto necelých 50tis. a když s ní někam přijedu, tak ji každý okukuje
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32008 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so květen 13 2023, 10:10 Předmět:
DukeNuke napsal(a):
... Jezdil jsem na STK s tátovou feldou (1995). Jednou odmítla nastartovat, tak přes servis. Podotýkám, že značkový, škodácký. felda tam byla na všech garančkách.
Nenastartovala, bo se s ní dlouho nejelo, byl "spadený" benzín. Servis vyměnil všechny žárovky ,... Takže servisu cca 12 tyček za žárovky...
Už podle roku výroby vidím, že někdo bohapustě žvaní a lže. Felda ročník ´95 měla jednobodovej vstřik Bosch MonoMotronic, od modelovýho ročníku ´96 = přesný datum výroby srpen ´95 až 2000 už měla vícebodovej vstřik toho samýho výrobce, takže označení SPi se změnilo na MPi - pokud to byla motorizace 1,3. Oba typy vstřikování měly elektrický podávací čerpadlo v nádrži, který se zapínalo zároveň s klíčkem v I. poloze (rozsvícený kontrolky, ručičky teploměru a palivoměru v erekci). Další 2 motorizace ve felině z původu VW byly benzín 1,6 55kW už od začátku s MPi vstřikem a posledním byl 1,9-litrovej 47kW komůrkovej dehťák bez turba. I k těm patřilo elektrický podávací čerpadlo v nádrži. Diagnóza "spadenej benzín" tudíž u filcky nepřipadá do úvahy - pokud tohle někdo tvrdil v servisu, buď bylo špatný to podávací čerpadlo (může se stát, že se při častým vyjíždění nádrže "na dno" zadřou ložiska, protože když jede na sucho, přehřívají se), anebo někdo bohapustě kecal a závada byla jinde - například v ŘJ nebo v nějakým čidle, který souvisí s činností zapalování a vstřikování. U felcky s jednobodem ještě šlo poznat, že vstřikuje, ale nezapaluje podle mokrejch svíček - pozdější verze softu u MPi v momentě kdy zjistí závadu zapalování zablokujou i vstřiky, aby se motor nepřechlastal a nehrozila následným zapálením benálu destrukce vejfukovýho potrubí a katu. A výměna všech žárovek za 12 "tyček" = 12 000Kč??? To se snad posrali po maggi, ne? To by ty žárovky musely mít safírový sklo, patice ze zlata a vlákna z platiny, tolik jich zas ve felckách není a aby výměna jedný byla účtovaná na řádově stovky Kč je stav přímo na přesdržku ... Počítejme: 2x H4 v hlavních světlech, 2x W5 nebo Ba10 v parkovačkách, 2x Ba19S v blinkrech, pokud byly mlhovky, tak ještě 2x H1 nebo H3 podle provedení mlhovky. Dál 2x W5 v postranních blinkrech na předním blatníku, jedna sufitka 10W a dvě W5 v interiérovým světle, pokud bylo "Lux" s lampičkama na čtení, jinak jenom ta sufitka, v "Lux" provedení další 5W sufitka ve světýlku v kufru, dvě 5W sufitky jako číslovky a po 4 BA19 v zadních skupinovkách - dvouvláknová obrysovka+mlhovka 15+21W, zpátečka 21W, oranžová blinkr 21W a brzdová 21W. Jsem na nějakejch 24 kouscích a když budu jo žhavej, tak maximálně 25ks "celosklíček" typ W2 v kontrolkách a podsvícení palubní desky. Jenomže ty vyměnit znamená odstrojit půlku palubovky - a ani to by nikoho neopravňovalo naúčtovat si za tuhle výměnu takovou raketu.
Prostě a jednoduše - buď kecáš a děláš blbce ty tady z nás, nebo jseš blbej ty a nechal sis takovou pitomost nakecat od servisu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Další 2 motorizace ve felině z původu VW byly benzín 1,6 55kW už od začátku s MPi vstřikem a posledním byl 1,9-litrovej 47kW komůrkovej dehťák bez turba. I k těm patřilo elektrický podávací čerpadlo v nádrži.
Upřesnění - Felda 1,9D nikdy neměla elektrické podávací čerpadlo v nádrži
Klidně kecám...
Ale ten spadenej benzín tam je furt. Teď jsem s tím jel a znovu to nechtělo nastartovat. Nechal jsem to na nabíječce se zapnutým klíčkem cca půl hoďky a chytlo to.
V těch 12 tyčkách byla i ta technická.
Fakturu už kvůli tobě hledat nebudu.
A jen tak mimochodem - kdysi jsem měl taky feldu. Odešel altík, sehnal jsem nový, vyměnil. A dočet jsem se, že když se mění altík, tak je dobré vyměnit i klíňák. Našel jsem na netu cenu 80,-. A šel jsem do značkového obchodu (bo u nás je) s tím, že do dvou stovek ho beru. Cena byla 490,-. To je ten rozdíl mezi značka/neznačka. Tak jsem tam nechal ten starej.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32008 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so květen 13 2023, 15:47 Předmět:
breta1 napsal(a):
nešťastně formulovaná věta:
Další 2 motorizace ve felině z původu VW byly benzín 1,6 55kW už od začátku s MPi vstřikem a posledním byl 1,9-litrovej 47kW komůrkovej dehťák bez turba. I k těm patřilo elektrický podávací čerpadlo v nádrži.
Upřesnění - Felda 1,9D nikdy neměla elektrické podávací čerpadlo v nádrži
Ve služebním pick-upu 1,9D jsme ho měli, protože bylo 2x měněno. Pokaždý z důvodu zadření, protože lidi vyjížděli nádrž dosucha s tím, že na korbě pod boudou byl 5l kanystr. Bylo to auto pro všecky, stálo na dvoře s klíčema v "zapalování" a bral si ho skutečně každej kdo potřeboval, podmínka byla nejezdit s ním mimo okres. Je možný, že "nenákladní" verze dehtový feliny ho neměla, ale tu jsem neměl tu čest drandit, ty jsem jezdil jen benálový.
DukeNuke napsal(a):
Klidně kecám...
Ale ten spadenej benzín tam je furt. Teď jsem s tím jel a znovu to nechtělo nastartovat. Nechal jsem to na nabíječce se zapnutým klíčkem cca půl hoďky a chytlo to.
V těch 12 tyčkách byla i ta technická.
Fakturu už kvůli tobě hledat nebudu.
....
Tak nepiš, že výměna žárovek stála 12 litrů. Pokud dělali STK, tak samotný emise a kontrola stály 1100-1200, někde 1400 podle ceníku stanice, servis si určitě naúčtoval i další práce, který nepopisuješ - třeba takový věci, jako výměnu filtru v sání nebo výměnu brzdový kapaliny, což jsou zdánlivě nepodstatný položky, ale se ým sacím filtrem se často nedá projít emisema "bez ztráty kytičky" a navlhlá brzdovka často způsobuje právě tu technikama sledovanou nesymetrii účinku brzd. Filtr stojí stovku, brzdovka cca 500,-, plus nějaká práce a zase je položka +1500,- na koncovým účtu.
Nedostatek benálu ve vstřikovacím čerpadle po odstavení delším jak 1 den znamená závadu buď na tom čerpadle v nádrži = je přidřený nebo má vyrachtanej rotor, takže nedává dostatek paliva a není schopný naplnit vstřikování v krátkým období cca 1 vteřiny mezi zapnutím klíčku do I. polohy a samotným startem - to by ale dělalo i problémy když se jede pod plným plynem někde na dálnici nebo na dvojku do prudkýho krpálu, prostě by to cukalo nedostatkem beneli. V tomhle případě je spíš na vině zpětnej ventil, kterej je taky v tom čerpadle a brání právě odtečení napumpovanýho benálu ze vstřiků zpátky do nádrže. Tak jako tak, výměna tý pumpy v nádrži by to měla vyřešit - stojí v aftermarketu kolem 1400-1500. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Psal jsem, co jsem psal. Žádná výměna brzdovky a nic podobného. Objednávka zněla připravit na technickou plus technickou. A oni udělali výměnu žárovek a technickou.
S tím autem se nejeezdí. prostě stojí v garáži a čeká, až z něj bude veterán. jediné kam se jezdí, tak na STK a zpět.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32008 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so květen 13 2023, 20:43 Předmět:
No vona ta brzdovka právě do přípravy na STK patří. Změří se bod varu a pokud je pod 190°C, brzdovka se mění. Že ti to nenapsali do faktury je jiná věc ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9681 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: ne květen 14 2023, 15:45 Předmět:
Je k ničemu. šikana řidičů a pracovní místa jinak nepoužitelných trollů. _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17875 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: ne květen 14 2023, 16:25 Předmět:
Pokud by to tak bylo, tak to zkus říct až tě zastavěj v rámci preventivní kontroly. Myslím, že pak něco najdou i na úplně novým autě, který právě vezeš z prodejny. A když né na autě, tak na Tobě. _________________ Jirka
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7629 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: ne květen 14 2023, 18:57 Předmět:
Celeron napsal(a):
Pokud by to tak bylo, tak to zkus říct až tě zastavěj v rámci preventivní kontroly.
Mám za to, že nic jako "preventivní kontrola" zákon o policii nezná. Stejně jako například lustrace tvojí osoby policajtem, tak i zastavení vozidla musí mít nějaký důvod. Že si opičák něco vycucá z prstu je věc jiná. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.