Založen: Apr 03, 2023 Příspěvky: 35 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: st duben 05 2023, 14:54 Předmět:
Přesně tohle: https://www.zbozi.cz/vyrobek/amio-02852/ jsem pořídil do auta a připojil přímo na baterku, abych věděl, jak moderní auta nabíjejí(spíš nenabíjejí). Zatím to chodí asi rok bez problému. Napětí v palubní síti a zásuvce se může lišit od baterky v závislosti na zatížení sítě. Víte, že auta teď dobíjejí baterku jen chvilku po nastartování a pak čekají až budete brzdit? Pak nabíjejí naplno, takže kdo málo brzdí má furt vybitou baterku. Proto baterky jsou teď spotřební zboží na pár let.
Naposledy upravil jasnap dne st duben 05 2023, 16:25, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2014 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: st duben 05 2023, 18:05 Předmět:
Mám v autě také podobný adapter z ebay, zobrazuje napětí + teplotu.
Při jízdě to ukazuje stále asi 14.2 V, nevšiml jsem si,, že by napětí spadlo.
Dobíjení je zřejmě OK, jelikož auto je vyrobeno na podzim 2015 a baterie je původní !
Založen: Nov 10, 2009 Příspěvky: 2462 Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7
Zaslal: st duben 05 2023, 20:20 Předmět:
rnbw napsal(a):
Uz prva Fabia trpi nadmernou "ineligenciou". Odomknes auto, kluce nechas vnutri a na chvilu odides. Ked sa vratis, auto je zamknute a kluce vnutri... Staci vadny spinac dveri.
Moje koupená rok stará to nikdy neudělala, četl jsem to až o novějších Octáviích. Každopádně se to dá vypnout, stejně jako pískání při +4°C.
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 4961 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: st duben 05 2023, 21:33 Předmět:
Na škole sme vyrábali nejakú krabičku do auta s troma LEDkami signalizujúcimi napätie, zmestilo sa to do starej krabičky asi od tiktakov (oranžová nepriesvitná). Keby bol záujem môžem skúsiť pohľadať schému a popis. _________________ Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Naposledy upravil PotPalo dne st duben 05 2023, 21:39, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33916 Bydliště: Bratislava
Zaslal: st duben 05 2023, 21:34 Předmět:
Moja tiez nie, lebo ziadnu nemam Ale otcovi sa to stalo. Najprv podla nejakej rady zo servisu znicil skrutkovacom zamku na dverach a nakoniec aj tak musel rozbijat okno. No ja by som na jeho mieste isiel radsej na autobus po nahradne kluce...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st duben 05 2023, 21:59 Předmět:
PotPalo napsal(a):
Na škole sme vyrábali nejakú krabičku do auta s troma LEDkami signalizujúcimi napätie, zmestilo sa to do starej krabičky asi od tiktakov (oranžová nepriesvitná). Keby bol záujem môžem skúsiť pohľadať schému a popis.
BaTest, Belza ZDE, lze najít kýbl dalších variant ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6066 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: st duben 05 2023, 22:19 Předmět:
rnbw napsal(a):
No ja by som na jeho mieste isiel radsej na autobus po nahradne kluce...
Od té doby, co jsem v r. 2001 s náhradními klíčky jel do Obědovic zachraňovat kolegu (blokujícího Fabií stojan u pumpy) před lynčováním si dávám sakra pozor, abych z auta lezl jen s odemykadlem v ruce, Fabie nefabie.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st duben 05 2023, 22:52 Předmět:
Mně to samý udělal jednou roomster - naštěstí ráno doma před barákem a mě stačilo zvoněním vzbudit manželku, aby mi donesla náhradní klíč. Od tý doby taky zásadně klíček do kapsy a dávám si bacha i při zimním škrábání, abych si nezabouchnul dveře u nastartovanýho auta - aspoň si nechávám otevřený okno. Kolega to měl horší, tomu se zamknul scénik ráno před barákem taky nastartovanej - ale on ho měl z bazaru a dostal k němu jen jeden klíč. Tenkrát to jistil kámen a okýnko za 5 500,- .... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17753 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: čt duben 06 2023, 0:31 Předmět:
Na Citrónu C4 je taky dobrá věc, po chcípnutí motoru se do asi 3minut převrátí do "economy módu". V něm nejde vůbec nic, zabržděný kola, takže nejde odtáhnout, nejde štěkadlem odemknout ani zamknout, zavřít elektrický okýnka, prostě nic. A z něj se dá dostat jedině když se znova nastartuje. Nojo, ale když se pokaká startér, jako se to stalo mě, tak prostě nic. Odpojovač baterky to nevyřeší. Ale prý to spolehlivě schodí připojit na nabíječku s nastaveným proudem aspoň 10A. Nojo, ale na potvoru se to zrovna stane mimo civilizaci v závěji nad Olešnicí v Orlickejch horách. Ten prudkej napěťovej skok ten economy mód schodí. _________________ Jirka
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7939 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: čt duben 06 2023, 6:17 Předmět:
To že dnešní EKO auta nabíjejí rekuperací- při brždění motorem vím dávno. Napětí na baterce lítá jak chce. Proto mi přestal fungovat spínač palubní kamery, který byl nastavený TL431 na 14V a nelze najít optimální napětí aby to 100% fungovalo. Navíc když se do toho se.re START-STOP systém. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Feb 28, 2006 Příspěvky: 1803 Bydliště: SK, Liptov/Tekov
Zaslal: čt duben 06 2023, 8:50 Předmět:
dvorak napsal(a):
Mám v autě také podobný adapter z ebay, zobrazuje napětí + teplotu.
Při jízdě to ukazuje stále asi 14.2 V, nevšiml jsem si,, že by napětí spadlo.
Dobíjení je zřejmě OK, jelikož auto je vyrobeno na podzim 2015 a baterie je původní !
Radsej si to prever na regulovatelnom zdroji, ci to skutocne meria.
Ja som si v januari objednal tiez nieco podobne:
Je to z PRC, takze doveruj,ale preveruj bolo na mieste. Po pripojeni na regulovatelny zdroj bolo na display tvrdosijnea jedno napatie od 8 po 16V na zdroji. Rozobral som ten zaaaazrak, okrem displeja (spravne vyrobeneho na zobrazovanie jedneho cisla) voltmeter neobsahoval nic viac
Poziadal som vratenie penazi, lebo FAKE,aj prisli, takze teraz to mam ako rozvodku, do ktorej som si "prilepil" jednoduchy modul voltmetra. Ten aj meria.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt duben 06 2023, 12:37 Předmět:
miroja napsal(a):
dvorak napsal(a):
Mám v autě také podobný adapter z ebay, zobrazuje napětí + teplotu.
Při jízdě to ukazuje stále asi 14.2 V, nevšiml jsem si,, že by napětí spadlo.
Dobíjení je zřejmě OK, jelikož auto je vyrobeno na podzim 2015 a baterie je původní !
Radsej si to prever na regulovatelnom zdroji, ci to skutocne meria.
Ja som si v januari objednal tiez nieco podobne:
Je to z PRC, takze doveruj,ale preveruj bolo na mieste. Po pripojeni na regulovatelny zdroj bolo na display tvrdosijnea jedno napatie od 8 po 16V na zdroji. Rozobral som ten zaaaazrak, okrem displeja (spravne vyrobeneho na zobrazovanie jedneho cisla) voltmeter neobsahoval nic viac
...
Tak to vypadá, že se žlutotlamej ryboksichtej PRCák poučil od automobilek, který začaly před cca 20 lety tvrdit, že ručičky ukazující za jízdy proměnlivý údaje jen rozptylujou pozornost řidiče a je lepší údaj na nich elektronicky korigovat tak, aby ukazovaly pokud možno stabilní uklidňující hodnoty nebo je dokonce úplně vypustit ... Takže namísto teploměru chladicí kapaliny, plynule ukazujícího průběžnou hodnotu, máte dřív jen červenou kontrolku přehřátí, někdy od roku 2010 upravenou na dvoubarevnou - za studena modrou, při přehřátí červenou - ale nikde nemáte napsaný, při kolika °C hasne modrá nebo se rozsvěcí červená ... pokud se teda vůbec rozsvítí... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.