Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út leden 17 2023, 19:37 Předmět:
Tak kdyby to jenom monitorovalo příjem/výdej energie do/z baterky a podle toho to udržovalo baterku v optimálním režimu nabití, bylo by to OK. Jenomže on ten battery managorment slouží k něčemu úplně jinýmu - kvůli ekoteroristickým ychtylům to naopak omezuje dobíjení z důvodu zcela marginálního snížení spotřeby paliva a tím snižuje životnost baterky ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2564 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: čt leden 19 2023, 15:31 Předmět:
BOBOBO napsal(a):
Nehledě na to odpojením instalace odpojíš všechny jednotky , což se může negativně projevit .
Myslím, že dneska už se to negativně neprojeví. Jestli se se teda budeme bavit o vymazání adaptivních hodnot, tak to u motoru nehrozí, a maximálně bude třeba naučit okna do koncových poloh. Jinak to odpojení aku asi ničemu nevadí. Jednotky v autě jsou dobře chráněný proti zničení. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
neřeš to, veškerá elektronika musí zvládat minimálně 16 V (rozumně dimenzovaná i 20 na případ odešlé regulace altíku) a pokud to má nějakej pulzní průběh, akuna to vyhladí jako takovej pomalejší kondenzátor
Normalne jsem takto nabijel/dobijel nekolikrat i u auta plnyho elektroniky (nabijecka Ctek MXS) a bez problemu. Dokonce to bylo i v doporuceni vyrobce, pokud se auto na delsi dobu odstavi, pripojit nabijecku. Taky k - terminalu BMS, ne primo k baterce.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út leden 24 2023, 17:22 Předmět:
Mám trafo, co dává na prázdno po usměrnění 35V - a klidně ho napojím natvrdo k neodpojený autobaterce. Víš proč? Protože je to signálkovej TAH-2 .... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Já tedy při nabíjení baterii odpojuji vždy. Mám na autech odpojovače baterie, je to na pár vteřin. Nabíječky mám nějaké dnešní obyčejné, jedna je také z Lidlu. Jediné, co se tak na mých autech vymaže, je čas na hodinách Nijak vědecky to zdůvodněné nemám. Jen tak mám lepší pocit. Nechce se mi připojovat nabíječku na elektroniku aut.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út leden 24 2023, 19:04 Předmět:
rnbw napsal(a):
Ano, len sa musi pouzit slusna nabijacka a nie nieco postavene na kolene pred 50 rokmi z nahodneho trafa, co dava naprazdno 30V.
Von ze sebe "duhovej" jen dělá jedince používajícího jedině techniku mladší 10 let, protože všecko starší je "zpozdilý a zpátečnický a pokrok se prostě musí respektovat". hovno hovno, slavnej soude - odmítat používat něco, co je sice starší, ale pořád bezpečně funkční je maximálně tak snobárna. A pochybuju, že by někdo, kdo si sám v minulosti stavěl nabíječku na autobaterku, k tomu použil náhodný trafo jen tak na blind někde sebraný ve sběrným dvoře nebo vytažený z bedny s elektrošrotem - naopak, vždycky se takovej člověk snažil sehnat si o tom trafu nějaký info a dobrat se odbornějšího názoru o vhodnosti/nevhodnosti zrovna tohohle trafa. Prakticky nikdo totiž DŘÍV nebyl takovej ydyjot jako IDKFA2022 vulgo 3991, aby se slušně nezeptal někoho zkušenějšího ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
navíc lidi co si stavěli nabíječku trochu víc než že usměrňovač a gáble, tam snad dali i nějakej ten tranzistour jakožto (aspoň linární) regulátor, ne?
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33945 Bydliště: Bratislava
Zaslal: út leden 24 2023, 20:11 Předmět:
EKKAR napsal(a):
rnbw napsal(a):
Ano, len sa musi pouzit slusna nabijacka a nie nieco postavene na kolene pred 50 rokmi z nahodneho trafa, co dava naprazdno 30V.
Von ze sebe "duhovej" jen dělá jedince používajícího jedině techniku mladší 10 let, protože všecko starší je "zpozdilý a zpátečnický a pokrok se prostě musí respektovat". hovno hovno, slavnej soude - odmítat používat něco, co je sice starší, ale pořád bezpečně funkční je maximálně tak snobárna.
Fetujes?
Mam napr. 26-rocne auto. Ale nie kazde 26-rocne auto je dobre. Ked je nieco zle uz od vyroby, tak to nebude dobre ani o 10 ani o 50 rokov.
Ide o to, ze pred 50 rokmi sa v Skode 100 nedalo nabijackou nic znicit. Takze domaca nabijacka sa dala urobit takmer z hocicoho. V modernejsom aute odpalis nejaku riadiacu jednotku raz-dva. Aj v tom mojom 26-rocnom su 3.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st leden 25 2023, 1:29 Předmět:
Behemot napsal(a):
navíc lidi co si stavěli nabíječku trochu víc než že usměrňovač a gáble, tam snad dali i nějakej ten tranzistour jakožto (aspoň linární) regulátor, ne?
No, spíš ne než jo, ale takovej člověk buď sám věděl co a jak má udělat, protože už tenkrát byli bastlíři a troufám si říct, že mnohem lepší než dneska, anebo si to "ti míň znalí" dali podobnýmu člověku "ufušovat" jako nějakej melouch. Minimálně se prostě zašli poradit třeba na elektroúdržbu svýho podniku nebo prostě k nějakýmu známýmu, zabejvajícímu se problematikou blíž s dotazem stylem: "hele, mám tohle a chci s tím dělat támhleto - pude to nebo to nepude?" ...
Vyslovený diletanti v drtivý většině shořeli jak papírovej čert ještě dřív, než se dostali k tomu ten svůj výtvor někam zapojit - což dneska vůbec nemusí hrozit, takovej člověk může svoje (ne)moudra rozptylovat po netu v mezích jeho "world-wide" dostupnosti doslova kudy chce ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2014 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: ne únor 26 2023, 18:36 Předmět:
Byl jsem v servisu poučen, že akumulátory v autech, které používají právě např. ten system stop & go , nelze nabíjet běžnými nabíječkami. Tedy jakými ?
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15523 Bydliště: Olomouc
Zaslal: ne únor 26 2023, 20:23 Předmět:
Přesně tak!
Na to dobíjení normální autobaterie stačí starý adaptér pro NB na 16V. Samozřejmě se ty konce připojí napřed na plus a mínus neodpojené baterie a potom se teprve zapne adaptér. S měřákem napětí během půl hodinky vidíte, jak je na tom ta baterie doopravdy. Pokud ji to trvá než to napětí klesne, tak je pomalu na odchodu a je čas se dívat po nové.
Nic ale nebrání tomu, aby si to každý dělal podle svého, jiného a lepšího přesvědčení. Tzn. nutné pravidelné dobíjení autobaterie stejně znamená výměnu za novou do půl roka.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.