Zaslal: út srpen 16 2022, 14:32 Předmět: Oprava komutátoru?
Je možný, resp. dělá někdo repase motorů praček, kde se mění komutátor? Po druhé výměně uhlíků pár měsíců jela až zas přestala, tak sem to rozdělal a jedna lamela je odtržená, pod ní je narvanej kus uhlíku, zbytek se taky odlomil. S tím fakt nic neudělám. Navíc jsou za ty roky lamely samozřejmě trochu odjetý, ne moc, pár milimetrů, ale jo. Asi tím ojetím a že to točí střídavě na obě strany se tam ten uhlík nejspíš šprajcl no.
Je to boška WFK 2431, sloužila jinak přes 20 let akorát s jednou výměnou spirály, když byla tvrdá voda, tak ale motory na to asi budou bohužel dost nesehnatelný no. Našel sem nějakej jetej v cizozemí za 60 ojro, víc nic.
To tam nenacpeš, není to tam k čemu chytit, když to nemá body tam kde mají být. Zkoušel jsem to kdysi a nakonec se na to vybodnul a koupil novou pračku. _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6694 Bydliště: Praha
Zaslal: út srpen 16 2022, 15:59 Předmět:
Nevím, jak vypadá původní motor a jaké má označení, Google ukazuje ledacos. Ten motor z Aukra má stejné označení, jako některé vygooglené do té Boschky, ale vypadá trochu jinak. Pokud by ovšem měl stejný stator a rotor, šel by přebudovat do původních čel. Opravit komutátor nevidím reálné, nevyplatí se to. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8074 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: út srpen 16 2022, 17:21 Předmět:
Výměna komutátoru je prakticky nesmysl. Musel by jsi odpojit všechny páry zatemovaných vodičů, stahnout komutátor, sehnat naprosto identický co do počtu lamel, vnějšího i vnitřního průměru, nalisovat a opět položit a zatemovat vodiče do lamel. A pak vyvážit. To nedáš!!! Vím co píšu, rotory jsem před 40 lety převinoval a dodnes se mi o tom zdají špatný sny. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6694 Bydliště: Praha
Zaslal: út srpen 16 2022, 18:14 Předmět:
Motor z Aukra má na statoru stejné označení L33A037I1 jako ten, co jsi poslal odkaz. Takže by skutečně motory mohly mít stejná střeva a přeházela by se akorát čela. Největší problém je stáhnout řemenici, pokud neprojde dírou v čele. Pokud by prošla a byla ve stejném místě, tak by mohla i zůstat. Druhá otázka je i magnet tacha, ten se taky nemusí dát sundat zrovna snadno. Je třeba zvážit, zda za to jinak ta pračka ještě stojí a jaké máš vybavení. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Sopo psali, že už nedokážou komutátory sehnat, ale když by to mělo stejný vinutí, tak přehodit motor (nebo jenom rotor) se sundáním řemenice že by zvládli. Tak teď teda, esli se sežene motor se stejným vinutím vycházel bych asi primárně z připojení, todle má konektor se 7 pinama (a uzemnění pak eště extra na kostře)
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6694 Bydliště: Praha
Zaslal: st srpen 17 2022, 12:11 Předmět:
Pračkový motor má vyvedený stator, uhlíky a tacho, to je 6 drátů. Co je sedmý asi snadno zjistíš, podle toho, kam vede. Musíš shánět něco, co má stejné vnitřnosti, zapojení drátů je jedno, to se zadrátuje podle originálu. Zkus ten svůj motor poměřit mechanicky, namalovat rozměry do obrázků a poslat to tomu prodejci z Aukra, ať ti to oměří, jestli to sedí, tedy zejména rozměry statoru, rotoru a délka hřídele, čela by se použila z tvého motoru.
Edit: Tady máš na borce přímo telefon: https://dum.bazos.cz/inzerat/154755319/motor-pracka.php _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18826 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: st srpen 17 2022, 18:19 Předmět:
Pokud neprojde řemenička čelem motoru , není co řešit a SD to jistí . Na druhou stranu při troše strojnické citlivosti tam dáš skoro každý podobný motor . Jen ho uchytit . O opravách rotorů je zde asi tisíc pokusů ... člověk by řekl o člověku , který se zde vyskytuje často ...
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: pá srpen 19 2022, 7:03 Předmět:
Nedělal bych to. Prošlo mi rukama několik praček a mám doma X motorů. Ale výměnu komutátoru bych vážně nedělal.. Pokud jej ses schopný rozdelal, udělej nějaké bližší fotky.. _________________ Audaces fortuna iuvat
Pokud neprojde řemenička čelem motoru , není co řešit a SD to jistí .
seš dement, nebo ano??? na co budu živit příživnický polostádní sráče? ani hovno, pokud to nepude za rozumnej peníz vyřešit, tak si to zlikviduju sám železo je nahoře a elektronika, pokud bude zdravá, se může nabídnout na flíbej pro někoho, komu zas vodejde ta
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.