Řeším na klukovým autě totálně zatuhlý pístek v zadním třmenu (přípravkem na zatlačování to nejde ani náhodou, zkoušel jsem i s vyndanými destičkami vyšlapat tlakem kapaliny a ani tak se pístek nehýbe). Usoudil jsem že asi jistější než nějaká repase bude v tomto případě dát nový třmen. Vidím že tady někteří auta děláte. Je třeba se takovýchto značek dílů obávat nebo je to bez problémů použitelné?
https://www.autokseft.cz/DENCKERMANN-Brzdovy-trmen-DCR-B190035R-B190035R-nd1893588 mě tahle značka totiž nic moc neříká,
případně tohle https://1url.cz/Sren3
Je mě taky divný že u těch co uvádím výše nepožadují původní třmen protiúčtem, zatímco při koupi některých jiných třmenů, které jsou za podobnou cenu se platí záloha na vrácení původního. https://1url.cz/orenh
Dokonce i na stejném eshopu bývají některé třmeny (všechny pro stejné auto) zálohovány a jiné ne. Nedává mi to moc smysl. Proč nechtějí původní zpět vždy?
Naposledy upravil sr71 dne čt červen 16 2022, 12:02, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červen 16 2022, 13:46 Předmět:
Jenže těch starejch krámů pořád ještě jezdí minimálně desetitisíce kusů a pořád jsou potřeba ND. Ale k dotazu "kosáka" - u brzd bych se vykašlal na nějaký neznámý laciný výrobce a koupil bych jedině osvědčený značky - TRW, ATE, BREMBO, BOSCH, FERODO, DELPHI ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Vyměňoval jsem zadní brzdový třmen za nový a ten původní jsem, zatím částečně, rozebral abych se podíval jak uvnitř funguje mechanismus ruční brzdy, kdy je pístek našroubován na šroubovici. Pístek se mi podařilo vyšroubovat. Myslel jsem si že ruční brzda funguje tak, že zatažením lanovodu se pootočí šroubovice a tím se povysune pístek, ale ta šroubovice se netočí, ale posouvá se ve směru osy pístku a tím pístek posune. Jakým způsobem tedy ten pístek na šroubovici funguje, to se pootáčí pístek na šroubovici? a co musí nastat aby se pootočil?
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: po červenec 11 2022, 8:19 Předmět:
No za mě lakovat, ale na nějakou normální barvu. Rozhodně nenechávat bez nátěru, jak to zrezne jde to vidět a je to hnus.
Měním na A4 Avant B5 brzdy 288x15 za 288x25. Třmeny a držáky posílám do spřátelené lakovny, otryskají korundem F36 co já už nesvedl očistit mechanicky. Pak základ a nějaký vrchní odolnější nástřik, že na to cosi mají tak v tom jim budu věřit. Ten levý brzdič byl původně v hrozném stavu, ale odlitek zůstal použitelný. Jinak oba budou komplet repas. Pístky, těsnění, prachovky, pouzdra, vodící čepy, atd. Furt mě to vyjde levněji než kupovat nové (pořád se od ATE ještě sehnat dají).
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po červenec 11 2022, 9:20 Předmět:
Nakadah napsal(a):
....Měním na A4 Avant B5 brzdy 288x15 za 288x25.
...
...Furt mě to vyjde levněji než kupovat nové (pořád se od ATE ještě sehnat dají).
A proč by neměly jít sehnat, když se pořád ještě totožnej typ montuje do golfů, ochcávek nebo leonů? Brzdy C-54 s vnitřně chlazenýma kotoučema Ø288x25mm jsou koncernově jedny z nejrozšířenějších a vyrábějí se a montujou skoro 20 let, mám je dokonce i já na Drobkovi u motorizace 1,4MPi/63kW!! _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: po červenec 11 2022, 10:06 Předmět:
To já nevím Karle proč by se neměly dát sehnat nebo na co vlastně reaguješ? Nebo si mě chtěl přivítat do klubu majitelů brzd 288x25mm? Rád bych si tedy koupil klubový odznáček a nebo třeba samolepku, jestli by byla k mání.
Jinak teda C-54 jsou 280mm kotouče (Lucas/TRW), abychom měli jasno. To na fotkách je FN3 (ATE) z původně Audi A6.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po červenec 11 2022, 10:18 Předmět:
Moje reakce byla na tuhle větu:
Nakadah napsal(a):
...Furt mě to vyjde levněji než kupovat nové (pořád se od ATE ještě sehnat dají).
Děláš, jako by tyhle brzdy byly nějakej obsolete typ. Kotouče k nim dělá bůhvíkolik dalších výrobců - já mám aktuálně TRW, před nima jsem měl Brembo, origo byly právě ATE. Výrobců desek je ještě víc. Brzdiče dostupnost dtto, aktuálně mám Bosch. Tohle je dneska spotřební zboží, nehlídá si to jen blázen, kterýmu nezáleží na životě. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po červenec 11 2022, 11:22 Předmět:
To tvoje "pořád ještě". Vyjadřuješ tím, jako by se chystal konec jejich výroby nebo už dokonce výroba skončila. Přitom se budou vyrábět a montovat do novejch vozidel = tzn. nejen jako náhradní díly, ale jako funglovky pro prvovýrobu ještě minimálně dalších 10 let - pokud teda do ekoelektriček někdo nevymyslí něco lepčího. Stejně tak slovo "shánět" vyjadřuje určitou zhoršenou dostupnost až nedostatek - jenomže těch brzdičů jsou na pultech volně tuny, přijdu do krámu a koupím, pokud nekoupím, řeknou mi že ho objednají a do 24 hodin mám žádaný v ruce. Shání se něco, co není dostupný jako houska na krámě - neboli musím obvolat půlku republiky a číst inzeráty, abych NĚCO SEHNAL. Když ale jdu do příslušnýho krámu - a je jedno jestli kamennýho nebo do í-šopy - a obratem dostanu za příslušnej obolus to co požaduju, není to žádný shánění.
Kdybys totiž bejval napsal "i když jsou to brzdy typově 20 let starý, pořád se běžně montujou a jdou normálně koupit", bylo by to daleko přesnější vyjádření. Ta tvoje formulace je stejnej ňůspík, jako když se dnešní fyjalovej pětislepenec diví, že i když drasticky snížili spotřební daň o neuvěřitelný ká pade, tak rafinérky na který nikdo nezakleknul ženou marži i při cenách ropy dávno sníženejch na ceny platný před únorem 2022 ne do nebe, ale ještě vejš a benál stojí málem půl sta za litr ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: po červenec 11 2022, 11:36 Předmět:
Bože. No nic, dám sem pak ještě fotky nalakovaných brzdičů a držáků. Jinak ani nevím proč sem tady vůbec vlezl. Čekal jsem spíš hodnotnou diskuzi na téma vhodnosti laků, barev, předúpravy povrchu, tepelnou a mechanickou odolnost...ale ono nic.
Vracím se ještě k mechanismu samostavu zadní kotoučové brzdy. Zajímalo by mě jak to přesně funguje, zatím jsem to nepochopil, přesto že jsem starý třmen rozebral.
Šroubovice v třmenu na které je našroubován pístek se při pohybu ruční brzdy neotáčí, hýbe se pouze ve směru osy pístku. To chápu, tím dojde k zabrzdění ruční brzdy, protože se tím pístek posune ke kotouči. V pístku je ale po vyjmutí pojistného kroužku pod podložkami valivé ložisko, je to vidět na přiložené fotce, proč tam je? Není mi jasné kdy a proč se tam něco vůči něčemu otáčí (vše co je vidět na fotce v pístku, mimo toho ložiska, se zdá napevno, vůči sobě nepohyblivé).
pístek.JPG
Komentář:
Velikost:
206.19 kB
Zobrazeno:
48 krát
Naposledy upravil sr71 dne po květen 29 2023, 7:21, celkově upraveno 1 krát.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.