Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7824 Bydliště: Brno
Zaslal: pá květen 13 2022, 14:27 Předmět:
Jestli jsme to pochopil správně, tak pro B96 se nemusí dělat znovu autoškola, ale stačí jen zaplatit a zajezditsi s komisařem.
Tady o tom něco píšou: https://pujcovna.venkohled.cz/jak-se-dela-rozsireni-ridicskeho-opravneni-na-skupinu-b96 _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
tomasjedno: ještě existuje taková finta. U vozíku si při koupi necháš uměle ponížit nosnost. A tím ti jde dolů celková. Takže papírově vše sedí a museli by tě vážit.
Ponížit to jde jen při koupi nového a v celých násobcích 100kg. Pak to jde zase navýšit. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31854 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá květen 13 2022, 15:00 Předmět:
A navíc se teď jedná o navyšování limitu pro B ze 3 500 kg na 4 250 kg kvůli elektrodrekům. Tudíž zas budou nový hodnoty vah... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Tak ono to je původně určeno aby ti seděl hmotnost přívěsu s maximem co můžeš tahat za autem. U nás se to neřeší za čárou je to průser. Takže vozík 750kg napíšeš na 400kg abys ho legálně tahal. To jestli to pak dodržuješ už je na svědomí každého.... _________________ Internet - metla lidstva
Záleží za ktorou čiarou. Aj u nás môže byť za auto zapojená kárička ktorej okamžitá hmotnosť (súčet prevádzkovej hmotnosti a hmotnosti nákladu) neprevyšuje najväčšiu prípustnú hmotnosť prípojného vozidla uvedenú v techničáku auta. Teda z pohľadu techničáku auta je dôležitá okamžitá hmotnosť káričky, nie celková uvedená v techničáku káričky.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6066 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: pá květen 13 2022, 22:47 Předmět:
EKKAR napsal(a):
A navíc se teď jedná o navyšování limitu pro B ze 3 500 kg na 4 250 kg kvůli elektrodrekům. Tudíž zas budou nový hodnoty vah...
Na Slovači už to tak je
8/2009 Z. z. §75 odst. (7) napsal(a):
Do skupiny motorových vozidiel B patria
a) motorové vozidlá okrem vozidiel skupiny AM, A1, A2, A a T, ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť nepresahuje 3 500 kg a ktoré sú konštruované a určené na prepravu najviac ôsmich osôb okrem vodiča; k motorovému vozidlu tejto skupiny smie byť pripojené prípojné vozidlo s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou nepresahujúcou 750 kg,
b) motorové vozidlá podľa písmena a) s prípojným vozidlom, ktorého najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 750 kg za predpokladu, že najväčšia prípustná celková hmotnosť jazdnej súpravy nepresahuje 4 250 kg.
ale stejně je nad 3500 kg potřeba B96
citace:
jazdnú súpravu podľa § 75 ods. 7 písm. b), ktorej najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 3 500 kg a nepresahuje 4 250 kg, oprávňuje viesť len vodičské oprávnenie skupiny B s príslušným harmonizovaným kódom
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7824 Bydliště: Brno
Zaslal: so květen 14 2022, 12:42 Předmět:
Není to úplně k tématu, ale podělím se s čerstvou zkušeností.
Jel jsem dnes na STK s vozíkem, r.v. 1993.
A technik mi rovnou řekl, že mi bohužel technickou nemůže dát.
Důvod - podle nějaké novely z roku 2020 musí být u vozíků s max. délkou větší než 3 metry na boku dvě odrazky.
Do roku 2020 stačila jen jedna... _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31854 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so květen 14 2022, 15:57 Předmět:
Pokud vím, tak STK se uděluje ne podle toho, co začalo platit kdykoliv v průběhu "života" dotyčnýho vozidla, ale podle toho, co platilo v době uvedení do provozu/homologace danýho typu. I proto můžou dostat "technickou" starý vergly, pokud z nich výslovně nechčije olej nebo se nerozpadají na kusy, ale plní předpisy platný v době jejich homologace. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7571 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: so květen 14 2022, 16:45 Předmět:
Mýlíš se. V zásadě to tak je, ovšem některá vozidla uvedená do provozu dříve bylo nutno dovybavit. Příkladem jsou tyto odrazky. Nebo to, že máš třeba auto ze třicátých let a to jsi musel dovybavit blinkry. Nebo zadní mlhovka - i když to z výroby nemělo, tak se s ní muselo auto dovybavit. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15516 Bydliště: Olomouc
Zaslal: so květen 14 2022, 18:29 Předmět:
Mýlí se a nemýlí se. V zásadě má pravdu, ale jsou vyjimky, které se musí dodržovat od určitého dne pro všechny vozidla. U toho vozíku mohla vyjít v platnost povinnost dovybavit určitým zařízením z důvodu větší délky a nechávají to na lidech tak, že neznalost zákona neomlouvá a STK to reguluje až tam přijdou ti, co nečtou zákony..
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18672 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: so květen 14 2022, 21:08 Předmět:
Jak je výše , co budeš vozit . Zásadně širší než délka europalety , tj nad 120 cm , to máš . Délka je dobrá v násobcích šíře europalety , tj 80 cm , min. ale 2m . Obecně škodovky měly malou povolenou hmotnost pro přívěsy . Takže raději se cajtům vyhýbám , neb mohou kontrolovat celkovou hmotnost vozíku dle jeho TP a s pokutou tě odstavit , i když není naložen . Je to věcí orgánu , zda tě bude chtít otrávit . Tedy záleží , jak starou máš zkoušku z AŠ . Mám BE z dob , kdy si stačilo zajít pro razítko .
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17754 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: ne květen 15 2022, 10:29 Předmět:
Pamatuju na Škoda 1000MB co jsme koupili novou 1967. Neměla bezpečnostní pásy ale naštěstí už měla v kastli závity na přední sedadla.
Někdy 1970 nebo 1971 se musely pásy namontovat dodatečně, jinak hluchavky dávaly flastry a brali techničáky. _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31854 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne květen 15 2022, 19:07 Předmět:
A jak to bylo s autama, který ani ty "předvrtaný úchyty" na montáž bezpečnostních pásů neměly? Neboli auta s rokem výroby dál před rok 1965? Tam se musely navařovat konzole nebo co?
Já si pamatuju, že když si táta koupil Š110LS v roce 1974, tak už měla nenavíjecí pásy vepředu - vzadu ale ne, to samý další šáde, Š120S z roku 1979 - ta už ale měla i vzadu pod tapecírunkem nahmatatelný matice pro dodatečnou montáž zadních pásů, "stopětka elka" z roku 1982 už měla pásy i vzadu z fabriky, rapid 135LS ročník tuším 1985 už měl vepředu samonavíjecí ... Ale nebožtík dědek vlastnil Spartaka z roku snad 1958 a tam samozřejmě o žádnejch pásech nebylo ani čuchu ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.