Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3477 Bydliště: SK
Zaslal: ne duben 10 2022, 7:45 Předmět: Aký benzín vlastne dávať do dvojtaktov?!
Piatok som pozical Teru rotovator susedovi,ten tam dolial benzin s olejom a potom tom nastalo!Tera zdechynala a zdechynala.Vycistil som trisku,karburator a to iste.Zbadal som ze sa sitka na hadicke upchane zltkavym sajrajtom.Po odpojeni hadiciek benzin z nadrzi uz nesiel benzin a bolo vidiet take huste sople z dierky nadrzi. Musel som vymyt nadrz,sitka a jeden znami mi povedal zeto bzde biozlozka v benzine,ze aj on si zadrel pilu.Ako to je s tym benzinom teda? Aky kupovat.dik
Občan nemá šanci. Pro speciální účely se asi nezasraný biosložkama sehnat dá. To se týká nejen dvoutaktů.
"Řešení" je neskladovat ten humus douho, po sezóně vyjet do sucha. Tím se i vtipně zabrání, aby si holota archivovala palivo na horší časy.
Spíš by mě zajímalo, k čemu bylo (v ČR) populisticko - bezradné plácnutí vlády, že jako teda pomůže proti drahotě "zrušením povinnosti přimíchávat".
Když se zeptáte sedláků, jestli teda zaorávají řepku a sejou místo toho pšenici, poklepou si na čelo a odpoví, že řepka je nasmlouvaná jako dřív a navíc za krásnou cenu 19 kKč. (I když na nárůstu se podílí i trojnásobná cena za hnojiva oproti loňsku.
Koho to tady vůbec zajímá...
Občan nemá šanci. Pro speciální účely se asi nezasraný biosložkama sehnat dá...
Ale prdlajz specialni ucely bez sance, ja kupuju naftu bez bioslozky normalne na benzince, v okoli vim o dvou ktere ji nabizeji. S benalem to bude nejspis podobnre.
Tikťok se neptal na naftu.
Jestli máš jistotu že někde čepuješ 100oktan s nějakým tím ETBE místo lihových sraček, tak ji měj, já ti to neberu. Tohle je téma do českých hospod na půl roku, na EB možná na 88 stránkový vlákno, ale na to nemám chuť ani čas.
Já věřím tomu, že přimíchávači si z nějakýho "nařízení" vlády dělají tak leda prču a že občan ví hovno, co mu ve skutečnosti na pumpě nalejou. Může být rád, že to zvládne zaplatit.
tiktak - Ako som začal kupovať 100vku na slovnafte, nemám problém. Ten vydrží kľudne aj rok, možno aj viac. Ako biozložku má len ETBE bez etanolu a teda neťahá do seba vlhkosť z okolia. S 95kou som mal vždy nejaké problémy, hlavne ak bol starší viac ako dva-tri mesiace. Nenaštartoval som 4T kosačku po zime - dal som čerstvý benzín a OK. Dolial som ten starý a už vynechávala, zdochýnala. Zalepilo mi to karburátor na 2T jawe (mám oilmaster s oddeleným mazaním), tiež to zalepilo karbec v 2T pílke stihl, a aj 4T elektrocentrála nechcela naštartovať na niekoľkomesačnú 95ku. Beznín s liehom natiahne do seba vlhkosť z okolia a konečná. A tak už niekoľko rokov 100vku dávam do všetkého okrem auta a odvtedy nemám s palivom žiadny problém, aj keď je tam naliaty benzín starý rok a viac.
Tak já vám nevím, dámy a pánové. Já mám doma sto litrů benzínu 95 v kanystrech když už jich mám, a leju to do babety. Jezdím denně do práce tak si dělám zásoby podle ceny. V zimě jsem to trochu omezil a i tak jsem v únoru natankoval poslední dvacítku z kanystru která byla z 5/2021 roku. Naprosto bez problému. Možná tím, že v kanystru je to hermeticky uzavřené. Jinak mám renolta a tam mám taky pořád plnou nádrž pokud možno. Mám ho 15 let a najeté 52 tKM. Nikdy jsem neměl problém aby to nešlo nastartovat nebo to nejelo i když to stálo i dva měsíce v garáži. Babeta (mám dvě) taky nešla nastartovat když měsíc stála, ale stačilo to trochu déle protáčet na sytič a pak chytla. Pak i po cca třídenní odstávce chytla tak na třetí pokus a jezdí normálně. I na ten loňský benzín. Tak fakt nevím jak to s tou biosložkou a skladováním je. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Mám za sebou pár čištění karburátorů motorových pil, zoufalá a špinavá práce. Nějakej fichtl ten rosol schroustá.
Na toto téma jsem před pár lety pohovořil s prodejcem Husqvarna, rozpálil se chudák že mu málem prdla žilka. A že si na předváděčky vozí benzín ze Švédska.
Ale za jádro tématu bych spíš považoval
- jaký je účel přimíchávání biosložky a zda je tato myšlenka v centrále ještě aktuální
- k čemu jsou prohlášení fijalové vlády o zrušení přimíchávání, když si s nima petrolejáři vytřou a ještě se tomu nahlas smějou.
Mam ve firme 4 motorove pily husqvarna, liju do nich odjakziva normalni benal a nikdy zadny problem. Jestli veris nebo neveris ze v nafte neni bioslozka, kdyz to maj na stojanu uvedene je jen tvuj problem. Realita je ale takova, ze zadna pumpa se nechce ocitnout na podobnem seznamu jako tento https://www.kverulant.org/article/kde-je-lepsi-netankovat-leden-2022/ a proto si takto otevrene lhat nedovoli.
Taky to leju do pily Hecht a taky žádný problém. Vytáhnul jsem ji po půl roce a žádný problém se startem. Ukládám ke spánku vždy s plnou nádrží. Olej přimíchávám ten nejlevnější motorový, co na trhu je. Žádny M2T. 1:33.Tak i do babety. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Založen: Oct 03, 2005 Příspěvky: 1530 Bydliště: nedaleko Humpolce
Zaslal: ne duben 10 2022, 12:47 Předmět:
Crifodo napsal(a):
Občan nemá šanci...
Kecáš. Třeba Aspen. Nebo premiová paliva, ty neobsahují líh. Je nahrazen ETBE. Já leju do všeho Vervu 100. Mám jí od konce léta přes půl kanystru a nic se nesdrclo. Ale opět nic pro kolenovrty a somráky. https://www.oleje.cz/forum/benzin-bez-ethanolu-t6790.html
Ty musíš mít těžkej život...
Naposledy upravil Milan_F dne po duben 11 2022, 21:09, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne duben 10 2022, 15:36 Předmět:
Nejdřív je nutný napsat, že ten ETBE je vlastně náhrada starýho tetraethylu olova neboli látky, která zvedá oktanový číslo benálu. A protože se ho na rozdíl od olova musí do palivový směsi přimíchat několikrát tolik na stejně velký zvýšení, tak už čistě 95oct. Natural aby měl těch deklarovanejch 94-96oct kolik pro něj nařizuje norma (nějaká tolerance tam je) musí obsahovat zhruba 7% ETBE neboli látky, chemicky vytvořený z alkoholu. To že do něj potom ještě navíc babišsračkáři namíchají dalšího (aktuálně normou nařízenýho) AŽ 4,5% už jinak chemicky neupravovanýho etanolu je jen a jen následek ekofašismu, nařizujícího snížit produkci CO₂ na kilometr - protože těm rudozeleným zmrdům někdo uvěřil, že náhrada části objemu minerálního paliva biosložkou bude mít za následek zmenšení emisí tohohle plynu. Ono to fakt funguje - u toho motoru, kterej takovou směs spaluje. A to je moc krátkozrakej pohled, protože u něj nikdo neuvažuje nad výrobou tý biosložky.
On totiž nikdo ze zodpovědnejch čunitelů už si neuvědomil, že celá výroba tý biosložky počínaje vysetím pšenice/kukuřice určený na výrobu lihu resp. řepky určený na MEŘO přes ošetření během pěstování, skladování až po nalití tý "bio"sračky do paliva má tak vysokou energetickou/palivovou náročnost, že to zhruba 2,5x převyšuje stejnou náročnost výroby minerálních paliv z ropy ... Takže to je úplně stejně jako s elektromobilitou - elektromobil neprodukuje žádný emise, je tzv. "čistej", takže jeho provoz údajně neškodí životnímu prostředí - ale že jeho výroba a provoz je cca 2x až 2,5x energeticky a materiálově náročnější, než výroba stejně provozně utilitárního vozidla se spalovacím pohonem, přičemž energii pro provoz elmobilu je nutný vyrobit stejně z fosilního plaiva nebo z jádra, protože "obnovitelný zdroje" takovej trvale využitelnej objem, aby plně vykryly dopravní požadavky jednoduše nikdy mít nebudou, to už nikomu rudozelený soudruzi ekofašouni neřeknou, respektive tenhle fakt zatloukají jak jen můžou.
Ergo kladivo. Benzín "bez biosložky" je dneska jen tzv. "prémiovej", do kterýho se musí míchat tolik ETBE s biologickým původem, aby měl ty požadovaný oktany, že už se do něj nemusí míchat žádnej další chemicky neupravenej líh a stejně splňuje s vysokou rezervou požadovanej podíl neropnejch složek. Výhoda ETBE proti neupravenýmu lihu je v tom, že není tolik hygroskopickej jako neupravenej líh a nepohlcuje tolik vody ze vzduchu. Proto jde tyhle vysokooktanový benzíny skladovat mnohem delší dobu v nádobě s co nejmenší otevřenou hladinou, než benzíny s menšíma oktanama, kde se musí biosložka dohánět etanolem. Rosolovatění benzínu v ručním nářadí je následek zgelovatění biologicky odbouratelnejch olejů pro 2T motory - kdo do benálu míchá minerální motorák, s rosolovatěním nemá problémy, nepravidelnej chod motoru způsobuje jen voda "nasáklá" přes dobu uložení do benzínu.
U nafty je problém jinde, danej tím, že MEŘO jako takový obsahuje metylovou skupinu, která při expozici vzdušným kyslíkem ztrácí chemickou stabilitu vazby, rozpadá se a oxiduje na kyselinu (ke stejnýmu jevu dochází při nedokonalým spalování), takže nafťáci si do nádrže lejou potenciálně žíravou směs, chemicky leptající plastový a gumový části palivový soustavy včetně vnitřního nátěru nádrže. Další problémy způsobuje následná koroze spalovacích prostorů a vejfukovýho traktu vinou kyselejch složek ve zplodinách MEŘO spalujícího dehťáku. Rosolovatění se koná u nafty, která je vystavená působení vzduchu, kde okysličený radikály z MEŘO začnou chemicky reagovat s dalšíma složkama nebo materiálem nádrže. Nafta bez biosložky se dá koupit u pump EUROOIL, což jsou pumpy vlastněný Čeprem - nebo ve kterýkoliv rafinérce po předložení speciálního papíru o potřebe mít palivo v pohotovostní zásobě nepodléhající degradaci kvůli zajištění bezpečnosti hospodářství a zdraví národa = auta záchrannejch složek, co vyjedou jen k některým málo častým událostem, nouzový agregáty zálohující napájení neodstavitelnejch institucí jako jsou nemocnice, spoje atp.
Jo, varuju každýho, kdo by si chtěl nalejt do auta nebo motorky tzv. "leteckej" benzín, koupenej na běžně dostupnejch letištích jako je třeba Roudnice. On sice má 130 oktanů, ale je kupodivu olovnatej (taky se proto k nám musí 100% spotřeby leteckýho paliva dovážet), protože letecký palivo nejen že musí splňovat ty oktany kvůli výkonu, ale i musí plnit požadavek na spolehlivost bez ohledu na klimatický podmínky a požadavek na mnohem delší skladovatelnost, což s pouhým ETBE dosáhnout nejde, takže se do něj dál vyrábí a míchá tetraethyl olova = kdo si ho naleje do rodinný fábky nebo ochcáfky, otráví si kat a škoda bude v řádu desítek tisíc Kč, protože následná "oprava" nebude zahrnovat jen novej katalyzátor, ale i kompletní výměnu palivový soustavy auta. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6604 Bydliště: Praha
Zaslal: ne duben 10 2022, 22:42 Předmět:
Co se týká motorových pil a jiných dvoutaktních brusů točených v otáčkách jen lehce pod hranicí toho, kdy už by to nevydržely, tak je značně vhodné používat raději tu Vervu 100, zejména při menší spotřebě a tudíž delšímu předpokládanému uskladnění. Ale hlavně, a to je zcela zásadní, nedělat to, co je uvedeno výše, neuskladňovat pilu natankovanou a nemíchat do benzínu olej do zásoby. Olej rozpuštěný v benzínu degraduje a přestává časem mazat. Takže směs míchat vždy před řezáním čerstvou a pokud možno ji spotřebovat. Pokud mi něco málo zbude, tak to příště doleju do míchací láhve čerstvým benzínem a přidám nový olej a hledím, aby toho zbytku nebylo moc. A další věc, do motorové pily rozhodně nepoužívat žádný "nejlevnější" olej, ale naopak olej kvalitní a to i do obchoďákových pil. Osobně používám červený Stihl, což není špička, ale olej solidním výrobcem doporučený pro veškeré pily a není problém. Minimálně mohu potvrdit, že jsem ještě žádnou pilu nezadřel a olej moc nekarbonuje. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17753 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po duben 11 2022, 0:50 Předmět:
Do těch sračkoidních benzínů leju Honda stabilizátor. Tahle pixla stačí na 200 l sud.
Používám to na doporučení servisáka zahradní techniky v Sopřeči. Dělal s tím pokus, do 0,5 l PETky dal N95 s olejem 1:40 s tímhle stabilizátorem a druhou flašku bez stabilizátoru a oboje dal na světlo na okno dílny a pozoroval. Flaška bez stabilizátoru začala dělat po necelým roce žlutý šupiny, ta se stabilizátorem tam je bez viditelný změny už skoro 10 let akorát že ubejvá odparem. Za kačku na litr se to snad vyplatí. _________________ Jirka
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.