Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17753 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po leden 31 2022, 22:48 Předmět:
Všechny H7, co jsem zkoušel v auťáku s plastovejma parabolama stojej za velký kulový. Žádná a co jsem jich vyzkoušel, nevydržela dýl než rok. Levná, drahá, silnější, slabší, je to úplně jedno. A to mám v sérii s nima nabastlenej odpor z konstantanu, co snižuje napětí o asi 0,5V. Před namontováním odporu to bylo naprosto neúnosný, taky jsem měnil už po třech měsících.
V Hradci v Regině mi říkali, že nedávat gumový kryty na průchody k žárovkám aby se líp chladily. Jenže jinde zase říkali že bez těch krytů rychlejc slepnou paraboly. Tak si vyber. _________________ Jirka
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15516 Bydliště: Olomouc
Zaslal: po leden 31 2022, 22:56 Předmět:
Lepší je tam ty gumové krytky dávat, nezasírá se to prachem. Ale já mám jednu stejně furt sundanou, protože jsem vždycky línej ji tam dát (a pak na to zapomenu).
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út únor 01 2022, 0:37 Předmět:
Jsou rozdíly ve svítivosti, Filipes Silver cosi nebo Osram Night Breaker mají opravdu lepší svítivost než nějaký nounejmy z pumpy, navíc mají homologaci a i když mají namodralý baňky, jsou povolený pro provoz na pozemních komunikacích, protože mají deklarovanej příkon jen 55W. Ty s příkonem vyšším povolený nejsou, jsou určený jen pro pracovní stroje = do lesa, na pole nebo na stavbu. Omezení zapínacího rázu jde učunit jednoduchým soft-startem s MOSFETem a kondíkem. Obrázek už tady několikrát je. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 07, 2008 Příspěvky: 785 Bydliště: Jablonec nad Nisou
Zaslal: út únor 01 2022, 6:35 Předmět:
z těch "lepších" GE megalight - nic moc, loupe se z nich postříbření špičky.
osram Nightbraker jak v H4 tak v H7 provozuji několik let a jsem spokojen.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út únor 01 2022, 6:49 Předmět:
Akorát ty namodralý baňky vadí některejm "takyodporníkům" ať už v uniformě, nebo s funkcí technika STK. Občas protestujou polichcajti na cestě při "náhodný kontrole", ale těm stačí jednu žárovku ukázat, že má "éčko v kroužku" neboli zákonnou homologační značku a mají tolik rozumu, že zacouvají zpátky pod placák, zpod kterýho povystrčili hlavičku, na STK jsou ale daleko nevoblomnější = de bi ln ěj ší existence, na tý třebovský poslední dobou snad mají ti hňupi hnízdo nebo co. Nevěřil jsem zvěstem kolegů a známejch, teď po zkušenosti z poslední STK už věřím. Vloni v prosinci mně označil jistej technik s číslem oprávnění "KT00471" Osramy NightBreakery jako závadu popsanou formulací "nevyhovující složení barevného spektra potkávacích světlometů", pýčus jeden vyblízanej a nedal si vymluvit, že to jsou normálně homologovaný žárovky. Prostě dejte blbovi funkci a máte se na co těšit....
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19523 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út únor 01 2022, 7:21 Předmět:
U služebáků máme kdeco od H4 po LEDky, sám jezdím s H4 a i ty stačí. Zvlášť od té doby, co mám odoperovaný šedý zákal. Na vodorovné značení na většině našich silnic nepomůže sebesilnější žárovka, ani mlhovkami podpořená, vyjeďte do Německa nebo Rakouska, uvidíte ten rozdíl i s tou "zpátečnickou" H4.
Inu, někdy dopadá pokrok tak, že krok vpřed skončí dvěma kroky zpět...
A věční zlepšovatelé ze středu Evropy dostanou přes pazoury, protože H7 je přece tak dokonalá, že se vylepšovat nesmí. Jako mnoho jiných věcí v autech...
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15516 Bydliště: Olomouc
Zaslal: út únor 01 2022, 8:15 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Vloni v prosinci mně označil jistej technik s číslem oprávnění "KT00471" Osramy NightBreakery jako závadu popsanou formulací "nevyhovující složení barevného spektra potkávacích světlometů", pýčus jeden vyblízanej a nedal si vymluvit, že to jsou normálně homologovaný žárovky.
A podpořil to nějakým papírem ze spektrometru nebo si to jen vycucal z prstu?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út únor 01 2022, 9:08 Předmět:
p32 napsal(a):
EKKAR napsal(a):
Vloni v prosinci mně označil jistej technik s číslem oprávnění "KT00471" Osramy NightBreakery jako závadu popsanou formulací "nevyhovující složení barevného spektra potkávacích světlometů", pýčus jeden vyblízanej a nedal si vymluvit, že to jsou normálně homologovaný žárovky.
A podpořil to nějakým papírem ze spektrometru nebo si to jen vycucal z prstu?
A proč si asi myslíš že ho tituluju mamlasem vylízaným, de bi lem a hňupem ??? On je nepostižitelnej, kontrolu na něj poslat není odkaď, jsou "pod DEKROU" a to je svatý, doslova něco jako soudcovská mafie ...
Jardo, ty H7 nikdo z východu nevylepšuje, původci všech těch járovek se zvýšenou svítivostí kupodivu mají sídlo na západ od bejvalý Železný Opony - my se jen snažíme udržet jim co nejvyšší životnost i ve světlometech, navrhovanejch MIMO JINÝ TAKY NA TOM VÝCHODĚ (spousta evropskejch aut bez ohledu na gosudárstvo původu jezdí s Hellama a Hella má kupodivu docela velký vývojářský centrum v moravský Mohelnici). A H4 vůbec není zpátečnická, naopak, je to jeden z nejlacinějších zdrojů světla pořád ještě skrz naskrz všecky kategorie a ve správně navrženým světlometu s dobře navrženou parabolou ani nepotřebuje rastrovaný sklo do Fresnelovy čočky, aby svítila pořádně a tam kam má - což je naopak právě problém těch světlometů, který používají tu jednovláknofku H7 - buď svítěj i kam nemaj (klasickej járofkovej světlomet ve fábuli 1. generace) anebo naopak svítěj jak bludička Jůlije & her dryjáda band - jako skoro všecky halogenový PROJEKTOROVÝ světlomety, protože ty byly původně navrhovaný na mnohem svítivější a bodovější HID výbojku (xenon) a s pouhým heligónovým vláknem mají prostě straaaaašně mizernou směrovou účinnost, takže bez "posílený svítivosti" je s nima fakt haňba blut jezdit .... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7571 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út únor 01 2022, 9:25 Předmět:
Pár dní nazpět jsem z elektroodpadu vyhrabal neotevřenou krabici páru H7 NightBreaker, co ti lidi nevyhodí...
Auto nemám, tak s nimi bude svítit brácha, resp. jeho Pežot. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19523 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út únor 01 2022, 9:40 Předmět:
O to přece nejde: jestli v služebním koncernu musím měnit minimálně 2 kousky H7 za rok, je někde něco špatně. Někde udělali soudruzi konstruktéři kterýmkoli směrem od železné opony chybu. A je mi jedno, jestli to dělá reflektor, ostatní optika, malá chladicí plocha povrchu baňky. Není mi jedno, že do té úzké škvíry musím dostat prsty, tu žárovku vyměnit, a teprve pak si lízat odřeniny. Jestli je spotřeba žárovek známá, už se s životností hásedmiček mělo něco dělat, nebo aspoň měly být všechny vozy standardně vybavené vysouváním celého reflektoru dopředu, jako to měly Superby. Výrobní náklady by to zvedlo (podle hodnoty těch dvou plechových výlisků a zajišťovacích šroubů) tak o padesát korun.
Souhlasím s tím, že homologace a normalizace má smysl, ale asi by šílené hory předpisů potřebovaly jasný a jednoznačný výklad. Jak si je totiž orgán začne vykládat po svém, a trvá na své pravdě, je zle. To obvykle na místě nevyřešíš. V životě se mi stalo jen jednou, že orgáni uznali, že nemají pravdu, a dali mi pokoj, ale předtím se ještě čtvrt hodiny zdržovali telefonováním se šéfem, aby jim to ověřil.
Měls na tu Dekru poslat hned (tím myslím hned, jak ti klesl tlak) stížnost s požadavkem na přeměření spektrálního složení světla, že o něm technik rozhodl na základě posouzení vlastním nezkalibrovaným okem. A museli by konat, protože na STK neexistuje záznam o tom, že by to spektrum někdo objektivně měřil, na to tam vybavení nejsou, nebo to nikdy nepoužili a neumí to. A možná ti neměřil ani světelný tok.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út únor 01 2022, 9:52 Předmět:
Jardo - leda nasrat, DEKRA jim všem kreje zádel. On mi tam nablil ještě další pizděcoviny, jako že "některé spojovací prvky nosného rámu vozidla jsou uvolněné" - když room je samonosnej skelet, to prostě nemá cenu si s takovýma pizdabojema ukracovat život. On viděl auto 14 roků starý, tak na tom prostě musí nějakou vážnou závadu najít a basta fydly, i kdyby fotra věšeli a máma šla na řadu. Že jsem to auto měl 14 dní předtím v servise přímo s objednávkou prohlídky a případnýho odstranění všeho, co by mohlo STK vadit a že mi toho poměnili hoši docela dost, mimo jiný silentbloky v spodních ramenech přední nápravy, asi 4 celoskleněnky v obrysovkách a blinkrech, doplňovali mi stahovací pásek na manžetu homokineťáku a podobný věci, to mu bylo úplně u zádele. A najednou vadí homologovaný žárovky nebo kolový šrouby, který celou dobu od roku 2009 STK procházely - a najednou "nejsou vhodný pro na vozidle použitý typ ráfků" ??? To prostě S M R D Í.
A JÁ SE V TOM JEJICH SMRDUTÝM HNOJIŠTÍČKU ODMÍTÁM ŠŤOURAT, PROSTĚ RADŠI DÁM VYDĚLAT JINÝM. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7571 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út únor 01 2022, 10:18 Předmět:
Docílil bys akorát toho, že by tě hnali na jinou STK. No a tam, jestli jsou nebo nejsou kámoši s těmi Třebováky by rozhodli. Spíš by je ale "nepotopili"... _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.