Založen: Nov 11, 2011 Příspěvky: 2125 Bydliště: Oslavany
Zaslal: st listopad 10 2021, 19:18 Předmět: neznámý analyzátor Škoda 120
neznáte někdo tento přístroj nejpravděpodobněji vyrobený podle amatérského rádia? Má dneska cenu jej používat ? Nemám nic čím bych na mojí 120L nastavil předstih a s multimetrem s otáčkoměrem to nejde. Kupovat nějaký přístrpoj za desetitisíce na to nemám a pořizovat něco jako PALtest na to nemám zase místo.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7827 Bydliště: Brno
Zaslal: st listopad 10 2021, 19:37 Předmět:
Desetitisíce nemusíš dávat, kup si jen strobo lampu : Třeba tady
Ale já na Š120 dělal fóra od ucha, kousek posunul, přidal plyn na táhle a hned jsem slyšel, jestli jde do otáček bez tarokování. Jen připomínám klasickou bolest rozdělovače - vymačkaný kolík v unašeči. Kamarád mě to naučil řešit - trochu větší vrták, zavrtat až na konec a pak zalomit a zabrousit. Opravil jsem takhle několik rozhrkaných rozdělovačů. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9669 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: st listopad 10 2021, 20:01 Předmět:
Sežeň si bazarovou Metra PU140 espešly pro měření autoelektriky
jestli však komunikuje se Š120 neodzkoušeno ale ročník podobný
návod _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12340 Bydliště: Ostrava
Zaslal: čt listopad 11 2021, 1:29 Předmět:
Dej sem fotku vnitřku toho přístroje. Mám tušení, že by to mohl být "Motortester", který jsme vymysleli cca v rce 1985. Vyrobily se 2ks a další kusy si replikovali nějací lidi z AMK Svazarmu z materiálu co dům dal, a tohle by mohlo být ono.
Já jsem později vymyslel Motortester 87, k tomu mám i torzo dokumentace. _________________ Curvetraceristé všech zemí spojte se!
Stroboskopická pistole se nedávno neprodala třeba zde a Paltest se neprodal tady.
Kdysi jsem vyráběl celý motortester z AR, fungovalo to dobře. Jen jsem musel, nevím proč, doplnit přisvícení pro výbojku IFK120. Ve tmě neblikala, na světle blikala. Asi to okolní světlo nějak transformovala na ty záblesky.
PF
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19542 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: čt listopad 11 2021, 7:57 Předmět:
Spíše, jak se povedla. U některých kousků záleželo i na polaritě napětí pro výboj, jedné stačil stejný zapalovací impuls už pro napájecí napětí 250 V, ale po přehození vývodů při 290 V zapálila jen na světle, potřebovala víc. Většina jich ale šlapala od 280 V výše a polaritu jsme neřešili.
Jo, a pro stroboskopy stačila kapacita do 15 µF, čitelné značky byly i s 5 µF hlavním kondenzátorem.
Jestli se nedá stabilně nastavit předstih, tak tam jsou nějaké mechanické vůle (ty se projevují víc při nedostatečném odtrhu, ale nedá se to o moc napravit jeho nadměrným zvětšením, protože se zase zkrátí úhel sepnutí a cívka se ve vysokých otáčkách nestíhá nakrmit energií). Nebo drhne natáčení desky přerušovače.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31923 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt listopad 11 2021, 9:12 Předmět:
Výbojka blikající jen na světle dokazuje ionizační schopnost viditelnýho světla - prostě i tak nízká energie fotonů dokáže způsobit natolik zřetelný zvýšení ionizace kolem elektrod, že sníží zápalný napětí výbojky. Jsou široce známý případy podobně postiženejch doutnavek, který po určitým zestárnutí v noci přestávají svítit a tím i plnit svoji funkci orientačního světýlka ve vypínačích na společnejch chodbách a schodištích paneláků. Povolanej servisák tvrdil, že doutnavky svítí a netřeba nic měnit - protože přišel v pracovní době, která se kupodivu shodovala s obdobím denního světla, zatímco nájemníci se zuřivě dožadovali opravy v noci nesvítících světýlek ve vypínačích na chodbě ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jun 20, 2010 Příspěvky: 1740 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: čt listopad 11 2021, 10:26 Předmět:
Měl jsem také léta Škůdku a udělal jsem do ní "Zapaľovanie s dlhou iskrou", které vyšlo v některém červeném AR. Tím zanikly problémy s odtrhem rozdělovače a jiskra byla jak krááááva. Když jsem vzal kabel od rozdělovače tak se tím dal proti kostře zapálit papír. A za velkých mrazů start - otevřít vzadu kapotu, napumpovat benzín, vytáhnou sytič, 3x prošlápnout plyn, napočítat do 5 a na třetí otočení chytla pokaždé. A třetím otočením myslím to, že proběhne komprese jednoho - druhého válce a při třetí kompresi chytne.
Naposledy upravil jardafiala dne pá listopad 12 2021, 10:12, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31923 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt listopad 11 2021, 11:10 Předmět:
Taky jsem ho měl, hlavní výhodou bylo, že doba "nabíjení" magnetickýho obvodu cívky nezávisela na úhlu sepnutí kontaktů, protože do cívky cpal energii kondenzátor nabíjenej měničem s trafem na feritu. A taky to chodilo do mnohem vyšších otáček, ve kterejch už klasický kladívka nestíhají, protože při dostatečně velkým odtrhu už se nestíhají vracet a zapalování vynechává. U toho měničovýho stačilo odtrh nastavit na 0,1mm a fungovalo to až kamsi do 8 000 otáček, což byla hranice pro neupravenej motor naprosto astronomická a nedosažitelná. A nevyšlo to jen v Amáru, bylo to i ve sborníku Udělej/Urob si sám ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jun 20, 2010 Příspěvky: 1740 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: čt listopad 11 2021, 12:21 Předmět:
V tom co mám na mysli měnič skoro určitě nebyl, tranzistor (přesněji 2) spínal primár trafa (na klasickém plechovém jádru) a z něj se nabíjel kondenzátor Ostatní platí beze zbytku, s nastaveným malým odtrhem to bylo mechanicky mnohem stabilnější a chodilo to mnohem líp a správně delší dobu, než když se kontakty rozdělovače opalovaly.
EDIT: Nevydržel jsem a našel, zapalování vyšlo v AR 1979 řada A číslo 10, je ku stažení na ulozto.cz
zapalování.jpg
Komentář:
Velikost:
26.18 kB
Zobrazeno:
163 krát
Naposledy upravil jardafiala dne čt listopad 11 2021, 13:09, celkově upraveno 2 krát.
Založen: Jul 27, 2004 Příspěvky: 4494 Bydliště: 25km na západ od Prahy
Zaslal: čt listopad 11 2021, 12:48 Předmět:
Taky jsem to zkoušel dělat, ale noakonec jsme s tátou oba koupili hotové. Já do Š100 a on do 120. Vypadalo to jako větší a hranatá cívka. Stejné uchycení, vývod VN a fastony na připojení včetně vývodu pro otáčkoměr. Byli jsme si proto tehdá někde v Počernicích, kde to vyráběli. A chodilo opravdu pěkně, zvlášť zimní starty byly bez problémů. _________________ Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31923 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt listopad 11 2021, 12:56 Předmět:
jardafiala napsal(a):
V tom co mám na mysli měnič skoro určitě nebyl, tranzistor (přesněji 2) spínal primár trafa (na klasickém plechovém jádru) a z něj se nabíjel kondenzátor ...
No a kolik voltů bylo na tom kondíku? Jestli si dobře pamatuju, návod požadoval pro spolehlivej start aspoň 350V v klidu a 270-280V za chodu motoru - a když jsi to živil z autobaterky 12V (14,5V při chodu motoru), tak to co dělá z napětí autobaterky těch víc jak 250V, to snad NENÍ MĚNIČ??? I kdyby tam byl vibrační elektromagnetickej jako u starejch bateriovejch elektronkovejch rádií, tak furt to je měnič ... Jediný kondenzátorový zapalko, který nepotřebuje měnič, je GIT pro babettu/fichtla, protože u těch už zapalovací cívka dává přímo střídavinu a tu jde transformovat bez měniče rovnou ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.