Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2570 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: ne říjen 17 2021, 18:01 Předmět:
Hele, když neumíte opravit káru, tak si to dávejte do servisu, a nebědujte tady. Je potřeba se smířit s tím, že jsou to starý vraky a nikdo na to nebude 40let držet díly, kvůli pár strejdům, který lpěji na svý shnilý Felicii. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
těch motorů bude v Evropě nejspíš eště v provozu minimálně pár set tisíc, a zrovna todle je spotřebka
do servisu jako co, aby tam, bez otevření dílenské příručky, nahulili cokoli a pak se (za zákazníkovy prachy v hodinovce) divili, že to nefunguje? jako dyž eksperti cpali na motor špatný teplotní čidla (z benzínu) a dojebali žhavení zcela, případně aspoň dost zkrátili životnost?
zas někde budou volby? rozdávali tentokrát místo gulášu vtipnou kašu?
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15536 Bydliště: Olomouc
Zaslal: ne říjen 17 2021, 18:36 Předmět:
Ale on má pravdu i když se ti to nelíbí. Prostě buď na to máš a opravíš to sám nebo to dáš do servisu. S tím servisem to ale i tak nemáš vyhrané dokud nenatrefíš na normální servis a to je dnes problém a to i ve značkovém.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32009 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne říjen 17 2021, 18:49 Předmět:
Behemot napsal(a):
No jasně, místo abych sundal konektor teplotoměru a nasadil klešťák, tak budu vyrábět nějakej obskurní pašmejd.
No tvl, tě pustili v porodnici na hlavu? Ten wágen má jako jednu z mála výhod tu jednoduchost. To si z toho budu eště vlastnoručně dělat složitej poruchovej hajzl dnešního typu?
Chcu vosmiampérový svíčky, ne elektrárnu
Tys chtěl znát způsob, jak poznat jestli ti to žhaví nebo ne - já ti poradil, jak toho víceméně s jedním jediným pouzdrem (LM324 a pod) dosáhnout. To, že považuješ pár operáků ve formě proudovejch kontrolek za elektrárnu už není můj boj. Nechci vidět, jak budeš pojmenovávat další přibližovadlo, až tě rez donutí přejít z tohohle krámu nanějakej vyrobenej po roce 2010 neřkuli po roce 2020 - to budeš radši jezdit pro nákupy s trakařem a do práce na kole, abys potvrdil ty Grétiny zvrhlý nápady na "snížení uhlíkový stopy jednotlivce" ??? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
do servisu si to pudu dát až si osobně nakoupím náhradní díly, který tam patří (a nebude to strachlajn apod.), pokud na to nebudu mít vybavení nebo know-how, a dostanou zaplaceno za prácu; jinak je to neska stále víc lemplů jeho ražení a podle toho to taky vypadá - eště budu platit, aby mi to někdo kurvil? no je toto normálné? ND se tam dávají podle specifikace výrobce, NE podle toho, co nějakej kšefťák někde napíše na web, že je jako náhrada, i když to má na první pohled o 75 % jiný parametry - to si musíte dělat prdel, žejo?
aby mi tam cpali co tam nepatří, případně šunt za cenu (aspoň dřív) kvalitní značky, na to fakt nejsu zvědavej; zrovna tak garážníci sou obvykle neplátci - nehodlám strkat burešovný zlodějskýmu stádu do držky
navíc vůbec nechápu, proč sem ty plky tahá - na výměnu svíček se tady nikdo neptal, sháním ND; takže ne, nemá pravdu, blekotá o něčem, co ale nemá vůbec důvod sem tahat
EKKAR: možná bys místo nemístně dementního vymejšlení blbostí měl tu dílenskou příručku vodevřít a podívat se, jak se to diagnostikuje nevidím důvod přecházet na cokoli kolem roku 2010, strčte si ty greténský šmejdy někam, jasné?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32009 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne říjen 17 2021, 19:12 Předmět:
Ty už jseš podobně vylitej, jako BOBOBO, viď? Nojo, oba dva začínáte na "B", tak nějaká podoba musí bejt ... Kdy pochopíš, že originální provedení už seženeš jedině v muzeu, protože ani jeho původní výrobci ho dávno přestali vyrábět a že co jde koupit, jsou DRUHOVÝROBNÍ NÁHRADY - neboli díly technicky schválený buď výrobcem celýho kcháru, nebo původním výrobcem původního dílu k tomu, aby vykonávaly bez dalších úprav tu samou funkci? Neboli, musjí mít aspoň stejný upevňovací a montážní prvky, rozměry, přípojný konektory - a taky musejí splňovat nějaký další parametry. Pro ten motor je buřt putýnka, kolik ampér bere ta která svíčka, pokud je schopná nahradit svým tepelným výkonem a tepelnou kapacitou ty originální žhaviče - pokud to zvládne se spotřebou 2A proudu místo tebou vyžadovanejch 8A a motor na takovou náhradu poběží, ty nemáš nárok požadovat něco jinýho, notabene to, co už nikdo nikde nedělá - a když ještě navíc všichni ostatní uživatelé podobnejch motorů spokojeně používají ty míň žeroucí náhrady. Respektive - chtít můžeš - ale rozhodně nemáš právo votevírat si na někoho hubu kvůli tomu, že ti radí udělat to samý, co ostatní ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
za normálních časů byla druhovýrobní náhrada fakt náhradou, takže to mělo *obdobný* parametry
neska je ovšem nová doba zřejmě, co sou asi u kormidla oblbovači tvýho ražení, takže druhovýroba je očividně cokoli co má stejnej závit, i když to je na ÚPLNĚ JINÝ MOTORIZACE, do psí pochvy
svíčky sou zvenku jedna jak druhá a veškerou dodanou energii změní shodným způsobem v teplo, tydle tvoje rny ve stylu jak je 800W varná konvica vole „účinnější“ než 2kW si nech pro nejaký chovance někde v evropským
je tady ovšem taky nějak dimenzovaný vedení, spínací členy atd. atd., takže jenom pako tam nahulí svíčky co můžou brát o 75-100 % víc, aby mu pak půlka vedení (kór starýho skoro 25 let) vyhořela - ty se mě zdáš, ne?
myslim že se to tady může zamknout, věcně odpověděl passion ve druhým příspěvku, ten zbytek je tradiční chytračení s kravinama až doslova nebezpečnejma volovinama, mě už je z toho na blití
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32009 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne říjen 17 2021, 22:14 Předmět:
Ty máš fakt tlustou kůži - a k ní už nic jinýho. Já jsem přeci nenapsal, že 800W konvice je účinnější, než 2kW, ale že modernější technologií vyrobená žhavice může klidně mít i menší odběr a přesto je schopná nahradit součástku vyrobenou starší technologií - protože jiný materiály atd. Tys nejspíš ještě pořád nepochopil, že žhavicí svíčka v ropáku funguje podobně jako v modelářským motorku neboli že po nažhavení před startem za chodu drží v sobě teplo nutný pro lepší vznět následujícího vstřiku paliva, takže má těch svejch cca 800°C nejen v době, kdy do ní teče šťáva, ale že si vysokou teplotu (vyšší než zbytek okolního materiálu spalovacího prostoru v hlavě) udržuje pořád během celý doby chodu takovýho motoru a speciálně komůrkový ropáky by se bez takovýho tělíska v nižších točkách nebo na volnoběh vůbec nedaly udržet v chodu. Proč si asi tak myslíš, že u většiny ropáků směřuje vstřikovač buď přímo na žhavič, nebo do jeho těsný blízkosti? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 07, 2008 Příspěvky: 786 Bydliště: Jablonec nad Nisou
Zaslal: po říjen 18 2021, 8:33 Předmět:
Tak to zkusím jinak...
Jsem automechanik a opravuju auta už víc jak 10 let. Když někdo příjde že chce vyměnit žhavičky tak se podle techničáku podívám třeba do kelly nebo kamkoliv jinam, nacvakám tam auto a najdu si žhavičky. Dám ti na výběr ze 3 lepších značek a 1 shitku a podle ceny se rozhodneš co tam chceš dát, já to tam dám a ono to funguje. Nic víc, nic míň. Nikdy jsem nemusel řešit proud u novejch žhavek. Jen jednou se stalo že STARÁ žhavící svíčka měla proud mimo toleranci a chytré žhavící relé kuli nadproudu vypínalo celej okruh žhavení.
Jediné na co je potřeba brát zřetel je napětí, moderní vozy mají žhavicí svíčky na 5V nebo klidně na 7V a nelze tam dát svíčky na jiné napětí. Proud jsem fakt nikdy neřešil a vše fungovalo...
Tak sem se radši zeptal jinde, kde chápou technický informace a nechytračí se stupidníma kravinama, na který se nikdo neptal, byly dopoučený boše. Při vyndávání se ukázalo, že i ty samý boše tam přetím byly, takže správnej model. Neuvěřitelnej vopruz se tam teda dostat bez sundávání čerpadla, to zas vymyslelo pako. No jo vlastně, dojčland VW. Příště si na to musim někde pučit děcko, s malou rukou se tam dostane mnohem líp Druhá zleva za čerpadlem (eště je tam snad SCHVÁLNĚ nějakej í nádor, aby tam bylo eště míň místo) neuvěřitelná onanie, musel sem vypustit vodu a shodit přírubu chlazení, i tak strašný, ale nakonec se povedlo. Zatím startuje na brnknutí.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32009 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá listopad 05 2021, 19:34 Předmět:
Auto KELLY je podobně jako Auto ELIT firma, dodávající náhraďáky křížem krážem bez ohledu na značky výrobců aut - nakupujou u firem, který pokrejvají jak prvovýrobu = díly určený přímo pro montáž na linkách automobilek, tak druhovýrobu = díly určený pro záruční a pozáruční opravy a údržbu. Obě dvě mají rozsáhlý katalogy, občas dostupný i pro neregistrovaný, kam se zadá typ auta a rok výroby, u některejch ND i s motorizací - a katalog nabídne výpis alternativních dílů od několika výrobců. Jen málo kdy se stane, aby takovej katalog nabídnul jen jednu možnost - i ty mnou postnutý možnosti náhradních žhaviček byly vybraný z jednoho z nich a zrovna BOSCH tam byl uvedenej na prvním místě ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Ten echt domácí brisk se mýmu prodejci za dva tejdny neuráčil odpovědět na dotazy, parametry totiž neudává a jejich posunovači vědí hovno a je jim to volný, takže ať dou třeba do echt domácí prdele, stačí ti to takle?
Jo a doporučenej skvělej vejfuk vod echt domácího Tylla má ve švu tlumiču díru po roce a dvou měsících, takle ti to taky stačí? Příště zkusím ten polskej co sou určitě z lakovanýho kartonu, protože ten možná přežije aspoň záruku.
EKKAR: dotyčnej mi na technickej dotaz odpověděl technický informace, né žvanění, že to tak je správně, protože to kdosi tvrdí a jeho hlavní záruka kompatibility je, že to má správnej závit. Nezlob se na mě, ale v dnešní é době bude posunovačům vagónů levnýho šmejdu věřit jenom magor.
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7949 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: pá listopad 05 2021, 20:50 Předmět:
Trochu OT. Když jsem chtěl vědět jak zjistit u mý starý dobý Feldy 1.9D atmosféry zda žhaví všechny, resp. která nežhaví, radili mi "odborníci" že prý měřit proudy. Když jsem chtěl vědět kolik mám naměřit, už neměli čas.....Mám velmi jednoduchý a 100% spolehlivý způsob. Stačí jednoduchý bezkontaktní teploměr z Lídlu, za 400,- (možná i lékařský?). Studený motor nažhavím, nestartuju a teploměrem namířím na jednotlivé žhavičky. 21-21-17-21C A je jasno. PS Jednu vadnou při startu ani nepostřehnu. Dvě už po natočení chvíli slyším. Při třech vadných už nenastartuju vůbec. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.